Marketing Report
[Interview] Roel van der Krabben over MagMedia interview

[Interview] Roel van der Krabben over MagMedia

Marketing Report houdt een serie interviews met sites die aangesloten zijn bij Azerion. Vandaag spreken we Roel van der Krabben, founder van MagMedia.

Hallo Roel, kun je MagMedia en alle titels introduceren?

MagMedia is eigenlijk een publisher, marketing- en evenementenbureau in één. We ontzorgen bedrijven met hun marketingvraagstuk met één of meerdere van deze pijlers. Zo kunnen bedrijven bij ons terecht voor (online) marketingadvies, maar kunnen we deze plannen ook direct uitvoeren samen met onze marketingconsultants, publicaties in onze titels, samenwerking met onze events of eventueel een specifiek brand event.

De titels die nu onder MagMedia vallen zijn:

MANIFY
Het mannenmagazine van Nederland, online en 2x per jaar in print

Ladify
De vrouwelijke tegenhanger van MANIFY.

Mellowed
De rebel onze onder titels, waar ruimte is voor verhalen over seks, drugs en underground muziek.

Festileaks
De grootste festivalcommunity van Nederland.

The Outdoors
Online magazine voor de outdoor- & adventure-liefhebber.

The Bike
Fietsmagazine vol inspiratie met fietsen, fietskleding-, routes, reizen en meer.

The Hike
Op zoek naar wandelroutes, tips, reizen of kleding? Dan is The Hike de plek waar je moet zijn

Travel WorldClass
Engelstalig platform gericht op luxurious travel. De meest exclusieve plekken komen hier aan bod. 

Wat is jouw rol bij jullie bedrijf?

Ik ben de oprichter van MANIFY, waar het ooit allemaal mee begonnen is, waarna ik samen met mijn compagnon Tommie van de Wiel MagMedia heb opgericht. Inmiddels vervul ik de rol als Business Developer waar ik me bezighoud met het laten groeien van MANIFY. Dat kan zijn door nieuwe titels aan ons te binden, maar ook het strategisch partnership opbouwen of onderhouden met onze A-klanten. De main focus op dit moment is voor mij het uitbouwen van onze marketing tak.

Wie zijn jullie bezoekers en hoeveel heb je er per maand?

Dat verschilt erg per maand én per titel. Zo is de ene titel vooral groot op social en is de andere titel gericht op een zeer specifieke niche zoals wandelaars. In totaal bereiken we met onze platforms ongeveer 2 miljoen mensen per maand en hebben ongeveer 19 miljoen bereik op onze socialmediakanalen.

Wat maakt MagMedia  interessant voor adverteerders?

Wat ons onderscheidt van andere publishers is de mogelijkheid tot méér dan een publicatie in samenwerking met onze andere takken. We denken met de klant mee en proberen altijd iets unieks neer te zetten. Zo heeft Schaap en Citroen niet alleen een advertentie in het MANIFY-printblad, maar zijn ze ook actief betrokken bij het jaarlijkse MANIFY: Out of Office Gala, waar de bezoeker ondergedompeld wordt in luxe en beleving. Iets wat bij MANIFY past én bij het imago van de klant. Voor Harley Davidson zorgen we niet alleen voor publicaties op onze platforms en content in de vorm van foto-/videografie, maar zorgen we ook dat deze onder de mensen komt op social media via campagnes van onze online-marketingafdeling. En zo kan ik nog wel even doorgaan als je wil?

Hoe kijk je aan tegen branded content, wat doe je wel en wat doe je niet?

Wij kijken zeer positief naar branded content. Het zijn mooie kansen om unieke content of projecten op te zetten en voor zowel de adverteerder, als onze bezoekers/lezers als onze eigen merken te verrassen en te inspireren. Vanzelfsprekend moet er een match zijn, maar wat voor ons het belangrijkste is, is dat het voor de eindgebruiker wat toevoegt. Een unieke ervaring. Dat kan zijn door interactie met de klant, offline op evenementen bijvoorbeeld. Of door online/in print opmerkelijke en vernieuwende content te maken waar je iets van opsteekt of waardoor je geïnspireerd of geactiveerd wordt. Wat we niet doen? Als het niet voldoet aan het bovenstaande.

