[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): Consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant

[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): Consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant

Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal managementleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt.

Rogier Bruggeman, Anna Kuiper, Veroni Engelhart en Carla Ebbers verlieten in dezelfde periode ZIGT. Wat betekende dit voor jullie?

Het is zeker een impactvolle periode geweest voor ZIGT en hun vertrek voelen we als een gemis. Tegelijkertijd heb ik veel begrip en respect voor hun keuze en is het ook natuurlijk om als organisatie eens in de zoveel tijd wijzigingen in je directieteam door te voeren, dat houdt je scherp. Rogier Bruggeman (oud-CEO, red.), Anna Kuiper (oud-Managing Director Media, red.), Veroni Engelhart (oud-Media Director Strategy, red.) en Carla Ebbers (oud-Media Director, red.) hebben allemaal meer dan 10 jaar bij ZIGT gewerkt en ik denk dat we daar met elkaar trots op mogen zijn, en ik wens ze het allerbeste.

Hoe zal ZIGT onder jouw leiding worden ingericht?

We zijn enkele jaren geleden al begonnen met het inzetten op verbreding van onze digitale dienstverlening, in de breedste zin van het woord. We hebben enkele overnames gedaan op het gebied van techniek en websiteontwikkeling, en digital performance marketing. Ik wil deze diensten verder integreren met de diensten waar ZIGT groot mee is geworden. Daarmee wil ik ZIGT dus ook deels herpositioneren in de markt, zonder dat we een complete rebranding gaan doen. De basis is goed, daarop gaan we verder bouwen.

Wat is de rol van jullie oprichter/grootaandeelhouder Joost Istha in de huidige setting?

Joost Istha en ik werken al sinds mijn indiensttreding in 2021 nauw samen en dat zal niet gaan veranderen. De verhoudingen waarbinnen we dat doen zijn uiteraard wel veranderd. Joost Istha is actief geweest als interim CEO de afgelopen maanden en inmiddels heeft hij die verantwoordelijkheid aan mij overgedragen per 1 april 2024. Momenteel heeft hij nog een interim rol op onze divisie strategie, totdat we daar een permanente invulling aan hebben gegeven en dan stapt hij weer terug naar een rol meer op de achtergrond.

Wat is jouw doelstelling voor ZIGT als CEO op korte termijn, en de wat meer langere termijn?

Mijn doelstelling op de korte termijn is vrij praktisch. De organisatie nog beter leren kennen dan ik al deed en uiteraard het directieteam weer op volle kracht brengen. En natuurlijk gaat het werk ondertussen gewoon door.

Op iets langere termijn wil ik onze propositie als fullservicebureau versterken en verduidelijken in de markt en meer in gaan zetten op innovatie en het ontwikkelen van waarde proposities. Ik geloof ook in het investeren in de consultancy skills van onze mensen om de kwaliteit van onze adviezen te blijven waarborgen. Geen u vraagt, wij draaien, maar altijd de vraag achter de vraag achterhalen.

Jullie hebben kantoren in de Randstad (Hoofddorp en Utrecht), Arnhem en Tilburg. Blijven die en wat is de achtergrond daarvan?

We zijn er trots op dat we in meerdere regio’s van het land aanwezig zijn, en dat is ook een bewuste keuze geweest. De arbeidsmarkt is moeilijk in de Randstad door de hoge mate van concurrentie.

Door in te zetten op andere steden met een goede universiteit of Hogeschool vergroten we de vijver waarin we vissen en we zijn ook aantrekkelijk voor een klantenbestand wat zich wellicht normaliter minder begrepen voelt door bureaus die alleen in de Randstad opereren.

Jullie hoofdkantoor zit in Hoofddorp. DPG Media is bezig met verhuizen naar Duivendrecht. Worden jullie eenzaam daar?

Eenzaam zullen we niet snel worden, alleen op ons eigen kantoor is het altijd een gezellige boel.

Je hebt een digitale achtergrond; tegelijkertijd is traditionele televisie, maar ook radio, (print) nieuwsmedia, (print) magazines en (D)OOH er natuurlijk ook. Waar zal jouw focus in het vakgebied komen te liggen?

