Home ontwikkelt campagne voor Platform Doei Tabaksindustrie

Home ontwikkelt campagne voor Platform Doei Tabaksindustrie

Platform Doei Tabaksindustrie stelt in de campagne de werving van de tabaksindustrie aan de kaak en komt zelf met een eigen wervingscampagne. Met de wervingsteksten in vacatures presenteert de tabaksindustrie zich als een vooruitstrevende werkgever die staat voor het realiseren van een rookvrije toekomst, die zelfs geschiedenis gaat schrijven. Een reis die je volgens de industrie niet mag missen, zo houdt de tabaksindustrie toekomstige werknemers voor.

Doei Tabaksindustrie, een initiatief van de Rookvrije Generatie (Hartstichting, KWF en Longfonds): "Het is hoog tijd om te laten zien hoe ridicuul en misleidend deze voorstelling van zaken is."

De campagne is ontwikkeld door social first agency Home in samenwerking met Boris Creative.

Een eerlijke wervingscampagne

Met de campagne Werken bij de tabaksindustrie vertellen Home en Doei Tabaksindustrie het verhaal: de tabaksindustrie is op zoek naar de nieuwe collega die precies weet hoe je jongeren kunt verleiden, uiteraard bereid is om ethische grenzen te overschrijden en de samenleving te misleiden.

Hans Snijder, voorzitter vande Rookvrije Generatie en directeur van de Hartstichting: "We doen een maatschappelijk beroep op recruiters en wervingsbureaus niet meer bij te dragen aan deze valse voorstelling van zaken. Met een industrie die dodelijke en schadelijke producten verkoopt, op doortrapte wijze de samenleving misleidt en jongeren verslaafd probeert te maken, moet je geen zaken willen doen.”

Guy Lokhoff, oprichter en creative director van social first agency Home: "Werken bij de tabaksindustrie is het logische vervolg op de aanklacht tegen de tabaksindustrie bij de lancering van Doei Tabaksindustrie. Met Bedankt voor het roken lieten we al zien hoe bizar het is dat de tabaksindustrie onderdeel is van onze samenleving. Onze wervingsvideo’s van Werken bij de tabaksindustrie laten zien hoe absurd de juichverhalen zijn waarmee de tabaksindustrie personeel probeert te werven."

www.werkenbijdetabaksindustrie.nl 

www.home.agency

Credits

Strategie en concept: Home & Boris Creative | Productie: Home | Klant: Patricia van Rossum | PR: Dave Krajenbrink | Website: LamaLama

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Media.Monks, Publicis/Le Pub, Dentsu Creative en TBWA\Neboko veel genomineerd op shortlists

17-06-2024 | 17:47:00
Media.Monks, Publicis/Le Pub, Dentsu Creative en TBWA\Neboko zijn veel genomineerd op de shortlists van de Cannes Lions

[Interview] Joost van Dijk (Aethon), Bram Holzapfel en Cees Jan de Melker (VENGEAN) over de Aethon-campagne

17-06-2024 | 14:47:00
VENGEAN heeft een nieuwe 360-campagne You're on! ontwikkeld voor Aethon. We spreken hierover met Joost van Dijk, CMO van Aethon en Bram Holzapfel en Cees Jan de Melker, beiden Executive Creative Director bij VENGEAN

DDB Retail komt met fietscampagne voor Veilig Verkeer Nederland

17-06-2024 | 14:09:58
In deze campagne staat het inzicht centraal dat mensen steeds meer op de automatische piloot fietsen

DDB Amsterdam en Golazo brands ontwikkelen campagne voor Rabobank

17-06-2024 | 10:55:00
Tijdens de komende sportzomer staat die gedachte centraal in de campagne van Rabobank: de Rabo Sportactie.

Bureau Loos en Wefilm ontwikkelen campagne om theologiestudenten te werven

17-06-2024 | 10:11:00
Doel van deze campagne is het werven van theologiestudenten voor de verschillende opleidingsinstituten die deze studie aanbieden (op hbo- en wo-niveau).
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.