Inschrijving van de EMAS Battle of the Agencies 2024 geopend

Inschrijving van de EMAS Battle of the Agencies 2024 geopend

Voor de DDMA EMAS Awards 2024 staat de Battle of the Agencies ook dit jaar op het programma. In deze bureaucompetitie strijden bureaus om wie de beste e-mailcampagne maakt voor een opdrachtgever. De opdrachtgever dit jaar is retailer Brabantia. Bureaus kunnen tot uiterlijk 5 april een motivatie indienen om mee te doen. Brabantia beoordeelt de motivaties anoniem en selecteert drie bureaus voor deelname.

Gang van zaken voor geselecteerde bureaus 

Nadat Brabantia op basis van de motivaties drie bureaus hebben geselecteerd, doorlopen deze bureaus de volgende stappen. 

  • De bureaus ontvangen de case vanuit Brabantia 
  • De bureaus maken een ontwerp voor de mail op basis van de briefing van Brabantia 
  • De genomineerde bureaus dienen één HTML-e-mail in bij Brabantia op basis van het design dat is geaccordeerd, die dynamische inhoud kan bevatten zoals beschreven in de briefing.  
  • Het doelpubliek voor alle e-mails is uniform en zal worden geselecteerd door Brabantia.  
  • Brabantia zal de verzending afhandelen met behulp van haar eigen systemen.  
  • Alle communicatie zal gelijktijdig door Brabantia worden verzonden.  
  • Brabantia zal de resultaten meten en de winnaar bekend maken op de EMAS op 27 juni 
  • Als de verstrekte e-mail niet voldoet aan de regels, behoudt Brabantia zich het recht voor om op elk moment af te zien van het verzenden van de e-mail. 

Criteria 

Brabantia beoordeelt de verzonden e-mails op basis van de volgende metrics: 

  • Conversieratio 
  • Openratio 
  • Click-to-open ratio 
  • Afmeldratio 
  • Beoordeling van creativiteit en originaliteit, door het e-mailmarketingteam van Brabantia. 

Casepitch en uitreiking 

Op 27 juni, tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit EMAS, strijden de drie geselecteerde bureaus om de prijs. Ieder bureau houdt een boeiende pitch van 8 tot 10 minuten, waarin ze hun aanpak, de redenering achter hun keuzes en het uiterlijk van hun campagne uitleggen. Daarna maakt Brabantia de winnaar bekend.

De inschrijving is geopend. E-mailmarketingbureaus kunnen een case indienen via: www.emas.nu/awards/battle/ 

www.emas.nu

www.brabantia.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Screenforce komt met Screenforce Day 2024 en The Future of tv Advertising Amsterdam

25-07-2024 | 21:53:00
Brancheorganisatie Screenforce zal op dinsdag 24 september 2024 voor de vierde keer Screenforce Day organiseren waarbij voor het eerst The Future of tv Advertising Amsterdam zal worden gecombineerd

[Merken100 2024] Nienke Debets: Mentos YES TO FRESH staat voor fysieke en mentale verfrissing

23-07-2024 | 13:51:00
Mentos is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Nienke Debets, Brand Group Manager Mentos bij Perfetti Van Melle.

Joe Public drie keer genomineerd bij Ster Gouden Loeki voor goede doelen

22-07-2024 | 17:36:00
De eerste genomineerden voor de Ster Gouden Loeki voor goede doelen zijn bekend. Opvallend is dat Joe Public drie van de zes nominaties binnen heeft in deze categorie

[Merken100 2024] Janneke Kloosterman (ZEKUR): Wij geloven in de kracht van eenvoud

22-07-2024 | 16:24:00
ZEKUR staat op nummer 54 in de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Janneke Kloosterman, Brand, Marketing & Communications Manager bij ZEKUR

MediaMarkt maakt debuut als hoofdpartner van Feyenoord

22-07-2024 | 12:21:00
MediaMarkt heeft gisteren haar debuut gemaakt als hoofdpartner van Feyenoord tijdens het Feyenoord Festival.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.