[Interview] Bart Prins over Wehkamp: nuchter maar met lef

[Interview] Bart Prins over Wehkamp: nuchter maar met lef

Bart Prins is sinds maart 2023 Lead Creative Design bij Wehkamp na ruim 5 jaar bij Contentmarketing bureau The Post te hebben gewerkt als Creative Director. Bij Wehkamp geeft hij leiding aan de designers en copywriters voor de merken Wehkamp, kleertjes.com en Union River. Bart Prins is een van de juryvoorzitters van Content Marketing | The Awards.

Waarom ben je van bureau overgestapt naar een online retailer?

Na jaren aan de bureauzijde te hebben gewerkt voor diverse klanten is het interessant om eens aan de andere kant van de tafel plaats te nemen. Als bureau krijg je altijd maar beperkt inzicht in de wereld van de klant. Deze stap gaf mij de kans om bij een gerenommeerd merk binnen te kijken. Online retail is razendsnel, de dynamiek die daarbij komt kijken lijkt erg op die van een bureau. De adhoc sfeer, het inspelen op actualiteit, bouwen aan campagnes; het zit allemaal in de dagelijkse praktijk van werken bij Wehkamp

Wat maakt Wehkamp anders dan andere merken?

Wehkamp is zo’n oerhollands merk dat door (soms nog ongeziene) innovatie zijn status heeft verworven en overeind blijft staan. Het merk, de mensen en de aanpak is nuchter maar wel met lef. Ik merk dat je er goed kan pionieren. Daarnaast is het een van de weinige merken die zo goed als alle content inhouse kan schieten. Iets wat je van tevoren misschien niet bedenkt als je naar Wehkamp kijkt.

Hoe komt dat tot uitdrukking in de creatieve uitingen?

Doordat we alles inhouse maken heb je korte lijntjes met je creatieven van diverse afdelingen. Er hoeft maar weinig ingevlogen te worden en zo kun je samen bouwen aan telkens betere en creatievere uitingen.

Als ik het goed begrijp werken jullie samen met Dentsu Creative. Hoe gaat deze samenwerking?

Dat klopt, deze samenwerking verloopt erg goed. We zitten volop in de afrondende fase van de nieuwe herfstcampagne en wat echt een spektakel belooft te worden. Hier kan ik natuurlijk nog niet teveel over kwijt, maar mooi wordt het zeker!

Welke trends en ontwikkelingen zie jij op het gebied van contentmarketing?

Qua trends is het denk ik een open deur. De invloed van kunstmatige intelligentie neemt toe in het contentmarketing vakgebied en dat biedt mooie kansen en ook uitdagingen. Iedereen is ermee bezig en iedereen probeert op een ethische manier te komen tot het nieuwe gouden ei. De content die gelukkig blijft scoren is de content die is doordrongen van een sterk verhaal, authentiek is gemaakt. Daar waar de ambacht vanaf spat. Dat is smullen.

Met welke projecten zijn jullie nu bezig?

We werken hard aan een nieuwe fase voor het merk, om nog meer de harten van de Nederlandse gezinnen te veroveren. Daarnaast zijn we met Kleertjes.com hard op weg om het enige online warenhuis te worden specifiek gericht op kinderen. Er komen nieuwe merkcampagnes aan voor alle merken, en we zijn druk bezig om ook de content in alle lagen aan te pakken.

Welke verwachtingen heb je bij de aankomende inzendingen voor de CTMA?

Ik hoop dat we nog meer relevante inzendingen mogen verwelkomen. Dit jaar mag ik voorzitter zijn van de Medals Creatie, Vorm & Concept. Dus ik hoop vooral dat daar weer pareltjes van producties tussen zit. Goed doordachte creaties in alle vormen en het liefst content die we niet alledaags zien.

Inzenden voor Content Maketing | The Awards

Lees hier alles over hoe in te zenden voor Content Marketing | The Awards 2023

www.cmta.nl | www.wehkamp.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.