Isabelle Dacz Group CEO Publicis Groupe Nederland

Isabelle Dacz Group CEO Publicis Groupe Nederland

Wat een nieuws! De Transfer van het Jaar 2024 lijkt half februari al bekend. We zien hier niet iemand snel nog overheen gaan.

Isabelle Dacz is benoemd tot Group CEO van Publicis Groupe Nederland. In haar rol zal zij per 1 april verantwoordelijk zijn voor de organisatie, inclusief de media-, pr/influence- en datacapaciteiten onder leiding van Marc Verschoor en de sociale content- en productieactiviteiten onder het Boomerang-merk, onder leiding van Bo The. Dacz zal ook samenwerken met LE PUB in Amsterdam.

Ze krijgt de taak om de groei op de markt te versnellen, de bestaande capaciteiten te ontwikkelen en nieuwe producten en diensten te ontwikkelen, evenals het creëren van een hub voor internationale klanten. Dacz zal rapporteren aan Demet Ikiler, CEO van Publicis Groupe EMEA. Als lid van de EMEA ComEx zal Dacz samenwerken met de rest van het EMEA-leiderschapsteam, onder leiding van Ikiler, om de connectiviteit en capaciteiten voor klanten te versterken en nieuwe kansen te creëren voor talent bij Publicis Groupe Nederland

Dacz komt van Wavemaker Nederland, waar ze bijna acht jaar CEO was. Ze heeft meer dan twee decennia ervaring, waarin ze heeft samengewerkt met lokale en wereldwijde klanten. Ze heeft alle belangrijke brancheprijzen gewonnen en heeft zitting gehad in meerdere jury's, waaronder Cannes Lions en de Effies. Voordat ze bij Wavemaker kwam, was ze managing director bij MEC, waar ze 12 jaar heeft gewerkt. Hiervoor was ze mediadirecteur bij Starcom na drie jaar bij Leo Burnett Nederland als mediaplanner. Dacz begon haar carrière in Frankrijk bij omroep Europe 1.

Demet Ikiler: "Isabelle is een ervaren senior leider wiens begrip van de industrie in Nederland ongeëvenaard is. Haar ervaring, gekoppeld aan haar passie voor data en technologie, maken haar de ideale persoon om de transformatie van Publicis in Nederland voort te zetten. Bovendien heeft Isabelle een reputatie als een meelevende en inspirerende leider met aanstekelijke energie, en ik kijk ernaar uit om met haar samen te werken om de groei te versnellen voor onze klanten en onze mensen in deze belangrijke markt."

Isabelle Dacz: "Ik ben verheugd om bij Publicis Groupe en zijn team van vooruitstrevende individuen aan te sluiten. Mijn belangrijkste doel is om het succes van de groep in Nederland verder uit te breiden, en een aanzienlijke impact te creëren voor onze klanten en ons team. Ik kijk er naar uit om groei te stimuleren en een verschil te maken."

Na vijf jaar heeft Jacco ter Schegget besloten om af te treden en zal bij Publicis Groupe blijven tot eind maart om een soepele overgang naar Dacz te faciliteren.

Demet Ikiler: "Ik wil Jacco bedanken voor zijn strategisch leiderschap en de innovatie die hij heeft geleid voor onze klanten en ons talent in Nederland. Hij heeft een formidabel leiderschapsteam opgebouwd dat opmerkelijk succes heeft behaald, met Marc en Bo aan het roer. Ik wens hem het allerbeste."

Jacco ter Schegget voegt eraan toe: "Met sterk leiderschap in Nederland en België en de nieuwe toevoeging van Isabelle, ben ik ervan overtuigd dat Publicis zijn opwaartse koers zal voortzetten. Ik zal voor jullie juichen, team! In de komende periode zal ik samenwerken met het leiderschapsteam om een naadloze overgang te waarborgen. Daarna ga ik een nieuwe uitdaging aan op het snijvlak van digitaal/technologie en creativiteit."

www.publicisgroupe.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Soufiane Touzani headliner ADsterdam Festival

04-07-2024 | 16:03:00
De tweede editie van het festival vindt vrijdag 5 juli plaats bij LIEF Amsterdam. Het volledige programma, vol met talks, panels, workshops en muziek, is nu bekend

Le Pub Amsterdam (Philips), Dentsu Creative (KPN) en AKQA Amsterdam (DeGiro/UN Women) winnen Gouden Lion

20-06-2024 | 21:00:00
Nederland valt op de vierde Cannes Lions-dag flink in de prijzen. De KPN-campagne Stukje van Mij van Dentsu Creative met zangeres Meau wint een Grand Prix Lion in de subcategorie Corporate Purpose & Social Responsibility in de hoofdcategorie Creative Strategy Winners

ADsterdam Festival onthult tweede batch met namen

20-06-2024 | 16:14:00
ADsterdam, opvolger van AmsterCannes, biedt inspiratie en creativiteit voor de Nederlandse advertising-industrie.

Media.Monks, de politie en Le Pub vallen in de prijzen

19-06-2024 | 16:31:15
Media.Monks heeft een Zilveren Lion gewonnen met het Beer Retirement Account voor Poker Beer in de subcategorie Social Behaviour & Cultural Insight in de categorie Direct Lions

Stukje van Mij van Dentsu Creative (KPN) en Refurb van Le Pub (Philips) op shortlists

18-06-2024 | 11:27:00
Nederland doet het dit jaar relatief goed met de vermeldingen op de shortlists bij de Cannes Lions

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.