[Interview] Sanne Tolsma (Ambassadors): Creativiteit & craft maken altijd het verschil en moeten grenzeloos zijn
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. We spreken Sanne Tolsma, Managing Director van Ambassadors.
Kun je Ambassadors introduceren?
Ambassadors is een Creative Production Company. Als Ambassadors for Imagination brengen wij verbeelding tot leven door gebruik van onder meer Design & Animation, Visual Effects, Grading, Sound & Music en AI Technology. En dat alles onder 1 dak. Of eigenlijk onder 5, met 3 offices in Amsterdam, 1 in NYC en sinds september 1 in Berlijn.
Wat kan Ambassadors dat andere bureaus niet kunnen?
Onze visie is dat creativiteit & craft altijd het verschil maken voor onze klanten en daarom grenzeloos moeten zijn. Onze combinatie van high-end craft, creativity & technology is uniek. En daarmee maken we echt verschil in creatieve output. Of dat nu is met behulp van VFX, CG of AI, dat maakt niet uit. Technologie staat bij ons altijd in dienst van creatie.
Een klant belt. Wat wil deze?
Die klant heeft een concept waarin animatie, post of VFX een verschil gaat maken in de executie. Ons team pakt die projecten gretig aan en zal er alles aan doen om het tot een hoger level te brengen. Ik vond het juryrapport bij het winnen van de (enige) zilveren craft lamp voor BMW XM zeer treffend: “‘Featuring one of the best mirror breaking slo-mo shots that our jury has ever seen’”. Daar haalt het team extreem veel voldoening uit. Een ander goed voorbeeld is de nieuwe productieaanpak en het karakterdesign voor ASN Bank. De productiekwaliteit spat van het scherm af.
Wat gaat AI betekenen voor Ambassadors?
Steeds meer. Vanuit Ambassadors Lab (ons eigen innovatiehub) zijn jaren geleden al Cube, Revel.ai en Vocoda.ai ontstaan. Booking.com en N26 maken al gebruik van creative automation via Cube. Daar kunnen we nu dankzij Vocoda.ai ook digitale stemmen aan toevoegen. Voor een aantal klanten werken we al aan het digitaliseren van hun eigen brand voice wat veel praktische en schaalvoordelen heeft. Hierbij is een fair verdienmodel voor alle partijen bij ons het uitgangspunt.
Daarnaast hebben we Revel.ai De meesten zullen een van de eerste deepfake videos “I’m not Morgan Freeman” wel kennen, die is door Bob de Jong, founder en CD van Revel.ai gemaakt. Ondertussen zet Revel.ai AI niet alleen in voor campagnes zoals voor G-Star, maar werkt ook veel op longformatproducties voor bijvoorbeeld Apple TV, HBO en Fox entertainment.
Hebben jullie klanten die betalen voor dienstverlening die op basis – of mede op basis – van AI tot stand is gekomen?
Heel veel zelfs. AI kan echt een enorme kracht zijn en toevoegen aan creative storytelling. Vocoda.ai en Revel.ai houden zich hier fulltime mee bezig. De Nederlandse markt is zich nog aan het ontwikkelen omtrent AI. We krijgen op dit moment meer tractie - en meer vraag- vanuit de Westkust van de VS, zeker vanuit de filmwereld en de muziekindustrie. De digitale stemmen van Vocoda.ai krijgen steeds meer interesse vanuit merken in Nederland en we zien dit alleen maar toenemen! We zijn enorm aan het groeien, dus als er nog geïnteresseerden zijn... ;)
Kun je een case noemen die je nu al hebt opgelijnd voor awards in 2024?
Traditioneel werken we deze tijd van het jaar mee aan een aantal Gouden Loeki-waardige campagnes, zo ook dit seizoen. En ik denk dat we met Patta x FC Barcelona x Nike en ASN Bank een paar hele goede, zeer recente cases hebben die met zoveel liefde en vakmanschap gemaakt zijn, dat ik daar zeker hoge verwachtingen van heb. Waarbij beide overigens een heel goed voorbeeld zijn van partnership met alle betrokken partijen. En onze rol kan enorm verschillen in zulke producties. Soms spelen we de (prijswinnende) bijrol, een andere keer is de hoofdrol voor ons weggelegd.
Lees alles over het M100 Event hier
M100 wordt gesponsord door
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook: