[Interview] Maarten Reynen over NOSUCH

[Interview] Maarten Reynen over NOSUCH

In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Maarten Reynen is Creative Director bij NOSUCH.

Kun je jouw bureau introduceren?

Wij zijn NOSUCH. We zitten in Rotterdam, alwaar de huidige kampioen van Nederland gevestigd is. (Waar ik als Ajacied een bijzonder lastig seizoen doormaak op de burelen, maar dit terzijde.) We zijn van oorsprong een designbureau en geëvolueerd in een total brand bureau. We richten ons naast design nu veel meer op advertising, content en merkactivaties. Voornamelijk online en vooral B-T-B. Natuurlijk worden er nog steeds de fraaiste visual identities getoverd door ons internationaal designteam.

Heb je wel eens een klant afgewezen omdat je er gewoon geen zin in had?

Nou nee, we hebben wel met z’n allen besproken en besloten niet te gaan werken voor een potentiële klant vanwege principiële redenen. Alhoewel er genoeg mensen waren die totaal geen moeite hadden te werken voor deze klant, hebben we 't toch niet gedaan.

Hoe maak je goede reclame?

Hahaha, dat is een lastige. Natuurlijk moet een reclame iets doen met je doelgroep en het liefst met nog meer mensen. Maar dat is een eigenlijk een randvoorwaarde. Voor mij is een goede reclame er een die je 10 jaar later nog steeds bijzonder of ontzettend mooi vindt. Keihard om moet lachen, je verbaast of nog steeds ontroert.

Is prijswinnende reclame per definitie ook de beste reclame?

Op het moment dat je die prijs in je handen hebt: Zeker! Je kunt ervan uitgaan dat er iets goed moet zijn aan een campagne om een prijs te winnen. Of het nu om effectiviteit, slimmigheid of om bijvoorbeeld craft gaat. Daartegenover blijft het een jurysport en dus bediscussieerbaar. Toch blijft het altijd geweldig om aan het eind van de rit met een award op het podium te staan. Geweldig voor iedereen die eraan heeft gewerkt. Geweldig voor het hele bureau.

Kun je een case noemen die je nu al hebt opgelijnd voor awards in 2024?

Er zijn er een paar. Mijn persoonlijke favoriet is een mooie campagne voor Future Proof Shipping. Zij retrofitten diesel-binnenvaartschepen met groene waterstofmotoren. Voor de lancering van het eerste schip hebben we een film gemaakt: Making an impact, by making none. Deze gedachte hebben we gevisualiseerd met uit een spiegel gesneden schip en deze buiten op binnenwater gefilmd.

Met een esthetisch en bijna zen-achtig eindresultaat. Een mooi contrast met de hardheid van een groot schip. Ik ben er erg blij mee. Klant was dat ook. Uiteindelijk heeft de film het online heel goed gedaan. Ondanks de niet geringe lengte. Er is een hoop liefde en energie in de campagne gegaan dus ik hoop zeker dat de case wat gaat doen. Fingers crossed.

Wat vind je van (politieke) verboden op vlees en fossiele (brandstofgedreven) reclames?

Het is een ideologisch gedreven verbod. Dat mag, maar daardoor nogal eenzijdig. Als je dan toch de verbods-pet opzet moet je ook reclame voor fastfood, eten met te veel suiker en troep erin, kleinekinderhandjesmode, doucheschuim met plastic microkorrels, vliegreizen, op konijnen-ogen geteste make-up en ga-zo-maar-door-reclame verbieden. Zeg ’t maar.

Hoe dol zijn jullie op pitches?

Pitches zijn zeker niet ideaal. Het is vrij lastig een klant te doorgronden in 1 of 2 weken. Vaak begin je na het winnen weer opnieuw met het bedenken van een concept. Maar het goede aan pitchen is de lekkere energie die er binnen het bureau vrijkomt. Die is toch net effe anders dan normaal. Met z’n allen nog ietsje meer doorknallen. Dat gevoel… ik hou ervan.

