Marketing Report
[Interview] Peter van Rij (Hotel L'Amour) over  de liefde voor het reclamevak interview

[Interview] Peter van Rij (Hotel L'Amour) over de liefde voor het reclamevak

In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. We spreken Peter van Rij, Creative Director en mede-oprichter van Hotel L'Amour.

Kun je jouw bureau introduceren?

Op 1 januari 2023 ben ik samen met Valérie Dekeuwer, Aad Kuijper en Martijn van Marle  Hotel L’Amour begonnen. We zien onszelf als vier liefhebbers van reclame, vandaar dat we daar onze USP van hebben gemaakt: Hotel L’Amour is het bureau waar alles draait om de liefde voor ons vak. Dat voelden we steeds minder bij de grote bureaus waar we zaten, waar het steeds meer ging over processen en steeds minder over de inhoud.

Op onze website staat where love brands stay. En dat staat er niet voor niets. Want mensen in het hart raken is waar we goed in zijn en wat we het liefste doen. Inmiddels zijn we elf maanden bezig en zouden we door de drukte bijna vergeten dat we nog maar een startup zijn. We hebben nu negen vaste klanten, elf vaste medewerkers en werken samen met een vast clubje freelancers. Een resultaat waar we begin dit jaar nog niet over durfden dromen. Dus af en toe knijpen we elkaar even in de arm om te zien of we niet dromen.

Welke nieuwe klanten hebben jullie in 2023 verwelkomd?

We begonnen Hotel L’Amour met een startklant: HEMA. We kennen hun CCO goed, hebben jarenlang samengewerkt bij Albert Heijn en Blokker. Toen we voorzichtig onze plannen met hem deelden was hij meteen enthousiast. Dus dat was prettig.

Vanaf het moment dat we onze deuren openden ging het snel. Riedel checkte in januari in met al haar merken, zoals DubbelFrisss, Appelsientje, CoolBest en Van de Boom.

LambWeston werd klant. En toen meldde Jumbo zich. Dat was een enorme doorbraak voor ons, daardoor konden we mensen gaan aannemen.

In mei wonnen we een pitch voor een verzekeraar (de naam kunnen we binnenkort bekend maken). Afgelopen zomer werd Kalverliefde klant. Dat is melk van koeien waarbij het kalf mag opgroeien bij de moederkoe, in tegenstelling tot de industrie waar kalveren gescheiden opgroeien van de moederkoe. En vorige maand checkten twee merken uit de reisbranche in, waar we campagnes voor gaan ontwikkelen. Een aantal andere klanten kan ik nog niet noemen omdat daar de contracten nog voor moeten worden afgerond.

Heb je wel eens een klant afgewezen omdat je er gewoon geen zin in had?

Jazeker. Toen we nét begonnen waren werden we benaderd door een online gokbedrijf. Die hebben we vriendelijk afgewezen.

Is prijswinnende reclame per definitie ook de beste reclame? Is Cannes Lions nog steeds de plek waar je als reclamebureau moet zijn?

Wij hebben ons bij alle grote bureaus waar we hebben gewerkt altijd ingezet voor opvallend creatief, effectief en prijswinnend werk. Maar onze visie op prijzen winnen is de laatste jaren veranderd. Prijzen winnen lijkt een doel op zich geworden te zijn. En dan kun je discussiëren of de cases die winnen ook daadwerkelijk goede reclame zijn. Zeker als bijna niemand het werk kent.

Onze prioriteiten liggen bij de Effies. Omdat we bewezen effectiviteit belangrijk vinden. En we vinden het leuk als we het goed doen bij de Loeki, omdat het werk dan geliefd is bij het grote publiek.

Wat is het laatste nieuws?

We groeien snel, zo snel dat we uit ons startpand groeien. Dus vanaf 1 januari 2024 gaan we in Amsterdam verhuizen naar een pand verderop op de NDSM-werf. Daar hebben we 300m2 en beginnen we zowaar op een echt reclamebureau te lijken. Na 1 januari 2024 zullen we ook een paar interessante samenwerkingen naar buiten brengen. Zodat we klanten op meer vlakken van dienst kunnen zijn.

www.hotellamour.nl

Lees alles over het M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 

Lees ook:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.