![[Interview] Marja Tap (MVPR) over het sexy maken van een 50+ huidverzorgingsmerk](images/2023/Q2/marja-tap-mvpr-marketingreport.jpg)
[Interview] Marja Tap (MVPR) over het sexy maken van een 50+ huidverzorgingsmerk
MarketingReport publiceert een reeks interviews met partners van Media Info Groep. Marja Tap is eigenaar en oprichter van MVPR. We spreken haar over ontwikkelingen en trends in de wereld van pr en communicatie.
Voor wie jullie niet kent, kan je uitleggen wat MVPR is?
MVPR is een pr- en communicatiebureau voor duurzame health & beautymerken.
Impact maken, hoe doen jullie dat aandacht verdienen van burgers/consumenten?
Publiciteit, merkbekendheid en awareness voor onze merken genereren. Dat doen we via de media door middel van creatieve en informatieve perscampagnes, persevents en talrijke vormen van samenwerking.
Storytelling is een trend in de pr & communicatie. Hoe gaan jullie daarmee om?
Wij deden al aan storytelling voordat dit een trend was! Het verhaal achter een merk of product is essentieel om impact te maken en top of mind te blijven. Het moet natuurlijk wel een interessant en oprecht verhaal zijn.
Hoe kijk je aan tegen alle social mediaontwikkelingen van Instagram tot TikTok, wat betekent dat voor jullie kanten en jullie werk?
We werken al geruime tijd met influencers en ze maken inmiddels een niet meer weg te denken deel uit van onze relaties. TikTok is weer een andere tak van sport en heel leuk om te ontdekken.
Wat was jullie grootste pr-uitdaging en hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
Het sexy maken van een 50+ huidverzorgingsmerk in de tijd dat dat nog helemaal niet sexy was. Gelukkig kwamen we er op tijd achter dat Madonna dat jaar 50 werd en een concert zou geven in Nederland. We hebben alle zeilen bijgezet om het merk te overtuigen van het nut van een persevent met als sexy toetje het concert met de Queen of Pop in de Arena. Het was een groot succes!
Wanneer ben je geslaagd in jullie werk voor klanten?
Publiciteit is natuurlijk key! Een goede samenwerkingsrelatie met de klanten is ook een belangrijk teken van waardering.
Op welk gerealiseerde pr-campagne zijn jullie echt trots en kan je dat toelichten?
Dat zijn er zoveel! We hebben voor geweldige merken gewerkt en doen dat nog steeds. Maar om een voorbeeld te geven: voor het duurzame cosmeticamerk Esse hebben we afgelopen jaar de 30-Day Rewild Challenge opgezet, met de introductie van een huidverzorgingspakket waarin het merk in een maand tijd zijn kracht bewijst. Tientallen influencers zijn de challenge vrijwillig aangegaan en we kregen niets dan lof!
Jullie werken ook samen met Media Info Groep voor mediamonitoring. Hoe komt deze samenwerking tot nut voor jullie?
Media Info Group is er om onze resultaten te monitoren. We werken al lang met ze samen en ze blijven zich steeds verbeteren. Met hun nieuwe dashboard zijn de mogelijkheden nog verder uitgebreid. Ook fijn is het persoonlijke contact dat we hebben met de key accountmanager.
Lees ook: