[Interview] Levi Sars (Esprix): Bijzonder knap gedaan binnen een uitdagend budget moet de outtake zijn

[Interview] Levi Sars (Esprix): Bijzonder knap gedaan binnen een uitdagend budget moet de outtake zijn

Juryvoorzitter Michiel Rijshouwer van Esprix gaat in gesprek met Levi Sars, juryvoorzitter van de categorie Smart budget.

Wat was vorig jaar in jouw categorie het meest jaloersmakende creatieve idee en waarom werkte dit zo goed?

Na jaren van jurylid, mocht ik me vorig jaar voor de eerste keer juryvoorzitter noemen. In alle eerlijkheid: in de afgelopen jaren heb ik niet eerder zoveel (mooie) discussies meegemaakt als afgelopen jaar. Er was geen unanieme winnaar onder de juryleden, elke inzending is uitgebreid gewogen. Maar dan ga ik toch voor de zilveren case in onze categorie, de verdwenen SS-er. Een idee dat gebruikmaakt van het succes van crime podcasts met een verhaal dat de nieuwsgierigheid tot in de diepste vezels triggert: wat is er gebeurd met de kampbewaker van kamp Amersfoort? Een podcast die een open uitnodiging is om met eigen ogen te zien waar dit verhaal heeft afgespeeld.

Wat voor ontwikkelingen zie je afgelopen jaren bij de inzendingen in de categorie Smart budget? En wat vind je van deze ontwikkelingen?

Een hele mooie ontwikkeling is dat er steeds vaker inzendingen zijn die de actualiteit in optima forma weten te benutten. Een mooi voorbeeld is de abri van La Vie na nieuwe wetgeving van de gemeente Haarlem. Door vernuftig in te spelen op gebeurtenissen krijgt een idee de wind in de rug. Het inzicht zit in de actualiteit, het idee vaak heel slim en vooral simpel. Die combinatie is goud.

Aan welke criteria moet een pur sang Smart budget-inzending volgens jou voldoen (naast klein budget)? En waar leggen jullie als jury het accent in de beoordeling? 

In onze categorie worden we vaak verwend met creativiteit om van te smullen. Dat betekent dat we scherp moeten zijn op de effectiviteit. Dat is wat de Esprix uniek maakt, creativiteit en effectiviteit gaan hand in hand. In de categorie Smart budget kijken we ook heel scherp naar de doelstellingen uit de briefing. Bijzonder knap gedaan binnen een uitdagend budget moet de outtake zijn.

www.esprix.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

De Esprix 2024: 32 bekroningen, meeste voor DDB (6), Alfred (4) en Wefilm (3)

11-04-2024 | 21:22:00
De jury maakt op 23 mei tijdens de uitreiking in Het H’ART Museum bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de winnaars naar huis gaan

[Interview] Nancy Poleon: We moeten in positieve alternatieve scenario's gaan denken

06-02-2024 | 11:54:00
Esprix Juryvoorzitter Regina Romeijn gaat in gesprek met Nancy Poleon, Founder BrandedU en juryvoorzitter van de categorie Business for good

[Interview] Boris Nihom: Drie essentiële tips om inzenders van de Esprix een handje te helpen

30-01-2024 | 10:28:00
Esprix juryvoorzitter Annette Menheere gaat in gesprek met Boris Nihom, CEO Dentsu Creative en juryvoorzitter van de categorie New Business Concepts

[Interview] Darre van Dijk (TBWA\) over zijn favoriete Esprix-winnaar aller tijden

25-01-2024 | 10:09:13
Darre van Dijk is Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO. We spreken hem over zijn favoriete Esprix-winnaar aller tijden.

[Interview] Annette Menheere: Mijn wens? Cases die inspelen op de Zeitgeist!

23-01-2024 | 09:22:00
Esprix juryvoorzitter Levi Sars gaat in gesprek met Annette Menheere, juryvoorzitter van de categorie Sales Promotions & Activations

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.