[Interview] Sander Tacx: Tijd voor de volgende marketeer die echt met een holistische visie een merk neerzet
Sander Tacx is oprichter van 2Tall Interim Management & Consulting. Hij is ook jurylid B2B, B2C & B2E van de Content Marketing Awards 2024. Marketing Report spreekt hem.
Kun jij jouw bedrijf introduceren?
Vanuit 2Tall Consulting ondersteun ik bedrijven die vanuit een brand- en businessfocus hun content marketing en digital marketing op een hoger niveau willen brengen.
Moeten merken een maatschappelijke relevantie hebben of hoeft dat niet?
Nee, merken moeten in de eerste plaats relevant zijn voor hun doelgroep. Het past niet alle merken om zich nadrukkelijk uit te laten over thema's waar zij niet aan gelieerd zijn. Natuurlijk juich ik het van harte toe als merken wel hun betrokkenheid tonen, maar essentie ligt wel echt in het woord 'relevant'.
Wat heeft de komst van AI betekend voor het contentmarketingvak?
Doordat kwantiteit met de komst van AI (straks) geen beperkende factor meer is, wordt het nog belangrijker om je te onderscheiden met kwalitatief goede content. Wat dan kwalitatieve content is, is dan weer volstrekt afhankelijk van waar jouw doelgroep op zit te wachten. Op zich niks nieuws onder de zon, behalve dat bedrijven/bureaus wel echt gestraft gaan worden als zij vanuit 'product push' blijven zenden.
Hebben we op dit moment de juiste tools om het succes van contentmarketingcampagnes te meten?
Ik zie contentmarketing echt als een optelling van alle verschillende kanalen waar je content deelt met je doelgroep deelt. De synergie tussen al deze kanalen/touchpoints blijft lastig te meten. Daarnaast zou het mooi zijn als er vanuit klant meer inzicht kan worden gegeven in salesontwikkelingen; ook dit ontbreekt helaas nog regelmatig omdat er vanuit silo's wordt gewerkt en gedacht.
Vind jij dat merken contentmarketing op de juiste manier inzetten?
Gelukkig komen er regelmatig mooie cases voorbij, maar het blijft schrijnend dat we ook binnen de industrie vaak niet verder komen dan voorbeelden als Patagonia, CoolBlue en misschien bol. Tijd voor de volgende marketeer die echt met een holistische visie een merk neerzet. Vraag is wel of we dan nog over een 'campagne' kunnen spreken.
Kan contentmarketing worden ingezet voor ieder merk?
Contentmarketing MOET worden ingezet voor ieder merk. Het is de enige manier om blijvend op een onderscheidende wijze relevantie te bieden aan je doelgroep.
Wat is het laatste nieuws?
Mijn persoonlijke laatste nieuws is dat ik recent ben gestart als interim marketeer in de b2b. Erg leuk en leerzaam om aan klantzijde de dynamiek te voelen en mooi om te zien wat je vanuit de bureauwereld kunt brengen.
Lees hier alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe cases in te sturen
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Content Marketing Awards 2024] The Invaders: Samsung Game Crafters
[Content Marketing Awards 2024] Truus: Brazilian Marketing van Hollandse bodem
[Content Marketing Awards 2024] BI Studios by Business Insider: Aegon Cappital
[Content Marketing Awards 2024] iO: Onderwijs met een Open Blik
[Content Marketing Awards 2024] Hippo Creative Studios: Wieb, de ster met strepen!
Gepubliceerd door: Daan Dekkers