[Interview] Lodewijk Varossieau (SuperRebel): Wij geloven nog steeds in het Big Idea
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Vandaag spreken wij met Lodewijk Varossieau, CEO en Creative Director bij SuperRebel.
Kun je jouw bureau introduceren?
SuperRebel Agency is een zeer creatief bureau dat zich bezighoudt met brand development en brand building voor lokale en internationale merken met ambitie. We schuwen het niet om de grens op te zoeken zolang dat effectief is.
Wat kan jouw bureau wat andere bureaus niet kunnen?
Qua denken zijn we van de klassieke school en geloven nog steeds in het 'big idea'. We beseffen ons als heen ander dat marketing moeilijker is dan ooit.
Maar we weten ook dat je als merk beter keuzes kan maken. Omdat je niet alles kan vertellen. Wij helpen klanten keuzes maken en zijn in staat om ingewikkelde boodschappen heel simpel te maken. Vaak onderscheiden we ons daarmee.
Draait jouw bureau in 2023 meer omzet en winst dan in 2022?
De omzet is iets hoger maar de winst is lager. Dat komt door de verhuizing en door de investeringen die we hebben gedaan.
Bemoeien marketeers zich te veel of juist te weinig met het creatieve proces?
Wij werken altijd als team met de klant. Als de klant het gevoel heeft dat wij hem begrijpen, dan is er altijd een win/win situatie. Wat ons betreft mag de klant zich voldoende bemoeien met het creatieve proces. Want uiteindelijk kent hij zijn eigen product het best.
Kun je een case noemen die je nu al hebt opgelijnd voor awards in 2024?
Ik heb veel vertrouwen in de campagnes die we nu ontwikkelen voor oa DCB Energy en Aartsen. Los daarvan maken we bijzonder werk voor oa Burger King en Mannekes. Maar er is nog veel meer leuk werk.
Welk groot nieuws ga je binnen 12 maanden naar buiten brengen?
Geen idee, maar er speelt van alles.
Hoe verkoop je een idee?
Een echt goed idee verkoopt zichzelf.
Wat moeten reclamebureaus doen in 2023 om niet ten onder te gaan?
Creatief blijven. Juist als het slechter gaat met de economie wordt creativiteit belangrijker.
Wat is het laatste nieuws?
We zijn verhuisd naar ons nieuwe clubhuis en kunnen ons nu weer helemaal focussen op het maken van goed werk.
Lees alles over M100 Event hier
M100 wordt gesponsord door
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:SuperRebel lanceert duurzaamheidscampagne DCB Energy op Prinsjesdag
SuperRebel ontwikkelt RAMPZALIG-campagne Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
Echte Mannekes van SuperRebel verhuizen van de plee naar de straat
Nina van den Broek Account Director SuperRebel Agency
Hé wat leuk! Een bericht van SuperRebel: Wij zijn een enorme aanhanger van autobelettering
SuperRebel lanceert socialmediastrategie voor Mannekes
[Column] Arjan Hoekstra (SuperRebel): De omgekeerde wereld
SuperRebel geeft Teamleader focus
SuperRebel ontwikkelt merkstrategie voor DCB
[Dutch PR Awards 2024 WINNAAR] SuperRebel: Ok Bloomer
[Marketing Report Cannes 2024] Lodewijk Varossieau over SuperRebel Group
SuperRebel ontwikkelt consumentencampagne voor SolarEdge
SuperRebel ontwikkelt duurzaamheidscampagne voor DCB Energy
[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit
SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen
Gepubliceerd door: Bas Vlugt