Mijn focus zal niet per se liggen op één type dienstverlening versus een andere. Ik geloof in een gepersonaliseerde kanalenmix voor al onze klanten en ik geloof in ons concept waarbij we volledig kunnen ontzorgen. De kwaliteit van onze totale dienstverlening zal dus met name mijn focus hebben, en het beter etaleren daarvan.

ZIGT is een onafhankelijk Nederlands mediabureau in tegenstelling tot bureaus die onderdeel zijn van grote internationale conglomeraten. Hoe kijk je aan tussen de rollen van onafhankelijke mediabureaus en de grote conglomeraten?

Onze onafhankelijkheid is absoluut onderdeel van wat ons uniek maakt en het is deel van onze kracht. Wij hebben de slagkracht en partnerships die op veel diensten vergelijkbaar zijn met de grotere spelers, maar we adviseren met de betrouwbaarheid en het gebrek aan poespas van een lokaal bureau.

Daarnaast werken we nog altijd zonder prijsafspraken op media inkoop die veel van onze grote concurrenten wel hanteren. Dat schept vertrouwen, is duidelijk en voelt voor ons goed want we hoeven niks te adviseren wat niet 100 procent in het belang is van onze klanten.

Wat betekent jouw benoeming voor ZIGT België?

ZIGT is natuurlijk één bedrijf maar dat neemt niet weg dat ZIGT Nederland en ZIGT België wel al sinds lange tijd apart worden aangestuurd. Ik heb dus geen zeggenschap over België, daar is mijn talentvolle collega Laura Moerkerken verantwoordelijk voor. Uiteraard spreken Laura Moerkerken en ik elkaar geregeld en zijn we op de hoogte van wat er speelt bij elkaar, en er zijn ook steeds meer klanten waar we vanuit beide teams op werken. Dat zal in de toekomst nog verder groeien.

Sprekend over DPG Media en België, wat denk je dat de overname van RTL Nederland door DPG Media betekent voor de markt?

ZIGT spreekt graag vanuit het belang van onze klanten, de adverteerders. We volgen uiteraard de ontwikkelingen en we hebben daar vanuit dat perspectief wel zorgen over. Zeker ook gezien onze activiteiten in België, waar DPG Media de marktleider is en de mediaprijzen tot de hoogste ter wereld horen.

Consolidatie betekent het verlies van spelers op de markt en dat is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant, in dit geval dus de adverteerder.

www.zigt.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List



Lees ook:

ZIGT: Google gooit koers om, third-party cookies worden tóch niet uitgefaseerd

24-07-2024 | 10:11:00
De beslissing van Google heeft gevolgen voor de online advertentie-industrie en markeert een significante koerswijziging voor het bedrijf.

ZIGT: Interne linkstructuur versterken met de N-gram van Screaming Frog

15-07-2024 | 11:03:00
Herken je dat? Je hebt een nieuwe landingspagina gemaakt en veel bestaande pagina’s op je site kunnen een intern linkje naar deze nieuwe pagina gebruiken. Maar alle pagina’s doorlopen, de content lezen en bedenken of je daar een linkje in kunt zetten, is veel werk. De handmatige, maar snelle oplossing is de N-gram-analyse van Screaming Frog.

ZIGT: TikTok als populaire zoekmachine voor Gen Z

02-07-2024 | 11:18:00
TikTok wordt steeds vaker als zoekmachine gebruikt – vooral onder Gen Z’ers – en dat is natuurlijk niet zonder reden

Lidl kiest voor GoSpooky als socialmediabureau

14-06-2024 | 12:42:00
De samenwerking is inmiddels begonnen met de lancering van Lidl's eigen TikTok-kanaal.

ZIGT: Wat is de meerwaarde van een SEA-consultant in het AI-tijdperk?

29-05-2024 | 10:00:00
Soms lijkt het alsof alles geautomatiseerd wordt met behulp van AI, zeker in de marketingwereld. Waarom heb je nog een SEA-consultant nodig?

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.