[Interview] Bobbie Walkier over de creatieve oplossingen van 0930

[Interview] Bobbie Walkier over de creatieve oplossingen van 0930

In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Vandaag spreken wij met Bobbie Walkier, Creative Partner en founder van 0930.

Kun je jouw bureau introduceren?

0930 creative agency is een creatief bureau gevestigd in de rauwe Houthavens te Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk. Dat doen we al sinds 2008 in diverse branches. Fast movers, fashion, gaming, retail, automotive, voeding, financials, overheid, onderwijs, medicals en meer.

Een klant belt. Wat wil deze?

Klanten bellen altijd als ze een vraag, probleem of uitdaging hebben. Dat komt in ons geval goed uit, want wij claimen hier altijd een creatieve oplossing voor te hebben. Dit blijft toch het belangrijkste onderdeel van ons vak. Direct daarna kijken klanten naar een bureau waar ze prettig mee kunnen samenwerken. Ze zoeken een klik. Begrijpelijk, want je gaat (als het goed is) toch een aantal jaar met elkaar samenwerken.

Welke nieuwe klanten hebben jullie in 2023 met veel plezier verwelkomd?

Wij zijn super blij en trots dat we afgelopen jaar Albert Heijn to Go, Feenstra en Infomedics hebben mogen verwelkomen. En er komen in 2024 ook nog wat mooie nieuwe klanten aan. Dat is ontzettend mooi, maar we zijn net zo blij met onze bestaande klanten. Voor sommige klanten werken we al meer dan 10 jaar. Te gek toch?

Bemoeien marketeers zich te veel of juist te weinig met het creatieve proces?

Dat verschilt natuurlijk echt per persoon. Sommige opdrachtgevers denken juist niet mee, dit onder het mom daar huur ik jullie toch voor in? Anderen doen dat wel en dat is voor ons geen enkel probleem hoor. Het moet ook juist een beetje schuren. Onze Art Director Pieter de Jong zegt altijd: “Zonder wrijving geen glans” en vaak klopt dit ook. En heel eerlijk, soms hebben marketeers hele goede ideeën. Het blijft alleen vaak bij een ideetje. Het is nog niet concreet, nog geen concept. Daar zijn wij dan weer voor.

Wat gaat AI betekenen voor jouw bureau?

AI betekent al heel veel voor ons bureau. AI is een welkome collega waar we nooit om gevraagd hebben, maar die er opeens was. Het blijft bijzonder om te zien dat een nieuwe ontwikkeling in het begin altijd direct voor angst en paniek zorgt. Verdiep je er rustig in en dan zie je eigenlijk alleen maar kansen.

Maakt pitchen de markt kapot?

Tja pitches, we hebben er een column over geschreven op jullie platform. Natuurlijk doe je het liever niet en hoop je dat de opdracht je direct gegund wordt. Toch gaan wij geen enkele pitch uit de weg. Het is en blijft een competitie, een wedstrijd en wedstrijden zijn leuk. Daarnaast doet het veel voor de saamhorigheid binnen je bureau. Wij tegen de rest! Iedereen leeft mee. Een pitch kan je dus wat ons betreft niet verliezen. Overigens misschien wel een goed moment om te benadrukken dat er echt ontzettend veel tijd gaat zitten in een pitch, voor ieder bureau. Pleiten wij voor betaalde pitches? Nogmaals, wij gaan geen enkele pitch uit de weg, maar een vraag vanuit ons aan alle marketeers: een goed doordacht marketingplan, onderbouwd met een gedegen research, resulterend in een ijzersterk merk DNA…geef jij die zomaar gratis weg?

Hoe verkoop je een idee?

Zin in een clicheetje? Een goed idee verkoopt zichzelf. Ha! Nu naar de realiteit, een idee verkoop je met een gedegen onderbouwing, een flinke dosis creativiteit, oneindig veel enthousiasme en een realistische begroting.

www.0930.nl

Lees alles over M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 Lees ook:

0930 creative agency introduceert in samenwerking met Pringles: Fan-ding machine

13-06-2024 | 16:53:00
De levensgrote 'Fan-ding machine', een vendingmachine waarbij fans niet betalen met geld, maar met aanmoedigingen voor hun favoriete team.

0930 verwelkomt Santa Maria en start activatiecampagne

11-06-2024 | 15:00:00
0930 creative agency lanceerde voor haar nieuwe klant Santa Maria een activatie in het hart van Utrecht.

[Vacatures] 0930 Creative Agency zoekt een Project manager

07-06-2024 | 07:47:00
0930 Creative Agency is per direct op zoek naar een Project manager

[Vacatures] 0930 Creative Agency Content Maker

07-06-2024 | 07:38:00
0930 Creative Agency is per direct op zoek naar een Content Maker 

Freo en 0930 creative agency lanceren de campagne: Altijd aan je zijde

10-04-2024 | 09:28:42
De campagne belichaamt de betrokkenheid van Freo met haar klanten en het begrip van hun leenbehoeften.

[The List] 0930 creative agency

16-03-2024 | 09:01:00
Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de Houthavens Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk

0930 en Pringles lanceren Paper Art Pop-up Store

30-01-2024 | 13:24:00
Pringles stapt over op kokers met een papieren bodem. Om dit te promoten opende een Paper Art Pop-up Store de deuren in Amsterdam.

[Vacatures] 0930 Creative Agency zoekt een Designer

17-07-2023 | 10:34:00
0930 Creative Agency is per direct op zoek naar een Designer 

[Marketing Report Cannes] Mariëlle Scholten en Bobbie Walkier over 0930 Creative Agency

22-06-2023 | 09:07:00
Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Ieder dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn tot en met 22 juni dagelijks live te beluisteren op New Business Radio en als podcast op de website van Marketing Report

0930 creative agency ontwikkelt campagne Feenstra serviceabonnement

01-06-2023 | 13:47:41
0930 creative agency heeft hard gewerkt aan de lancering van de eerste campagne van Feenstra: het Feenstra serviceabonnement

[Column] Rolf van Oostrum: Voorbeeldfunctie

25-05-2023 | 11:15:19
De functie waar ik nooit in mijn carrière op zou solliciteren: de voorbeeldfunctie. Het lijkt me verschrikkelijk. Dat wil zeggen, als ik een voorbeeldfunctie zou vervullen voor een wat groter publiek.

[Podcast] Agency Runners: Rolf van Oostrum over 0930 Creative Agency

16-05-2023 | 08:49:02
Agency Runners is een podcast van Studiodock waarin Sergo Kraljev en Quincy Zeelenberg in gesprek gaan met agency eigenaren in het digitale landschap.

0930 creative agency verwelkomt Infomedics als klant

20-04-2023 | 09:40:00
0930 creative agency was verantwoordelijk voor de uitrol van de arbeidsmarktcampagne van Infomedics. Denk aan fotografie, digital out-of-home uitingen, bannersets en social media content

[Column] Rolf van Oostrum (0930): Wrexham

14-04-2023 | 08:54:00
Ik ga het over voetbal hebben. Serieus? Jazeker. Ik moet het hebben over de wedstrijd Wrexham vs Notts County van afgelopen week. 3-2 voor Wrexham. De keeper van Wrexham, Ben Foster, hield in de 96e minuut een penalty. Heroïsch.

0930 creative agency wint pitch voor Feenstra

07-04-2023 | 10:53:00
Feenstra kiest voor 0930 creative agency als creatief bureau. Tijdens de pitch was er een goede klik en werden de creatieve concepten van 0930 met enthousiasme ontvangen.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.