Marketing Report
Higuita lanceert rebranding en campagne voor VariantZorg nieuws

Higuita lanceert rebranding en campagne voor VariantZorg

Creatief bureau Higuita ontwikkelde de herpositionering voor VariantZorg, flexorganisatie in de ouderenzorg. De merkstrategie en visuele identiteit draait om de pay-off Precies wat je dag nodig heeft, met als doel het aantrekken van nieuwe zorgmedewerkers.

In de positionering en campagne komt VariantZorg naar buiten met uitgesproken statements. De focus ligt op het radicaal eerlijk zijn over wat er minder gaat in de zorg. VariantZorg wil laten zien dat het de zorgprofessional van nu als geen ander begrijpt en hen een oplossing biedt in hoe je je werkdag wilt inrichten.

Zorg is geen liefdadigheid

In arbeidsmarktcommunicatie binnen de zorg voeren claims als Doe het voor de voldoening die het geeft of Het is zo’n dankbaar beroep de boventoon. VariantZorg erkent dat het vak ook heel veel van iemand vraagt en de nodige stress met zich meebrengt. 

Christiaan Kaminski, directeur van VariantZorg: "De groter wordende kloof tussen zorgvraag en aanbod drijft mij om continu vooruit te denken. Denk aan praktische oplossingen, zoals het bieden van grip op het eigen rooster voor onze Varianters. Maar ook creatieve oplossingen zijn onmisbaar en daarin is Higuita de partij die we zochten. Ze durven, net als wij kritisch te kijken en voelen de doelgroep goed aan."

Niek Eijsbouts, mede-oprichter van Higuita en creatief directeur: "Voldoening alleen is allang niet meer genoeg om in deze krappe arbeidsmarkt nieuwe zorgmedewerkers aan te trekken. Een eerlijk salaris en goede arbeidsvoorwaarden wegen ook heel zwaar. Want ja, ook in de zorg wordt er gewerkt om te leven."

Precies wat je dag nodig heeft

Hoge werkdruk en gebrek aan flexibiliteit zijn belangrijke redenen waarom werknemers de zorg verlaten. Dit is funest voor een sector die al zo onder druk staat. Daarom probeert VariantZorg het anders aan te pakken. Zonder er doekjes om te winden dat de zorg pittig kan zijn, doen ze er alles aan om het werk zo fijn en flexibel mogelijk te maken. Zo hebben hun zorgprofessionals bijvoorbeeld de vrijheid om zelf te bepalen waar en wanneer ze werken.

Niek Eijsbouts: "Wat is nou een betere manier om de essentie van je merk als werkgever naar voren te brengen, dan met je eigen zorgverleners? Als onderdeel van de rebranding en campagne brengen we daarom de echte Varianters naar voren in alle uitingen. De bijbehorende merkfilm benoemt de pijnpunten, maar net zo goed het plezier van het mooie vak."

Credits:

Creatief bureau: Higuita | Creative director: Niek Eijsbouts | Art director: Joost Leek | Copywriter: Jan Wichers Emmens | Motion Designers: Etienne Plainex & Lyzanne Jonker | Agency producer: Tom Hoogenboom | Fotografie: Noortje Knulst | Film: Mo Schalkx | Sound design: RECsound | Verantwoordelijk bij VariantZorg: Christiaan Kaminski, Anne Noorlander, Bram Kemper, Jolanda van den Berg-Raaphorst

www.higuita.amsterdam

Lees ook:

Wunder verzorgt rebranding RS Finance

14-11-2023 | 09:33:11
Accountantskantoor RS Finance had een logo, website en communicatie die niet meer pasten bij het bedrijf. Wunder tekende voor de rebranding

[Interview] Arco Bregman over de start van otherwise

10-11-2023 | 07:15:00
Sinds januari 2023 is Arco Bregman Managing Director van l’eau en studio DIN. Vanaf 9 november gaan de twee bureaus door onder één naam: otherwise

Verve ontwikkelt rebranding voor Nederlandse insurtech Insify

19-10-2023 | 15:53:00
Het design, geïnspireerd door de David versus Goliath-mentaliteit van Insify, reflecteert zowel de waarden van het bedrijf als de cultuur

Bol.com voortaan bol

12-10-2023 | 08:40:00
Bol.com heeft zijn naam gewijzigd in bol. Daarmee komt na bijna 25 jaar een einde aan de iconische naam Bol.com, die oorspronkelijk stond voor Bertelsmann Online. Bertelsmann verkocht het bedrijfsonderdeel in 2002

FD Persoonlijk introduceert restyling

11-09-2023 | 14:09:27
Het magazine zet steviger in op maatschappelijke betrokkenheid en verwelkomt columnisten en rubrieken

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.