Marketing Report
[Interview] Lodewijk Varossieau (SuperRebel): Wij geloven nog steeds in het Big Idea interview

[Interview] Lodewijk Varossieau (SuperRebel): Wij geloven nog steeds in het Big Idea

In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Vandaag spreken wij met Lodewijk Varossieau, CEO en Creative Director bij SuperRebel.

Kun je jouw bureau introduceren?

SuperRebel Agency is een zeer creatief bureau dat zich bezighoudt met brand development en brand building voor lokale en internationale merken met ambitie. We schuwen het niet om de grens op te zoeken zolang dat effectief is. 

Wat kan jouw bureau wat andere bureaus niet kunnen?

Qua denken zijn we van de klassieke school en geloven nog steeds in het 'big idea'. We beseffen ons als heen ander dat marketing moeilijker is dan ooit. 
Maar we weten ook dat je als merk beter keuzes kan maken. Omdat je niet alles kan vertellen. Wij helpen klanten keuzes maken en zijn in staat om ingewikkelde boodschappen heel simpel te maken. Vaak onderscheiden we ons daarmee

Draait jouw bureau in 2023 meer omzet en winst dan in 2022?

De omzet is iets hoger maar de winst is lager. Dat komt door de verhuizing en door de investeringen die we hebben gedaan. 

Bemoeien marketeers zich te veel of juist te weinig met het creatieve proces?

Wij werken altijd als team met de klant. Als de klant het gevoel heeft dat wij hem begrijpen, dan is er altijd een win/win situatie. Wat ons betreft mag de klant zich voldoende bemoeien met het creatieve proces. Want uiteindelijk kent hij zijn eigen product het best. 

Kun je een case noemen die je nu al hebt opgelijnd voor awards in 2024?

Ik heb veel vertrouwen in de campagnes die we nu ontwikkelen voor oa DCB Energy en Aartsen. Los daarvan maken we bijzonder werk voor oa Burger King en Mannekes. Maar er is nog veel meer leuk werk. 

Welk groot nieuws ga je binnen 12 maanden naar buiten brengen?

Geen idee, maar er speelt van alles. 

Hoe verkoop je een idee?

Een echt goed idee verkoopt zichzelf. 

Wat moeten reclamebureaus doen in 2023 om niet ten onder te gaan?

Creatief blijven. Juist als het slechter gaat met de economie wordt creativiteit belangrijker. 

Wat is het laatste nieuws?

We zijn verhuisd naar ons nieuwe clubhuis en kunnen ons nu weer helemaal focussen op het maken van goed werk. 

www.superrebel.nl

Lees alles over M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Lees ook:

[Column] SuperRebel: Politiek gezeik

17-11-2023 | 08:00:00
‘Geen gezeik, iedereen rijk’ van de Tegenpartij is wat mij betreft de beste verkiezingsslogan ooit, met ‘Samen voor ons eigen’ als goede tweede

Hé wat leuk! Een bericht van... SuperRebel

06-10-2023 | 10:28:00
Vanaf vandaag heeft SuperRebel Agency een nieuw clubhuis. We noemen het SuperRebel Hotel en het is waarschijnlijk het eerste hotel waar je niet kan slapen. Het is nog niet helemaal af maar we kunnen er al wel werken

[Cross Media Adverteerder 2023] Eelco Kuijpers & Stéphanie Langendoen over Moeke

25-09-2023 | 10:07:03
Moeke is door SuperRebel voorgedragen als Adverteerder van het jaar. We spreken Eelco Kuijpers & Stéphanie Langendoen van de Meyer Horeca Groep over Moeke.

SuperRebel ontwikkelt campagne DCB Energy Tankt Vooruit

05-09-2023 | 13:04:00
DCB Energy sloeg 10 jaar geleden een weg in waarbij duurzaam rijden voor iedere weggebruiker toegankelijk werd

Nominaties Cross Media Adverteerder 2023: Aldi, Birra Moretti, Hornbach, Kruidvat, Moeke, Samsung

29-08-2023 | 15:09:00
De Jury van de Cross Media Awards, onder voorzitterschap van Liedewij Hentenaar, maakt de nominaties voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2023 bekend 2023. Bureaus en exploitanten hebben hun klanten kunnen voordragen voor deze prestigieuze prijs

[SHOWREEL!] SuperRebel

28-08-2023 | 09:23:00
Superrebel® agency is an independent, internationally oriented creative company. We develop brave new brands and we energize existing brands. We are a boutique agency with a strong design and tech operation

SuperRebel ontwikkelt campagne voor Bosch Car Service en AutoCrew

24-08-2023 | 13:46:00
SuperRebel Agency ontwikkelde een pr-stunt voor Bosch Car Service en AutoCrew om technische vakmensen aan te trekken

[De Belofte 2023] Lodewijk Varossieau over Gabriela Nouws

25-07-2023 | 09:15:00
Gabriela Nouws werkt sinds juni als Senior Art Director/Associate Creative Director bij SuperRebel Agency. Ondanks haar prachtige track record met ervaring bij onder andere JWT en N=5 en een indrukwekkende lijst met nominaties en bekroningen voor nationale en internationale reclameprijzen heeft ze bij SuperRebel Agency een mooie uitdaging

SuperRebel: Mogen we even inhaken?

14-07-2023 | 11:34:00
Mogen we even inhaken op je vakantie? We hebben namelijk iets om de komende weken over na te denken, maar niet te lang

SuperRebel ontwikkelt brand identity voor Exchange Workforce

05-07-2023 | 13:06:00
SuperRebel Agency ontwikkelde de identiteit, positionering, pay-off en website voor Exchange Workforce, een bedrijf dat internationale arbeidskrachten koppelt aan Nederlandse werkgevers

[Column] SuperRebel: Op een dag drink je geen bier meer

22-06-2023 | 13:40:07
Vroeger was de biermarkt heerlijk helder. Boven de rivieren dronk je Amstel of Heineken, in Twente Grolsch. Maar wij hebben Dommelsch, Oranje Boom of Bavaria

SuperRebel Agency: Consistent maar zeker niet saai

22-06-2023 | 11:55:00
SuperRebel Agency heeft altijd al een goede relatie met Het Financieele Dagblad. Omdat het medium voor veel van onze klanten heel goed werkt

SuperRebel: De essentiële rol van een goede merkarchitect

08-06-2023 | 17:01:00
Een refresh van het logo, een eenduidige brandstory, een nieuwe merknaam, een campagneconcept met mileage

[Marketing Report TV] Arjan Hoekstra (SuperRebel): ons merk is de grootste etalage die we hebben

04-06-2023 | 06:47:00
Arjan Hoekstra, Head of Copy/Concept at SuperRebel, is te gast bij Marketing Report TV. Bas Vlugt gaat met hem in gesprek

[Column] Arjan Hoekstra (SuperRebel): EVERYBODY EQUAL? S**T UP!

04-05-2023 | 09:53:45
Dat het LAKS mensen zoals ik niet wil uitsluiten en met een beter gevoel door het leven wil laten gaan, juich ik persoonlijk toe. Er is echter één probleem
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.