02-11-2023
Hits: 1127
Door: Saskia van Weert | Kanaal:
creatie
[Interview] Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer: We kennen maar één bureau dat merkvoorkeur belooft
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. We spreken Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer, oprichters van bureau Bijvoorkeur.
Wat kan jouw bureau wat andere bureaus niet kunnen?
We kennen maar één bureau dat Merkvoorkeur belooft.
Een klant belt. Wat wil deze?
Iets briljants, aandacht en liefde.
Heb je wel eens een klant afgewezen omdat je er gewoon geen zin in had?
Ja, een online gokklant. Kunnen we niets mee (los van geld verdienen).
Onderschatten marketeers de meerwaarde die goede branding genereert op de lange termijn?
Soms wel. Merk wordt soms als hobby gezien. Terwijl het gewoon keiharde sales (op lange termijn) is.
Hoe maak je goede reclame?
De acht gepatenteerde stappen naar Merkvoorkeur van Bijvoorkeur is een garantie voor succes. Kom daar nog maar ’s om.
Is prijswinnende reclame per definitie ook de beste reclame?
Vaak wel (los van de scams). Er is een bewezen sterk causaal verband tussen creatief onderscheidend en bekroond werk en commercieel succes.
Hoe verkoop je een idee?
Door er zelf in te geloven.
Wordt het reclamevak ondergewaardeerd? Of juist overgewaardeerd?
Het eerste. De beste vakgenoten maken het simpel. En simpel is het allermoeilijkst.
Hoe dol zijn jullie op pitches?
We gaan over het algemeen niet na één keer seks meteen trouwen. Eerst een tijdje daten lijkt een beter recept.
www.bureaubijvoorkeur.nl
Lees alles over M100 Event hier
M100 wordt gesponsord door
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
04-07-2024 | 09:19:00
Ik las op LinkedIn dat er steeds meer jonge creatieven zijn die voor geen enkel gokmerk meer willen werken.
21-06-2024 | 12:30:00
Na een zoektocht naar het grootste huishoudtalent van Nederland, is de finaleshow te zien op wibra.nl
31-05-2024 | 12:51:00
Stelling van de dag: consumenten willen opgelicht worden! Zo, dat is eruit. In een ver verleden, wij werkten allebei bij Havas
08-05-2024 | 08:51:02
De Customer Journey, dat is toch wel een van dé marketingbuzzwords van de laatste jaren. Google Trends heeft het even voor me uitgezocht
12-04-2024 | 00:01:00
Mitsubishi Motors Europe (MME) heeft Bijvoorkeur gevraagd om de merkstrategie voor Europa aan te scherpen
04-04-2024 | 12:50:00
Bijvoorkeur is het bureau dat reclame terug wil brengen naar de kern: het creëren van merkvoorkeur
31-03-2024 | 18:50:00
De Customer Journey, dat is toch wel een van dé marketingbuzzwords van de laatste jaren. Google Trends heeft het even voor me uitgezocht
30-03-2024 | 09:45:00
Bijvoorkeur lanceert een nieuwe verkiezing en niet zomaar een verkiezing. Voor de nieuwe klant Wibra gaat Henny Huisman op zoek naar de Huisman/-Vrouw van het Jaar
22-03-2024 | 08:56:00
Bijvoorkeur is bezig met het uitwerken van de eerste campagne voor Wibra. De campagne zal de komende maanden worden uitgerold
29-02-2024 | 10:00:31
Als jij een mooi glas rode wijn drinkt, ga jij dan wel eens in een hersenscanner liggen? Alles voor de wetenschap, Thijs
27-02-2024 | 13:28:00
Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer van bureau Bijvoorkeur hebben hun columns die zijn verschenen bij Marketing Report gepubliceerd in boekvorm
27-01-2024 | 10:47:00
Met veel plezier ben ik het boek 'The Art of Statistics' van professor David Spiegelhalter aan het lezen. Mijn dochters hebben al een keer of 4 gevraagd of ik dit vrijwillig doe of dat het een soort taakstraf is van mijn spiritueel leider (zoals je weet is dat mijn vrouw). Maar niets van dat alles Thijs, het is een topboek
29-12-2023 | 10:15:00
In onze serie meest overzichtsartikelen mag deze natuurlijk niet ontbreken: de lijst met de meest gelezen columns van 2023
18-11-2023 | 13:21:00
Thijs, het zijn gekke tijden. Zo schijnt de kloof tussen burgers en politici te moeten worden verkleind. Politici moeten meer op ons lijken, meer onze taal spreken. Je ziet nu al in de 2e kamer waar dat toe leidt. Scheldpartijen en bedreigingen, net als zaterdag op het voetbalveld. Van mij mag de kloof weer lekker groot worden Thijs. Ik wil niet dat politici op de gewone mens lijken.
23-10-2023 | 14:09:00
Als meester-woord-patissier weet jij als geen ander hoe mensen achter de zoete geur van woorden aan kunnen lopen