Marketing Report
[Interview] Serge Steijn: Open Now maakt reclame slimmer op basis van gedragswetenschap interview

[Interview] Serge Steijn: Open Now maakt reclame slimmer op basis van gedragswetenschap

Serge Steijn is vanaf 1 mei partner bij Open Now, het reclamebureau op basis van gedragsstrategie. We spreken hem over zijn functie als partner en de plannen van Open Now. 

Kun je Open Now introduceren?

Open Now maakt reclame slimmer op basis van gedragswetenschap. Dat levert betere doordachte campagnes op die minstens zo creatief zijn. 

Wat doen jullie precies?

We maken samen met onze opdrachtgevers creatieve campagnes en bouwen aan betekenisvolle merken. En soms zijn we ook consultants, die dieper inzicht kunnen geven over de psychologie van een bepaald product, dienst of markt.      

Wat onderscheidt jullie van andere bureaus?

We onderscheiden ons doordat we gedragspsychologie en creativiteit op gelijkwaardige basis samenbrengen. Minder buikgevoel dus en meer inzicht. Al blijft creativiteit ook altijd een beetje magie. Hoe beter we begrijpen wat er echt gebeurt in het hoofd van mensen, hoe meer effect we voor onze opdrachtgevers kunnen bereiken.

Wat worden jouw taken als partner precies?

Goeie vraag! Ik ga me vooral bezighouden met de ontwikkeling van het bureau en van de mensen zelf. De kennis en creativiteit die we in huis hebben willen we nog beter laten aansluiten op wat opdrachtgevers nodig hebben. We zien dat er nog veel kansen liggen en staan pas aan het begin van deze ontwikkelingen. Ook kijk ik samen met de andere partners naar interessante partnerships. We willen graag met goede clubs samenwerken.      

Wat zijn de plannen van Open Now voor de komende tijd?

We willen de marktleider zijn op het gebied waar creativiteit, gedragsstrategie en communicatie samenkomen. Dat betekent op de eerste plaats, hele slimme campagnes voor onze opdrachtgevers blijven maken. Maar het betekent ook meer naar buiten treden en anderen ontmoeten om ons vak verder te brengen.

www.opennow.nl

Lees ook:

Open Now vernieuwt campagne ONVZ

13-11-2023 | 11:22:00
ONVZ en Open Now startten twee jaar geleden met een aangescherpte positionering en nieuwe campagne die de kwaliteit en marktpositie van ONVZ onderstreept.

Open Now ontwikkelt campagne Buitenlandse Zaken & Douane

24-10-2023 | 09:52:00
DOT (D&B, Open Now, TBWA) maken reizigers bekend met advies en regels rondom reizen op Nederlandwereldwijd.nl en in de Reisapp

[Belofte Forum] Wat snapt de gevestigde orde in onze business niet wat jonge mensen wél snappen?

10-10-2023 | 15:39:00
Met enige regelmaat vragen wij een aantal beeldbepalende spelers in de markt naar hun mening in de rubriek FORUM. Deze keer vragen we de genomineerden voor De Belofte 2023: Wat snapt de gevestigde orde in onze business niet wat jonge mensen wél snappen?

Open Now ontwikkelt vervolg op Eén tegen Eenzaamheid-campagne

26-09-2023 | 13:29:00
Het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport lanceert het vervolg op de bekroonde campagne van Eén tegen Eenzaamheid. De door Open Now ontwikkelde campagne kwam tot stand door een intensieve samenwerking van gedragswetenschappers, creatieven en onderzoekers en deskundigen van het ministerie.

[Interview De Belofte 2023] Maud van Hecke: Kijk niet vanuit jezelf, maar vanuit je doelgroep naar een boodschap

06-09-2023 | 09:06:38
Maud van Hecke is Applied Behavioral Scientist bij Open Now. Zij is genomineerd voor De Belofte 2023. We spreken haar.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.