[Interview] Brego Keller over P3 Group - Pünktlich, Pink Marketing en PEXI

[Interview] Brego Keller over P3 Group - Pünktlich, Pink Marketing en PEXI

In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. We spreken Brego Keller, CEO van P3 Group.

Wat is P3 Group?

P3 Group is een geïntegreerde bureaugroep uit Groningen die bestaat uit Pink Marketing, Pünktlich en PEXI. Met een sterke digitale signatuur bedienen we een breed scala aan mooie merken door heel Nederland. Het is een bruisende bureaugroep bestaande uit zeventig jonge en energieke specialisten die worden bijgestaan door de nodige ervaren rotten in het vak.

We merken dat onze volledige integratie van media, creatie en data tot een enorme tevredenheid aansluit bij de vraag vanuit de markt. Met PEXI bieden we daarbij ook een eigen ontwikkeld digitaal marketingplatform dat klanten helpt ontzorgen. Zelf ben ik afgelopen september bij P3 Group ingestapt en doe nu een rondje klanten. Het is dan fijn  om te horen van onze klanten dat ze onze nuchtere, pragmatische en toch kritische aanpak enorm waarderen. Ik krijg ook terug dat ons hoge servicelevel en de kwaliteit van de afgeleverde producten en diensten bijdragen aan ons onderscheidende karakter.

Wat kan P3 Group dat andere bureaus niet kunnen?

Doordat we binnen alle facetten van onze organisatie nauw samenwerken zijn we volledig geïntegreerd: van media tot creatie en van data tot tech. Neem daarbij mee dat het personeelsverloop bij de ons vele malen lager is dan bij de bureaus in de Randstad. Vanzelfsprekend creëert dit een steady team dat goed op elkaar is ingespeeld. Dat is een groot voordeel voor de klant. Een steady team betekent dat de learnings behouden blijven binnen de teams. Al deze gedeelde kennis passen we vervolgens weer toe om onze dienstverlening te blijven verbeteren om zo onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Ons digitale hart en inmiddels beroemde hoge servicelevel doet de rest.

Welke nieuwe klanten mocht P3 Group dit jaar verwelkomen?

Wat dat betreft is 2023 een goed jaar. Zo hebben we voor Qmusic de volledige mediastrategie ontwikkeld, inclusief inkoop en uitvoering. Ook kregen we de opdracht voor het design en de development voor de always-on campagnes van de muziekzender. Daarnaast kwam de nieuwe muziekzender Joe binnen waarvoor we samen met partners de volledige lancering van a tot en met z hebben begeleid.

Verder is voor Videoland eveneens de mediastrategie ontwikkeld en ondersteunen we de inkoop. Om de streamingsdienst marketingbreed operationeel te ondersteunen met betrekking tot concepting, design en de development van display-bannering werden twee specialisten van ons in-house ondergebracht bij Videoland. Dit doen we vaker bij onze klanten en dat zorgt ervoor dat we echt onderdeel worden van het team om supersnel te kunnen schakelen.

Tevens mochten we Museumvereniging onthalen, waar we met een focus op juist meer offline al grote stappen hebben gezet. Voor volgend jaar liggen er voor hen eveneens een paar prachtige campagnes in het vooruitzicht.

Eigenlijk is het teveel om op te noemen want ook Cortina is partner geworden. Hiervoor is een nieuwe beeldtaal ontwikkeld met video en fotografie om diverse fietsmodellen te presenteren. Bij de shoots die voor de fietsfabrikant is er gebruik gemaakt van Artificial Intelligence, dat we inmiddels beheersen en waar we zeker verder mee experimenteren.

En dan is er nog de verzekeraar Independer waarvoor we verschillende campagnes ontwikkelden, inclusief social video formats om een jongere doelgroep te bereiken

In hoeverre integreert P3 Group AI voor haar klanten?

Als ik kijk naar het huidige digitale klimaat binnen de branche dan zie ik dat er een behoorlijke schifting gaande is tussen verschillende digitale generaties, dit wordt voor een groot deel gevoed door de toepassingsmogelijkheden die AI biedt. Dit leidt tot een stroomversnelling op alle fronten binnen het vakgebied marketing in de breedste zin. Het is survival of the fittest en het zal blijken dat de bureaus die zich het snelst aanpassen zich positief onderscheiden. Daarom passen wij AI al geruime tijd toe in zowel media als creatie. Ons eigen krachtige digital marketing platform PEXI maakt daarvoor ook gebruik van AI en biedt ons de volledige controle over: campagnes, advertenties, rapporten, dynamic advertising en data. Terwijl we de tooling continu doorontwikkelen samen met onze klanten. Zoals Heraclitus zei:’ Het enige constante in een organisatie is verandering. Bij P3 Group is het altijd Panta Rhei.

Hoe kijk jij tegen de toename aan van het aantal geïntegreerde media- en reclamebureaus?

Enerzijds vind ik dit een logische ontwikkeling, misschien wel een no-brainer. Toch is het anderzijds wel zo dat er een groot verschil is tussen daadwerkelijk geïntegreerd zijn zoals P3 Group is en slechts claimen dat je geïntegreerd bent als bureau. Het overgrote deel van onze klanten is net als wij geïntegreerd en dat is een gevolg van het samenwerken met Pink Marketing, in combinatie met Pünktlich en PEXI als synergetisch geheel. Dat merken onze klanten en dit hoeven we niet meer te bewijzen. Uiteraard bedienen we nog steeds klanten die enkel media, digital of creatief georiënteerd zijn.

www.pinkmarketing.nl
www.punktlich.nl
www.pexi.nl

Lees alles over M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts starten Studio The Editors

26-07-2024 | 12:01:00
Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts zijn onder de naam Studio The Editors een bureau  begonnen dat zich richt op een hoofdredactionele visie bij merken en organisaties

[Interview] Ingmar Larsen (This Agency) doet oproep voor campagne tegen roekeloos fatbikergedrag

26-07-2024 | 11:04:00
Ingmar Larsen, oprichter en Creative Director van This Agency heeft een oproep gedaan om een campagne te ontwikkelen voor gedragsverandering rondom fatbikers onder de noemer Doe ******g normaal op het fietspad! We spreken hem over deze spontane actie

[Be More Challanger] Jan van Hövell over KLABU

26-07-2024 | 10:23:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland

[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Motion Designer

26-07-2024 | 09:29:00
TBWA\NEBOKO is looking for Motion Designer

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant

26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.