Home ontwikkelt campagne voor Platform Doei Tabaksindustrie

Home ontwikkelt campagne voor Platform Doei Tabaksindustrie

Platform Doei Tabaksindustrie stelt in de campagne de werving van de tabaksindustrie aan de kaak en komt zelf met een eigen wervingscampagne. Met de wervingsteksten in vacatures presenteert de tabaksindustrie zich als een vooruitstrevende werkgever die staat voor het realiseren van een rookvrije toekomst, die zelfs geschiedenis gaat schrijven. Een reis die je volgens de industrie niet mag missen, zo houdt de tabaksindustrie toekomstige werknemers voor.

Doei Tabaksindustrie, een initiatief van de Rookvrije Generatie (Hartstichting, KWF en Longfonds): "Het is hoog tijd om te laten zien hoe ridicuul en misleidend deze voorstelling van zaken is."

De campagne is ontwikkeld door social first agency Home in samenwerking met Boris Creative.

Een eerlijke wervingscampagne

Met de campagne Werken bij de tabaksindustrie vertellen Home en Doei Tabaksindustrie het verhaal: de tabaksindustrie is op zoek naar de nieuwe collega die precies weet hoe je jongeren kunt verleiden, uiteraard bereid is om ethische grenzen te overschrijden en de samenleving te misleiden.

Hans Snijder, voorzitter vande Rookvrije Generatie en directeur van de Hartstichting: "We doen een maatschappelijk beroep op recruiters en wervingsbureaus niet meer bij te dragen aan deze valse voorstelling van zaken. Met een industrie die dodelijke en schadelijke producten verkoopt, op doortrapte wijze de samenleving misleidt en jongeren verslaafd probeert te maken, moet je geen zaken willen doen.”

Guy Lokhoff, oprichter en creative director van social first agency Home: "Werken bij de tabaksindustrie is het logische vervolg op de aanklacht tegen de tabaksindustrie bij de lancering van Doei Tabaksindustrie. Met Bedankt voor het roken lieten we al zien hoe bizar het is dat de tabaksindustrie onderdeel is van onze samenleving. Onze wervingsvideo’s van Werken bij de tabaksindustrie laten zien hoe absurd de juichverhalen zijn waarmee de tabaksindustrie personeel probeert te werven."

www.werkenbijdetabaksindustrie.nl 

www.home.agency

Credits

Strategie en concept: Home & Boris Creative | Productie: Home | Klant: Patricia van Rossum | PR: Dave Krajenbrink | Website: LamaLama

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Vattenfall stopt op aandringen van ACM met claim Fossielvrij leven binnen één generatie

26-07-2024 | 09:08:00
Na normerende gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft energieleverancier Vattenfall besloten te stoppen met het gebruik van de claim Fossielvrij leven binnen één generatie

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant

26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur

Abovo Maxlead, Clear Channel Nederland en Global Nederland ontwikkelen campagne Toverland

25-07-2024 | 14:52:06
Abovo Maxlead heeft in samenwerking met Clear Channel Nederland en Global Nederland voor deze campagne (digitale) outdoor media ingekocht, evenals advertenties in Vriendin, Flair en Donald Duck

[Vacatures] NRC zoekt een Marketing Automation Developer

25-07-2024 | 09:29:00
NRC is per direct op zoek naar een Marketing Automation Developer

XYZ Creative Agency maakt vervolg Pop uit je Bubbel-campagne Uitagenda

25-07-2024 | 08:00:00
Na de succesvolle Pop uit je Bubbel-wintercampagne, ging XYZ Creative Agency opnieuw aan de slag voor Uitagenda
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.