Wat is het laatste nieuws?

We hebben net een pitch gewonnen. Mooi bedrijf dat ongelofelijk goede industriële vloeren maakt en die wereldwijd legt. Daar heb ik zin in. Ook net een pitch verloren trouwens, dat gebeurt ook. Altijd teleurstellend, maar je leert er weer wat van.

www.nosuch.nl

Lees alles over het M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 
Lees ook:

NOSUCH verzorgt rebranding Chane

25-06-2024 | 09:41:00
Na de recente overnames van Alkion Terminals en Maastank gaat Koole Terminal Group verder onder de nieuwgekozen naam Chane

[Vacatures] NOSUCH zoekt een Communicatieadviseur

31-05-2024 | 11:06:00
NOSUCH is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur

[Vacatures] NOSUCH zoekt een Online Marketing Manager

04-04-2024 | 08:09:00
NOSUCH is per direct op zoek naar een Online Marketing Manager

[Marketing Report TV] Teus Baars over de onsite teams van NOSUCH en de expansie naar Dubai

06-03-2024 | 11:58:00
Teus Baars, CEO van NOSUCH, is te gast bij Marketing Report TV. In gesprek met Peter Wybenga vertelt hij over de onsite teams van NOSUCH en de expansie naar Dubai.

NOSUCH ontwikkelt confronterende campagne Familiehuis Daniel den Hoed

20-02-2024 | 11:53:00
De campagne draait om het belang van nabijheid van patiënten en familie en het warme gevoel van thuiskomen dat het Familiehuis biedt

[Vacatures] NOSUCH zoekt een MarCom Campagne Manager

30-11-2023 | 05:56:00
NOSUCH is per direct op zoek naar een MarCom Campagne Manager

[Vacatures] NOSUCH zoekt een Online Marketeer (Medior)

09-11-2023 | 09:55:00
NOSUCH is per direct op zoek naar Online Marketeer (Medior) - Rotterdam

[Vacatures] NOSUCH zoekt een Projectmanager

25-05-2023 | 09:16:00
NOSUCH is per direct op zoek naar een Projectmanager - Rotterdam

[Vacatures] NOSUCH zoekt een Senior Projectmanager

11-05-2023 | 10:37:00
NOSUCH is per direct op zoek naar een Senior Projectmanager

NOSUCH ontwikkelt commercial Keesing DocumentChecker

24-04-2023 | 14:39:00
DocumentChecker van Keesing Technologies is een tool om onder andere paspoorten, ID’s en papiergeld te controleren op echtheid

[Vacatures] NOSUCH zoekt een Online Campagne Manager

30-03-2023 | 13:47:00
NOSUCH is per direct op zoek naar een Online Campagne Manager

[Interview] Michael Arbman (NOSUCH): Pas als je weet waar je het verschil maakt, wordt creativiteit effectief

27-03-2023 | 10:45:00
Michael Arbman is Commercial Director bij NOSUCH, de Total Brand Agency voor de zakelijke markt. We spreken hem over zijn bedrijf en de investeringen in ontwikkeling en kwaliteit van de medewerkers.

[Marketing Report TV] Teus Baars over NOSUCH

23-03-2023 | 14:26:00
Teus Baars, CEO van NOSUCH, is te gast bij Marketing Report TV. Bas Vlugt gaat met hem gesprek

NOSUCH ontwikkelt awareness-campagne voor Windows 11

31-01-2023 | 09:20:00
Om het upgraden van Windows 10 naar 11 te versnellen, maakte creatief bureau NOSUCH een awareness-campagne voor Microsoft. Doel is te laten zien dat Windows 11 echt nog veel beter is dan zijn voorganger nummer 10.

[Vacatures] NOSUCH zoekt een Junior Partner Specialist - Microsoft

19-01-2023 | 08:31:00
NOSUCH is per direct op zoek naar een Junior Partner Specialist - Microsoft

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.