Marketing Report
[Interview] Jelmer Wind (Team5pm): YouTube populairder dan ooit

[Interview] Jelmer Wind (Team5pm): YouTube populairder dan ooit

Rondom de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Jelmer Wind, mede-oprichter en CEO van Team5pm.

Kun je Team5pm introduceren?


Team5pm is dé YouTube Agency voor uitgevers en merken. Wij doen dit als fullservice bureau op het gebied van data research, strategie, content, productie, channel growth, advertising en video-sales via ons eigen Premium YouTube-netwerk. Volledig datagedreven, dus. Co-founders Tom Schoufs, Ronen Wolf, Peter Minkjan en ik zagen vier jaar geleden de potentie van YouTube en de enorme kansen die het populaire videoplatform bood voor merken. Daar moesten we gewoon wat mee. Daarom begonnen wij in 2018 aan onze start-up-achtbaan. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een ware scale-up: een team van 100 (en counting) met uitbreidingen in Duitsland, Zweden en Zuid-Afrika.

Wat kan jouw bureau dat andere bureaus niet kunnen?


Team5pm is nét een tikkeltje anders dan your usual mediabureau. We zijn namelijk een data-gedreven YouTube agency. Volledig gespecialiseerd op YouTube dus. En dat is onze kracht. Aan de hand van data-gedreven inzichten, helpen we uitgevers en merken aan meer succes op YouTube. Dit doen we voor te gekke nationale én internationale klanten, zoals PlayStation, Amazon Prime Video, GAMMA en nog veel meer! Hoe doen we dat dan precies? We bieden data-gedreven consultancy voor zowel bestaande als beginnende kanalen. Denk aan: concrete adviezen met betrekking tot strategie en distributie.

Onze Advertising-tak houdt zich bezig met het creëren van YouTube advertising campagnes, die de juiste doelgroep bereiken en boeien. Daarnaast, hebben we een eigen in-house Creative Studio, die data-gedreven video’s produceert waarmee we het YouTube algoritme de baas zijn. Maar er is meer.. we kunnen ons sinds 2021 ook het enige YouTube-only-onderzoeksbureau ter wereld noemen.

Ons Labs-researchteam maakt onder andere de impact en effectiviteit van YouTube op ROI en merkwaarden inzichtelijk, en pre-test en optimaliseert thumbnails en video creatives. Al met al: we doen veel en wat we doen, doen we goed. Door een combinatie van onze jarenlange ervaring en het gebruik van data en research, weten we wat werkt op YouTube en wat juist niet. Als team bouwen we aan het creëren van succesvolle YouTube-kanalen, voor de slimme merken van morgen.

Wat is het laatste nieuws?


Meer dan 12 miljoen Nederlanders gebruiken YouTube inmiddels maandelijks en Google’s videoplatform is daarmee populairder dan ooit. Dit is mede de reden waarom YouTube de afgelopen tijd niet stil heeft gezeten. Tal van nieuwe trends en features zijn aan het platform toegevoegd. Denk aan: de opkomst van Connected TV, Video Commerce en meer. YouTube wordt zo een ver ontwikkeld platform, dat kansen biedt voor merken.

Mijn collega Peter Minkjan licht 4 belangrijke trends uit en vertelt je wat je kan verwachten van YouTube in 2022. Je leest het hier. In 2021, trapte YouTube al af met wat door velen bestempeld werd als de grootste kans voor YouTube-creators in jaren: YouTube Shorts. Je kent ze misschien wel, die korte verticale video’s van maximaal 60 seconden. Ze hebben een eigen prominente plek op het platform gekregen. In korte tijd zijn deze korte video’s enorm in populariteit gegroeid en genereren ze per dag meer dan 4 miljard views. Wist je dat sommige klanten van ons gemiddeld 1500 abonnees per Short genereren?! Een enorme kans dus. Wil je weten hoe je Shorts effectief kan inzetten voor jouw merk? Kijk dan het YouTube Shorts webinar terug die wij onlangs samen met Google organiseerden.

www.team5pm.nl


Lees ook:

[Interview] Darre van Dijk (TBWA\Neboko): Verandering is van alle tijden, zorg goed voor elkaar!


[Interview] Eddy Salfischberger (Alfred): Wij zijn niet per se op zoek naar de beste men

[Interview] Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): We leven in een digitaal Picadilly Circus, maak verbinding!

[Interview] Frank Jockin (The Merge): Samenwerken in digitale omgeving is de norm


[Interview] Alain Dujardin: Greenberry bijt zich vast in een complex probleem en realiseert dan de oplossing



Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier


Marketing100 wordt gesponsord door


Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.