Wat verwacht je van AI voor jullie werkwijze?

Ik denk dat AI ons leven vooral makkelijker gaat maken. We gaan ons meer en meer focussen op modulaire content. We zetten één verhaal daarmee in op meerdere platforms. Onze geschreven Hero-content zal steeds meer terugkomen als reel op Instagram, short video op TikTok en wellicht ook behandeld worden in een podcast op Spotify/YouTube enzovoort. Ik denk dat de rol van AI hierin heel groot kan zijn in het creëren van een efficiënte workflow.

Uiteindelijk zal AI het (voorlopig?) niet gaan winnen van onze creatieve mensen die dagelijks hiermee bezig zijn. Maar we zijn wel wekelijks bezig met het vinden van nieuwe tools en het bespreken van learnings onderling om AI zo in te zetten dat het onze producten en diensten nog beter zal maken.

Welke soorten van adverteren zijn mogelijk op de websites en zijn er ook zaken waar jullie juist niet aan meewerken?

We bieden natuurlijk alle standaard vormen aan zoals advertorials en sponsored stories, waar we een combi maken met onze social kanalen. Daarnaast bieden we voor online marketingdoeleinden ook redactionele SEO-artikelen aan.

Daarnaast kijken we graag verder dan de standaard vormen en gaan we juist het liefst met een merk aan tafel om iets bijzonders neer te zetten, of dat nou online of offline is. En ja, iets bijzonders is nooit in standaardvorm te gieten natuurlijk!

Hoe verloopt de samenwerking met Azerion?

Tot nu toe heel soepel! Ze snappen goed wat een partij als MagMedia nodig heeft en ontzorgen ons enorm. Naast display hebben ze ons ook geholpen bij waardevolle nieuwe partners. Iets wat nog geen andere displaypartij voor ons heeft gedaan.

Wat kunnen we de komende tijd van jullie verwachten?

Komend jaar verwachten we een aantal nieuwe titels aan ons portfolio toe te kunnen voegen. Daarnaast verwachten we ook per brand, nieuwe kanalen te lanceren en vooral ook de koppeling met offline te maken met onze drukbezochte MANIFY: Out of Office events.

Wij denken met de combinatie van onze 3 bedrijven iets unieks te kunnen bieden, dus dat zal onze focus gaan worden!

www.magmedia.nl

www.azerion.com

Lees ook:

[Interview] Evert Slager over Racesport.nl

13-11-2023 | 09:16:57
Marketing Report houdt een serie interviews met sites die aangesloten zijn bij Azerion. Vandaag spreken we Evert Slager, hoofdredacteur van Racesport.nl.

Azerion neemt belang in jongerenplatform Just Another Media Company

24-10-2023 | 10:32:00
JAMC is eigenaar van diverse online titels als RUMAG, ParraTV, SoWhat!, Nieuwskamer en Darum

[Interview] Piet Penninx over The Bike

13-09-2023 | 08:56:00
Marketing Report houdt een serie interviews met sites die aangesloten zijn bij Azerion. Vandaag spreken we Piet Penninx over zijn site TheBike.nl.

[CMTA] Azerion Nederland: Café Intención

01-09-2023 | 17:56:20
Het biologische koffiemerk Café Intención heeft "(h)eerlijke" fairtrade koffie, waar je als koffieliefhebber eigenlijk geen nee tegen kan zeggen

Targetspot (Azerion) gaat programmatic advertising verkopen van Dag en Nacht Media

25-07-2023 | 17:32:00
Dag en Nacht Media (dat onderdeel is van Podimo) heeft een contract afgesloten met de audiotak van Azerion, Targetspot. In deze samenwerking zal programmatic podcast advertising centraal staan

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.