
Het Koninklijk Concertgebouworkest kiest reclamebureau Bijvoorkeur
Het Koninklijk Concertgebouworkest heeft Bijvoorkeur gekozen als zijn reclamebureau. Bijvoorkeur werkt inmiddels aan de eerste opdracht: de campagne rondom Opening Night, het concert dat de jaarlijkse opening van het seizoen aankondigt.
Het Koninklijk Concertgebouworkest is opgericht in 1888. Het geeft jaarlijks zo’n 80 concerten in Het Concertgebouw en 40 op andere belangrijke podia. Daarnaast bereikt het muziekliefhebbers wereldwijd met video’s, streams, radio- en tv-uitzendingen en leidt het jonge talentvolle jonge musici op voor het orkestvak.
Bijvoorkeur, het bureau dat eind vorig jaar werd opgericht door Thijs de Boer en Budi Gonzalez de Chaves, zal voor het Koninklijk Concertgebouworkest de campagnes en activaties ontwikkelen. Een belangrijke doelstelling daarbij is om merkvoorkeur bij een bredere doelgroep te verkrijgen, en tegelijkertijd de huidige liefhebbers te koesteren.
Wietske Kuiper, hoofd marketing, communicatie en verkoop van het Koninklijk Concertgebouworkest: “We hebben bij het Concertgebouworkest natuurlijk veel creativiteit in huis, en niet alleen bij de orkestleden. Maar reclame is een vak apart en we zijn erg blij dat Bijvoorkeur ons daarbij gaat helpen. De eerste campagne voor Opening Night is echt een heel fijn begin van een mooie samenwerking.”
Budi Gonzalez de Chaves, mede-oprichter van Bijvoorkeur: “Om zo’n merk van wereldniveau als klant bij ons jonge bureau te mogen verwelkomen is natuurlijk erg gaaf. En ondanks het feit dat Thijs een paar jaar hobo heeft gespeeld, is deze cultuurinjectie ook meer dan welkom voor het bureau.”
Lees ook: