Marketing Report
[Interview] Kyra Roest (Embassy of Dutch Creativity): Cannes Lions is een week aan onschatbare waarde interview

[Interview] Kyra Roest (Embassy of Dutch Creativity): Cannes Lions is een week aan onschatbare waarde

In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Kyra Roest is founding mother van Embassy of Dutch Creativity

Marketeers moeten dicht op het creatieve proces zitten

"Marketeers moeten dicht op het creatieve proces zitten". Niet mijn woorden, maar die van Aline Santos (Chief Brand Officer en Chief Equity, Diversity and Inclusion Officer bij Unilever). Unilever is ieder jaar met een flink aantal marketeers aanwezig bij Cannes Lions om inspiratie op te doen, te netwerken en te leren. Deze mensen gaan allemaal naar het Palais des Festival.

Wist je dat goed presterend creatief werk 16 keer meer kans heeft op een grote winstgevendheidsgroei? En dat goed presterende campagnes vanuit creatief oogpunt ook meer dan twee keer zoveel kans hebben om het pricing power te vergroten? En wist je dat creatief beloond werk een 54 procent hogere ROI oplevert dan niet-creatief bekroond werk? Ik snap dat een Unilever dan het belang ziet van het bijwonen van Cannes Lions en het insturen van creatief werk.

Met een rugzak aan waarde naar huis

Eén op de vier mensen die het Cannes Lions festival bezoekt, werkt bij een adverteerder. En naar mijn mening zouden dat er zeker meer mogen zijn.

Ieder jaar verblijf ik in een achenebbisj appartement met een diverse en leuke groep mensen: adverteerders, mediawerkers en bureaumensen. Geen van hen koopt zelf een pas voor het festival, maar toch halen ze enorm veel uit Cannes Lions. Ze zorgen ervoor dat ze er aan het begin van de week zijn en hosselen allerlei talks, sessies en kaarten voor diverse evenementen. Ze gaan met een rugzak aan waarde naar huis.

Als adverteerder zijn er verschillende manieren om deel te nemen aan Cannes Lions. Of je nu wel of geen pas koopt. Vanmorgen had ik nog een gesprek met Niels van Veen (TUI) over de Young Lions Marketers Competition. Ieder jaar probeer ik jonge adverteerders ook enthousiast te maken om aan een dergelijke competitie deel te nemen. Net zoals Jonge Honden en RA*W dat doen. Hiermee krijg je kennis en ervaring die je niet uit een zes maanden durende opleiding zou halen. Het is een kans om van internationale grootheden te leren en met je voeten in het zand te discussiëren met je peers over de kracht van creativiteit.

Embassy of Dutch Creativity

Of neem deel aan de Embassy of Dutch Creativity. Zo delen we allemaal de kosten en kunnen we de schijnwerpers op de Nederlandse creativiteit richten. En heb je een plek om je thuis te voelen.

Een andere mooie gelegenheid is spreken op het podium als adverteerder. Pitch zelf een talk of meld je aan als CMO in the Spotlight als je een Global CMO bent.

Wat haal je als adverteerder uit zo'n week aan de Riviera? En wat is je ROI?

Uiteindelijk draait het om de geijkte argumenten zoals het opdoen van inspiratie, netwerkmogelijkheden en het uitwisselen van kennis. Nergens ter wereld kom je in een week meer dan 40.000 mensen uit hetzelfde vakgebied tegen op minder dan 10 km². Wil je weten wat er speelt, er direct over in gesprek gaan of erover discussiëren, met andere adverteerders, creatieven of mediaspecialisten? Dan is een weekje Cannes een zeer waardevolle investering. Dan is een weekje Cannes een uitermate goeie investering. Of je nou wel of niet een pas voor het Palais aanschaft, je gaat met een rugzak aan waarde naar huis.

Kun je je CFO niet overtuigen? Dan heb ik nog een laatste alternatief: koop een digitale pas. Vorig jaar kostte deze 299 euro. Die kun je desnoods ook nog zelf kopen.

Neem gerust contact op als je meer wil weten over de mogelijkheden.

www.embassyofdutchcreativity.com

Lees alles over het M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 

Lees ook:

De Marketing100 2024 op LinkedIn

17-01-2024 | 22:45:00
Op 7 december werd de Marketing100 2024 bekend gemaakt: de lijst van de 100 meest invloedrijke marketeers in Nederland. Fightclub zette de marketeers extra op het podium door van alle genomineerden een AI gegenereerd portret te maken.

