Marketing Report
[Interview] Brego Keller (P3 Group): Wij zijn volledig geïntegreerd: van media tot creatie en van data tot tech interview

[Interview] Brego Keller (P3 Group): Wij zijn volledig geïntegreerd: van media tot creatie en van data tot tech

Brego Keller is CEO van P3 Group. Wij spreken hem.

Wat is de P3 Group?

P3 Group is een geïntegreerde bureaugroep uit Groningen die bestaat uit Pink Marketing, Pünktlich en PEXI. Met een sterke digitale signatuur bedienen we een breed scala aan mooie merken door heel Nederland. Het is een bruisende bureaugroep bestaande uit zeventig energieke specialisten waarin alle generaties vertegenwoordigd zijn. X, Y, Z next gen.

We merken dat onze volledige integratie van media, creatie en data tot een enorme tevredenheid aansluit bij de vraag vanuit de markt. Met PEXI bieden we daarbij ook een eigen ontwikkeld digitaal marketingplatform dat klanten helpt ontzorgen.

Bij ons draait het om het leveren van het beste werk op een fijne manier.

In 2024 gaan we een nationaal record klanttevredenheid vestigen. Als grootste, leukste en alle klantvriendelijkste onafhankelijke bureaugroep van Nederland. Ik ben nu al trots op het enorme kwaliteitsniveau van service dat hier de standaard is. Niet op een ‘u vraagt, wij draaien’-manier, want we denken op een prettig kritische manier mee om de beste producten en diensten af te leveren.Dit vertaalt zich dus in hele blije klanten, maar ook in onderschedingen: Emerce topnoteringen, MT Sprout nummer 2 en Fonk nummer 1.

Wat kan P3 Group dat andere bureaus niet kunnen?

Doordat we binnen alle facetten van onze organisatie nauw samenwerken, zijn we volledig geïntegreerd: van media tot creatie en van data tot tech.

Neem daarbij mee dat het personeelsverloop bij de ons vele malen lager dan bij de bureaus in de Randstad. Vanzelfsprekend creëert dit een steady team dat goed op elkaar is ingespeeld. Dit is een groot voordeel voor de klant. Een steady team betekent dat de learnings behouden blijven binnen de teams. Al deze gedeelde kennis passen we vervolgens weer toe om onze dienstverlening te blijven verbeteren en zo onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Ons digitale hart en inmiddels beroemde hoge servicelevel doet de rest.

Welke nieuwe klanten mocht P3 Group dit jaar verwelkomen?

Wat dat betreft was 2023 een goed jaar. Zo hebben we voor Qmusic de volledige mediastrategie ontwikkeld, inclusief inkoop en uitvoering. Ook kregen we de opdracht voor het design en de development voor de always-on campagnes van de muziekzender.

Daarnaast hebben we voor de nieuwe muziekzender JOE, samen met partners, de volledige lancering van a tot en met z begeleid. Dat was een perfecte opdracht voor ons. Binnen maand hebben we de hele campagne van creatie tot media strategie en inzet uit de grond gestampt.

Verder hebben we voor Videoland eveneens de mediastrategie ontwikkeld en ondersteunen we de inkoop. Om de streamingsdienst marketingbreed operationeel te ondersteunen, met betrekking tot concepting, design en de development van display-bannering, werden twee specialisten van ons in-house ondergebracht bij Videoland. Dit doen we vaker bij onze klanten en dat zorgt ervoor dat we echt onderdeel zijn van het team om supersnel te kunnen schakelen.

Tevens mochten we Museumvereniging onthalen, waar we met een focus op juist meer offline al grote stappen hebben gezet en wel 60 procent boven de gestelde doelen uitkwamen. Voor volgend jaar liggen er voor hen eveneens een paar prachtige campagnes in het vooruitzicht.

Eigenlijk is het teveel om op te noemen want ook Cortina is onze partner geworden. Hiervoor is een nieuwe beeldtaal ontwikkeld met video en fotografie om diverse fietsmodellen te presenteren. Voor de shoots van de fietsfabrikant is er gebruik gemaakt van Artificial Intelligence, dat we inmiddels goed beheersen en waar we zeker verder mee experimenteren.

En dan is er nog de verzekeraar Independer waarvoor we verschillende campagnes ontwikkelden, inclusief social video formats om een jongere doelgroep te bereiken.

In hoeverre integreert P3 Group AI voor haar klanten?

Als ik kijk naar het huidige digitale klimaat binnen de branche dan zie ik dat er een behoorlijke schifting gaande is tussen verschillende digitale generaties, dit wordt voor een groot deel gevoed door de toepassingsmogelijkheden die AI biedt. Dit versnelt de ontwikkelingen in het marketingvakgebied op alle fronten.

Het is survival of the fittest en het zal blijken dat de bureaus die zich het snelst aanpassen zich positief onderscheiden. Daarom passen wij AI al geruime tijd toe in zowel media als creatie. Ons eigen krachtige digital marketing platform PEXI maakt ook gebruik van AI en biedt ons de volledige controle over: campagnes, advertenties, rapporten, dynamic advertising en data. Terwijl we de tooling continu doorontwikkelen samen met onze klanten. Zoals Heraclitus zei: ‘Het enige constante in een organisatie is verandering’. Bij P3 Group is het altijd Panta Rhei.

Hoe kijk jij tegen de toename aan van het aantal geïntegreerde media- en reclamebureaus?

Enerzijds vind ik dit een logische ontwikkeling, misschien wel een no-brainer. Toch is het anderzijds wel zo dat er een groot verschil is tussen daadwerkelijk geïntegreerd zijn, zoals P3 Group is en slechts claimen dat je geïntegreerd bent als bureau. Wij servicen het overgrote deel van onze klanten geïntegreerd. Pink Marketing functioneert in combinatie met Pünktlich en PEXI als één synergetisch geheel. Dat merken onze klanten en dit hoeven we niet meer te bewijzen. Uiteraard bedienen we ook nog steeds klanten die enkel media, digital of creatief georiënteerd zijn.

www.pinkmarketing.nl

Lees ook:

[Whitepaper Sessions 2023] Boudewijn de Jong: Impact maken met digitale dynamische creatie

16-02-2024 | 12:13:00
Voorafgaand aan het M100 event begin december 2023 organiseerden Media Meetings en Marketing Report de Whitepaper Sessions, zes hoogwaardige kennistransfers in een marketeers only event. Een van de sprekers was Boudewijn de Jong, eigenaar van Pink Marketing en Pünktlich. Wij hebben hem gevraagd om zijn presentatie samen te vatten in een column

JOE kiest Pink Marketing als digital agency

11-01-2024 | 10:09:00
In 2024 gaan Pink Marketing en JOE verder met het bouwen aan de naamsbekendheid van JOE en de lancering van de programmering

WhitePaper Sessions 2023: N=5 | Pink Marketing | Towel Media | De Combinatie van Factoren | Havas Media | ZIGT

15-12-2023 | 16:13:00
Voorafgaand aan M100 2023, organiseerden Marketing Report en Media Meetings & Magazines voor de derde keer de WhitePaper Sessions. Onder leiding van Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel, gaven zes bureaus een presentie in deze interactieve marketeers-only sessie

P3 Group ontwikkelt game-experience campagne voor Goliath Games

04-12-2023 | 09:31:49
Goliath Games lanceert najaarscampagne voor millennials en GenZ

[Pink Marketing] P3 Group brengt Ongezout’n-event naar Amsterdam – een verslag

01-12-2023 | 09:37:00
Met internationale allure spreekt nieuw jaarlijks Ongezout’n-evenement tot scherpe verbeelding

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief