Marketing Report
[Interview] Wilson Boldewijn (Mediahuis Nederland) over Telegraaf TV interview

[Interview] Wilson Boldewijn (Mediahuis Nederland) over Telegraaf TV

Mediahuis Nederland is gestart met het tv-kanaal Telegraaf TV, dat vooralsnog exclusief te zien is bij Samsung TV Plus. We spreken hierover met Wilson Boldewijn, Chef Video bij De Telegraaf.

Waarom een lineair (FAST-)kanaal?

Enige tijd geleden raakte mijn collega Mandy van der Wal in gesprek met Jefta Lentz en Marvin Kooij van het bedrijf Your Channels (van Media Choice) en raakte enthousiast over de mogelijkheden. Vervolgens hebben we met verschillende collega’s binnen de organisatie bekeken hoe we een gezamenlijk businessmodel konden ontwikkelen, wat resulteerde in de nieuwe zender van De Telegraaf.

Is het bewust dat dit FAST-kanaal alleen beschikbaar is bij Samsung TV Plus?

We hebben ervoor gekozen om Samsung TV Plus als lanceringpartner te selecteren en zullen gezamenlijk werken aan marketing en communicatie. Onze content is 24/7 beschikbaar via dit platform. Natuurlijk blijven we altijd kijken naar nieuwe, innovatieve ideeën om onze content te verspreiden.

Zal dit kanaal ook op andere platforms te zien zijn?

Wij hebben gekozen voor Samsung TV Plus als launching partner en we zullen samen optrekken op het gebied van marketing en communicatie. Onze content is 24/7 via het platform te bekijken. Vanzelfsprekend blijven we altijd kijken naar nieuwe, innovatieve ideeën om onze content te verspreiden. In de toekomst komen er hopelijk nieuwe distributiekanalen bij, maar voorlopig hebben we voor Samsung TV Plus gekozen. We zijn de eerste uitgever in Nederland met een FAST-kanaal. En daar zijn we trots op.

Hoe wordt dit kanaal geprogrammeerd?

We produceren dagelijks vele video’s vanuit De Telegraaf-studio. Zodra deze video’s zijn gepubliceerd, worden ze automatisch op het kanaal geplaatst. De tickertape op de zender toont altijd het laatste nieuws van onze website, en bij belangrijke gebeurtenissen zenden we ook livebeelden uit.

Komen er specifieke programma's voor dit kanaal?

We zijn net begonnen en volgen de ontwikkelingen op de voet. Natuurlijk onderzoeken we ook manieren om het kanaal indien mogelijk te verbeteren.

Hoe kunnen adverteerders op dit kanaal terecht?

Adverteerders en bureaus kunnen advertentieruimte inkopen op ons kanaal, dit verloopt via de advertentieafdeling van Mediahuis.

Hoe kijken jullie naar de FAST-markt in Nederland?

Door de opkomst van nieuwe platforms, zoals Samsung TV Plus, zien we kansen om consumenten op nieuwe manieren te bereiken. Door in te spelen op deze ontwikkelingen is het nu nog gemakkelijker voor onze doelgroep om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.

www.mediahuis.nl

www.telegraaf.nl

 

Lees ook:

[Column] Bas Vlugt: Effies 2023, de reclamewereld haat zichzelf

17-11-2023 | 10:44:00
Op de dag dat de Effie Awards het 40-jarig bestaan vierde, stelde een commissie van de Verenigde Naties vast dat Israël op het punt staat genocide te plegen in Gaza en werd bekend dat voor elke tank van de Oekraïne die Rusland kapot schiet Oekraïne 4,5 Russische tanks kapot schiet - die ratio kon wel eens net hoog genoeg zijn voor Oekraïne om de oorlog te winnen of net niet, dat kan ook

RA*W Cannes Summer Course 2023

03-08-2023 | 09:38:00
We Are nRA*W organiseert jaarlijks de RA*W Cannes Summer Course, een uniek avontuur waarbij 25 jonge talenten de kans krijgen hun creatieve grenzen te verleggen bij het Cannes Lions International Festival of Creativity. Van inspirerende talks in het Palais tot exclusieve feestjes, van een pitch in sneltreinvaart tot het geven van een podium aan de jongere generatie met 'Real Talks', deze reis zat vol met unieke ervaringe

[Column] Rodger Werkhoven (iO): Lions 2023: hoe ChatGPT heel Cannes van Meta- naar AI-expert omschoolde

28-06-2023 | 22:54:00
Het kan verkeren. Het contrast kon niet groter zijn. Als ik vorig jaar ‘AI' zei, moest ik ’t vaak ook meteen spellen: “Eej - Ai.” En dan daarna toch ook nog ’ns helemaal voluit ’artificiële intelligentie’ zeggen. Gelukkig helemaal niet vaak. Weinigen waren namelijk geïnteresseerd

VS, VK en Brazilië grote winnaars van Cannes Lions 2023 - een analyse in cijfers

27-06-2023 | 18:27:00
VS, VK en Brazilië hebben de meeste prijzen binnengehaald bij Cannes Lions 2023. Maar je kunt ook Nieuw-Zeeland of UAE als grote winnaars benoemen, het is maar net hoe je rekent. En er valt nog meer te rekenen

Bronzen Lions voor TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux

26-06-2023 | 12:04:00
Op de laatste dag van het Cannes Lions Festival 2023 wonnen TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux elk een bronzen Lion
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.