WhitePaper Sessions 2023: N=5 | Pink Marketing | Towel Media | De Combinatie van Factoren | Havas Media | ZIGT

15-12-2023 | 16:13:00
Voorafgaand aan M100 2023, organiseerden Marketing Report en Media Meetings & Magazines voor de derde keer de WhitePaper Sessions. Onder leiding van Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel, gaven zes bureaus een presentie in deze interactieve marketeers-only sessie

Monica Geuze volgt Bas Smit op als nummer 1 in de Influencer100, Jutta Leerdam schaatst de top-10 binnen

13-12-2023 | 14:26:00
Tijdens het M100 Event op 7 december in Club Ace in Amsterdam is Monica Geuze uitgeroepen tot de meest invloedrijke influencer in Nederland. Zij is de opvolger van Bas Smit als de nummer 1 in de Influencer100. Het is voor het eerst Dat Monica Geuze de influencer lijst aanvoert

Fightclub verrast winnaars M100 met uniek AI-portret

11-12-2023 | 08:55:00
De 100 meest invloedrijke marketeers van Nederland waren nog niet bekendgemaakt of ze hadden al een uniek, met AI gemaakt, portret in hun inbox.

De Mediabureau100 2024: Maiko Valentijn opnieuw op nummer 1

10-12-2023 | 11:53:00
Maiko Valentijn is onveranderd de meest invloedrijke man in Nederlandse bureauwereld. Voor het derde jaar op rij is hij de nummer 1 in de Mediabureau100

Christian van Thillo behoudt eerste positie Nieuwsmedia50

08-12-2023 | 14:36:00
Christian van Thillo is onveranderd de meest invloedrijke man in de Nieuwsmedia50. Alhoewel hij al jaren geen CEO meer is, is hij samen met zijn familie (via Epifin) de eigenaar van DPG Media en actief als executive chairman

Darre van Dijk nummer 1 in Reclamebureau100 2024; Aad Kuijper en Victor Knaap runners-up

08-12-2023 | 14:12:00
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO, staat op nummer 1 in de Reclamebureau100. Hij is daarmee de persoon met de meeste invloed in de Nederlandse reclamebureauwereld

Brenda Smith nummer 1 in de Marketing100 van 2024, Els Dijkhuizen stijgt naar plaats 3

08-12-2023 | 13:30:00
In een ramvolle Club Ace is Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, op 7 december 2023 uitgeroepen tot meest invloedrijke marketeer van Nederland. De vrouw die eerder al Cross Media Vrouw van het jaar was, voert 12 maanden lang de Marketing100 aan.

Arjen Lubach ook in Media100 2024 op nummer 1, Johan Derksen op nummer 3

08-12-2023 | 13:25:00
De Media100 2023 doet wat alle voorgaande edities van de Media100 ook deden: de lijst reflecteert de ontwikkeling van de media in Nederland, wat weer een reflectie is van wat er in de maatschappij gebeurt

Georgette Schlick prolongeert eerste plaats in Producenten50

08-12-2023 | 10:58:00
Georgette Schlick, CEO van Fremantle Northern Europe, is de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse wereld van producenten. Het is voor het derde jaar op rij dat Georgette op nummer 1 staat in de Producenten50

Radio50 2024 opnieuw aangevoerd door Dave Minneboo

08-12-2023 | 10:13:00
Dave Minneboo is ook in de Radio50 van 2024 het meest invloedrijk in de radiowereld. Op 1 juli 2022 maakte hij de overstap naar Talpa Network vanuit Qmusic, waar hij radiodirecteur was

Hilmar Mulder opnieuw aan kop in Tijdschriften50 2024, Helene van Santen springt naar nummer 2

08-12-2023 | 09:10:00
Hoofdredacteur van Libelle Hilmar Mulder voert de Tijdschriften50 aan, de lijst met de meest invloedrijke personen uit de Nederlandse magazinewereld

[Interview] Mèlanie Bosveld: Kult&Ace houdt merken relevant met expertise in Gen Next en DE&I

06-12-2023 | 16:30:00
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews

[Interview] Jeanette Kerssens: DEPT is digital-born

06-12-2023 | 15:17:56
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews

[Column] Rodger Werkhoven: Moi? DALL•E? ChatGPT? Nee: m'n collega Brian Hirman. Díe is pas écht invloedrijk.

06-12-2023 | 11:48:00
Ik vind dat een hele eer, om weer genomineerd te zijn voor die lijst van 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse bureauwereld

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.