[Interview] Ruben Houkes (The Invaders) over de Minecraft-wereld Journey to the Great Shiai
Minecraft-spelers kunnen hun Olympische droom laten uitkomen in de Minecraft-wereld Journey to the Great Shiai, met dank aan de Internationale Judo Federatie (IJF) en The Invaders. We spreken Ruben Houkes, oprichter van The Invadors en voormalig Olympisch judoka.
Hoe is deze samenwerking tot stand gekomen?
Al meer dan 10 jaar werken wij voor de IJF, voornamelijk gericht op het in aanraking brengen van meer kinderen wereldwijd met judo. Dit doen wij via marketingcampagnes, content en projecten in meer dan 50 landen.
Wat was de vraag van de IJF en hoe hebben jullie dit uitgewerkt?
De IJF is een vooruitstrevende bond die openstaat voor innovatieve manieren om haar sport op de kaart te zetten en bekendheid te geven. Als bureau voelen wij de verantwoordelijkheid om hen daarin uit te dagen. Vanuit onze gaming expertise hebben wij voorstellen gedaan om kinderen al vroeg in de funnel in aanraking te laten komen met de sport en haar educatieve kant. De IJF heeft hierbij twee grote doelen:
- Verstevigen van de positie in het onderwijs.
- Betrekken van zoveel mogelijk kinderen bij judo op een leuke manier.
Wij hebben gekozen voor Minecraft omdat steeds meer scholen wereldwijd Minecraft (Educational) gebruiken voor game-based learning. Via de Marketplace kunnen wij een groot aantal kinderen bereiken.
Hoe gaat zo’n wereld ontwikkelen in zijn werk?
Het ontwikkelen van de wereld is een intensief traject waarin de verhaallijn, de mechanieken en de spelers centraal staan. Tijdens de Olympische Spelen in Tokio (2021) hebben wij de eerste wereld gelanceerd, gebaseerd op het verhaal van de Budokan. In 2023 hebben wij de ontstaansgeschiedenis en de locatie (Kodokan) als basis genomen. Nu, tijdens de Olympische Spelen in Parijs, staat echt judo en de belangrijkste wedstrijd (shiai) centraal. We combineren op een zeer aansprekende manier verschillende werelden.
Wat zijn de doelen en verwachtingen rondom dit project?
In de afgelopen jaren waren wij in staat om meer dan vijf miljoen unieke spelers hun eerste judo-ervaring op te laten doen en hun eerste (digitale) judopak in Minecraft aan te trekken. We leren steeds meer over deze spelers, wat het voor ons als marketeers interessant maakt. De doelen zijn om de positie van judo in het onderwijs te verstevigen en zoveel mogelijk kinderen op een leuke manier bij judo te betrekken.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Content Marketing Awards 2024] The Invaders: Samsung Game Crafters
[Interview] Thomas Aalderink (The Invaders) & Malek (Politie) over Give a Nod to the Mod-campagne
The Invaders en Initiative laten politie inbreken op Twitch
IJF en The Invaders brengen judo naar Minecraft via gamewereld Journey to the Great Shiai
McDonald's stond met The Invaders en TBWA\X op TwitchCon
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen