Marketing Report
[Interview] Sander Koning: Kinesso's oplossingen leveren inzichten die groei van toonaangevende merken stimuleren interview

[Interview] Sander Koning: Kinesso's oplossingen leveren inzichten die groei van toonaangevende merken stimuleren

Technologiebedrijf bGenius, onderdeel van Mediabrands, zal verdergaan onder de naam Kinesso. Wij spreken Sander Koning, Managing Director van Kinesso in Nederland.

Hoi Sander, kun je Kinesso voorstellen?

Kinesso is IPG's connected intelligence bedrijf. Kinesso bouwt marktleidende martech- en adtech-toepassingen en software-oplossingen, en in samenwerking met bureaus en partners, levert het consistente en relevante klantervaringen voor mensen over alle kanalen. Kinesso's oplossingen en diensten omvatten doelgroep, planning en activatie, en leveren inzichten die groei stimuleren voor toonaangevende wereldwijde merken.

Met de integratie van onze expertise in search en social advertising versterken onze ervaren teams het totale technologieaanbod van Kinesso. Het hoofdkantoor van Kinesso is gevestigd in New York, met extra kantoren in landen in EMEA, LATAM en APAC.

Wat was de aanleiding voor de naamsverandering van bGenius?

Kinesso bouwt een tech stack met een open architectuur bestaande uit verbindende applicaties. Dit was een productvisie die al werd gedeeld door het bGenius-team, dus de initiële zakelijke synergie en chemie was er vanaf het begin.

Kinesso biedt adverteerders de mogelijkheid om hun eigen technologie te koppelen met de oplossingen van Kinesso en alle externe technologie die te vinden is in de Marketing Intelligence Engine (MIE) het centrale platform waar we al onze producten en diensten onderbrengen. Door onderdeel te worden van Kinesso, maken we nu deel uit van iets groters, waar we één plaats hebben voor alle oplossingen: MIE, en om die reden hebben we afscheid genomen van bGenius als platformnaam.

Gaat het alleen om een nieuwe naam of betekent deze stap ook iets voor de propositie, operatie en het portfolio van jullie organisatie in Nederland?

Tot nu toe hadden we altijd een volledige focus op activatie en optimalisatie voor search en social advertising. Nu zijn deze producten geïntegreerd in een gecentraliseerd MarTech platform, MIE, dat ook naadloos kan worden afgestemd op de behoeften van adverteerders. Voor klanten die de bGenius-producten al langer gebruiken, openen zich nu dus veel mogelijkheden met deze nieuwe producten.

Natuurlijk heeft het ook veel voordelen voor onze activiteiten. Een voorbeeld is de afstemming van onze marketing op de bredere marketingafdeling van Kinesso, waar we nu toegang hebben tot een 30-koppig team van deskundigen om te helpen met productontwerp en andere activiteiten. En er zijn nog veel meer voorbeelden van hoe we nu samenwerken met onze collega's over de hele wereld.   

Wat zal het Nederlandse bedrijf bijdragen aan de internationale activiteiten van Kinesso?

Allereerst zijn we dus complementair met onze producten en maken we de Marketing Intelligence Engine compleet. In Groningen hebben we vijftien jaar ervaring met softwareontwikkeling voor Google en andere zoekmachines en meer dan tien jaar ervaring met Facebook en andere sociale platforms. Met deze ervaring kunnen we niet alleen zelf zeer innovatieve oplossingen ontwikkelen, maar kunnen we ook andere productteams in Kinesso en de bredere business vooruit helpen.

Er komen extra investeringen in de Nederlandse operatie, wat gaan jullie daarmee doen?

Ten eerste hebben we het productteam versterkt met meer mensen met expertise op het gebied van productontwikkeling om ons aanbod voor onze klanten te stimuleren. Ten tweede hebben we geïnvesteerd in de uitbreiding van onze ontwikkelingsteams: naast het team in Groningen hebben we ook externe teams opgericht in Australië en Maleisië, waarmee we nauw samenwerken.

Deze investering genereert de versnelde groei die we doormaken en nieuwe wegen voor het bedrijf, waarbij zich kansen aandienen met sociale platforms als Snapchat, Pinterest en TikTok. We verwachten dat de groei in 2023 zal aanhouden.

Wat zijn uw ambities voor de Nederlandse divisie van Kinesso?

Om de producten binnen de Marketing Intelligence Engine nog dichter bij elkaar te ontwikkelen en nieuwe producten toe te voegen. We merken dat het voor adverteerders steeds lastiger wordt om te werken in soms wel vijf, zes of zelfs tien verschillende tools over alle disciplines heen. En dat komt het marketingautomatiseringsproces ook niet bepaald ten goede. Onze ambitie is niet om dit alles te vervangen. We willen de verbanden begrijpen en ze waar nodig aanvullen, zodat we marketeers goed kunnen helpen.

www.kinesso.com

www.wearemie.com

www.ipgmediabrands.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief