02-11-2023
Hits: 671
Door: Saskia van Weert | Kanaal:
creatie
[Interview] Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer: We kennen maar één bureau dat merkvoorkeur belooft
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. We spreken Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer, oprichters van bureau Bijvoorkeur.
Wat kan jouw bureau wat andere bureaus niet kunnen?
We kennen maar één bureau dat Merkvoorkeur belooft.
Een klant belt. Wat wil deze?
Iets briljants, aandacht en liefde.
Heb je wel eens een klant afgewezen omdat je er gewoon geen zin in had?
Ja, een online gokklant. Kunnen we niets mee (los van geld verdienen).
Onderschatten marketeers de meerwaarde die goede branding genereert op de lange termijn?
Soms wel. Merk wordt soms als hobby gezien. Terwijl het gewoon keiharde sales (op lange termijn) is.
Hoe maak je goede reclame?
De acht gepatenteerde stappen naar Merkvoorkeur van Bijvoorkeur is een garantie voor succes. Kom daar nog maar ’s om.
Is prijswinnende reclame per definitie ook de beste reclame?
Vaak wel (los van de scams). Er is een bewezen sterk causaal verband tussen creatief onderscheidend en bekroond werk en commercieel succes.
Hoe verkoop je een idee?
Door er zelf in te geloven.
Wordt het reclamevak ondergewaardeerd? Of juist overgewaardeerd?
Het eerste. De beste vakgenoten maken het simpel. En simpel is het allermoeilijkst.
Hoe dol zijn jullie op pitches?
We gaan over het algemeen niet na één keer seks meteen trouwen. Eerst een tijdje daten lijkt een beter recept.
www.bureaubijvoorkeur.nl
Lees alles over M100 Event hier
M100 wordt gesponsord door
Lees ook:
18-11-2023 | 13:21:00
Thijs, het zijn gekke tijden. Zo schijnt de kloof tussen burgers en politici te moeten worden verkleind. Politici moeten meer op ons lijken, meer onze taal spreken. Je ziet nu al in de 2e kamer waar dat toe leidt. Scheldpartijen en bedreigingen, net als zaterdag op het voetbalveld. Van mij mag de kloof weer lekker groot worden Thijs. Ik wil niet dat politici op de gewone mens lijken.
23-10-2023 | 14:09:00
Als meester-woord-patissier weet jij als geen ander hoe mensen achter de zoete geur van woorden aan kunnen lopen
02-10-2023 | 14:25:00
Kanshebbers zijn de radiocampagnes van Rijksoverheid, Douwe Egberts, KLUUN, Squla, Van Haren en dé VakantieDiscounter
20-09-2023 | 09:56:00
Nu we ons eigen bureau hebben, leek het me goed om even stil te staan bij wat kengetallen. In het bijzonder ROI, Return on Investment
14-09-2023 | 08:35:00
Saitaku, het grootste Japanse foodmerk van Nederland, is klant geworden bij Bijvoorkeur. Aan de bureaukeuze ging een pitch vooraf.
17-08-2023 | 13:52:10
[Marketing Report Radio] Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer over Bijvoorkeur
31-07-2023 | 08:30:00
Weet jij hoe het brein werkt? Jeff Hawkins heeft er een geweldig boek over geschreven: A Thousand Brains
26-07-2023 | 15:32:41
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar. De voordracht van Bijvoorkeur oprichter Budi Gonzalez de Chaves is Kim Schneider, Media & Campagne Coördinator bij vanHaren Schoenen
27-06-2023 | 12:47:00
Ik heb een beetje een probleem thuis. Nee, niet met Mariëlle. Wij hebben nooit problemen. Zolang ik gewoon doe wat zij zegt. Wat ik heerlijk vind. Nee, ik heb een beetje een probleem met pindakaas
16-06-2023 | 07:00:00
Reclamebureau Bijvoorkeur gaat aan de slag voor Vaillant, internationale speler op het gebied van verwarmings- en ventilatietechnologie
21-04-2023 | 09:16:00
Schoenenbedrijf vanHaren heeft een campagne lopen waarin holistisch schoenencoach Els Schubbé de hoofdrol speelt. De campagne is ontwikkeld door Bijvoorkeur. We spreken met Budi Gonzalez de Chaves, medeoprichter van Bijvoorkeur en Michelle van Herk, manager marketing bij vanHaren.
08-04-2023 | 07:00:00
Bijvoorkeur ontwikkelde een brede campagne voor schoenenwinkelketen vanHaren. Het bureau heeft schoenencoach Els Schubbé weten vast te leggen om te hoofdrol te vertolken in de online serie de Open Schoenen Sessies.
28-03-2023 | 17:44:00
Om maar met de deur in huis te vallen: ik ga niet meer in het verleden leven! Dat is ook het dringende advies van mijn spiritueel leider (zoals je weet is dat mijn vrouw). Het gaat om het nu. Leef in het nu!
02-02-2023 | 16:04:00
Mensen hebben liever pijn dan dat ze moeten nadenken. Zelfs als de pijn op ‘80’ werd gezet, gaf 28% van de mensen daar de voorkeur aan dan aan een moeilijke cognitieve taak
31-01-2023 | 11:15:00
De fusie tussen Talpa en RTL wordt geblokkeerd door de ACM. In het FD lees ik: De markt voor tv-advertenties vormt het grootste probleem. RTL en Talpa hebben ongeveer 70 procent van deze markt in handen, de overige 30% zit bij de publieke omroep (STER)