ING en Mastercard introduceren Touch Card voor klanten met visuele beperking

ING en Mastercard introduceren Touch Card voor klanten met visuele beperking

ING en Mastercard introduceren Touch Card: een creditcard met een hoekige inkeping. Die is voelbaar anders dan de ronde kaartinkeping die ING in 2020 introduceerde. Deze aanpassing helpt klanten met een visuele beperking onderscheid te maken tussen verschillende betaalkaarten. Betaalpassen houden de ronde inkeping, creditcards krijgen vanaf vandaag een hoekige inkeping. In Nederland is ING de eerste bank die dit aanbiedt. Mastercard streeft met deze introductie naar een wereldwijde standaard.

Touch Card is ontworpen om tijdens het betalen de onafhankelijkheid te vergroten voor mensen met een visuele beperking. In Nederland hebben 300.000 mensen een visuele beperking. Mastercards Touch Card is internationaal uitgebreid getest en goedgekeurd.

Monique Verboeket, projectleider digitale toegankelijkheid en betalingsverkeer bij de Oogvereniging: "De Oogvereniging in Nederland is blij met deze ontwikkeling. Door deinkeping is snel duidelijk wat het goede pasje is en hoe hij bij een pin- of betaalautomaat gebruikt moet worden. De Oogvereniging streeft naar een samenleving waarin mensen, die slechtziend of blind zijn, zelfstandig kunnen meedoen. De Touch Card brengt ons weer een stapje dichter bij dit doel."

Guido Bosch, Head of Private Individuals bij ING Nederland: "We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening toegankelijk is voor iedereen, dus ook voor klanten met een visuele beperking. Een klein hoekje uit onze creditcard dat anders is dan de ronde inkeping in onze betaalpas, maakt een groot verschil. Deze toepassing past in ons streven om toegankelijkheid steeds verder te verbeteren."

Jan-Willem van der Schoot, Country Manager Mastercard Nederland: "Financiële inclusie en toegankelijkheid zijn voor ons een essentieel onderdeel in alles wat we doen. We zijn daarom trots dat we deze nieuwe wereldwijde standaard in betaalkaarten samen met ING in Nederland introduceren."

Vanaf maandag 4 maart ontvangen particuliere en zakelijke klanten van ING een creditcard met hoekige inkeping, als ze een creditcard aanvragen. Gefaseerd zullen alle klanten van ING een creditcard met hoekige inkeping ontvangen. Ze hoeven daar zelf niets voor te doen.

www.ing.nl

www.mastercard.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

ING en TBWA voorzien sluizen op Schiphol van verhalen rondom persoonlijke transformatie

15-03-2024 | 11:16:00
De campagne is een weerspiegeling van de belofte van ING om bankieren moeiteloos te maken en mensen aan te moedigen meer te doen van wat hen beweegt

TBWA/NEBOKO en ING lanceren campagne tegen ongelijkheid in de voetbalwereld

30-06-2023 | 09:40:00
44 procent van voetballende vrouwen en meiden krijgen nog altijd te maken met minder goede faciliteiten en minder goede trainingen

ING Nederland en ING België kiezen TWBA\Neboko en TBWA\Brussel als creatieve partners

09-09-2022 | 23:30:00
ING België en ING Nederland hebben TBWA\Neboko in Nederland en TBWA\Brussel verkozen als creatieve partners voor alle externe campagnes in beide landen. ING werkte de afgelopen 12 jaar samen met Wunderman Thompson

ING lanceert campagne: Alles in de hand

06-11-2020 | 15:12:33
ING heeft een campagne gelanceerd onder de noemer Alles in de hand. In de campagne staat centraal dat ING mensen helpt om in charge te zijn over hun bankzaken zodat deze zich vrij voelen om te doen wat men écht belangrijk vindt.

[Interview] Nanne Bos over Do Your Thing bij ING

23-01-2020 | 14:17:00
ING lanceerde zijn nieuwe slogan en merkgedachte Do Your Thing. Het merk ING is wereldwijd uniform gemaakt. We spraken Nanne Bos, global head of brand management bij ING

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.