Itai Verhoeckx start productiemaatschappij Challenger Avril 14th

Itai Verhoeckx start productiemaatschappij Challenger Avril 14th

Itai Verhoeckx deed de afgelopen zeven jaar (internationale) ervaring op als producer en werkte daarvoor bij Cake Film. Challenger Avril 14th – vernoemd naar een nummer van Aphex Twin – biedt bureaus, merken en productiemaatschappijen vers bloed en een flexibelere aanpak.

Itai Verhoeckx: "Ik liep al langere tijd rond met het idee voor een studio of collectief met creatieven, omdat ik als producer steeds vaker aanvragen kreeg waarbij het idee nog niet stond of verder moest worden uitgewerkt. Ook merkte ik dat niet ieder merk de behoefte of het budget heeft om met een full-service reclamebureau te werken. Daarnaast zag ik dat er geen standaard vraag meer bestaat vanuit merken of bureaus; iedere opdracht vraagt om een andere benadering, omdat we niet meer leven in een tijd van alleen een mooie film en een paar verticale versies voor social. Ik hoorde eerlijk gezegd veel mensen om me heen klagen dat het tijd is voor vernieuwing; voor vers bloed en een nieuwe, flexibelere aanpak."

Geen geheim

Klanten kunnen bij Avril 14th onboarden vanaf de marcom-strategie bij merken tot en met [het] asset management, voordat een campagne definitief wordt uitgerold; oftewel op ieder punt in de hele creatie/productie-pijplijn.

Het verse bloed, of roster, bestaat onder anderen uit multidisciplinaire creatieven zoals Creative Director en Designer Joeri Woudstra, Content Creative Gwen Pol, Creative Director en Designer Joep Truijen, Art Director en Brand Consultant Robin Burggraaf, en Art Director/Regisseur Tom Sibma.

Itai Verhoeckx: "Het is geen geheim dat de industrie de laatste jaren zoekende is. Hoe gebruik te maken van nieuwe technologieën zoals AI, hoe om te gaan met budgetten die blijvend onder druk staan en een medialandschap dat zo snel verandert? Dat vraagt om een flexibelere aanpak dan veel van de traditionelere bedrijven te bieden hebben, is mijn ervaring.

De ideale opdracht voor Avril 14th is als een van onze creatieven bijvoorbeeld een regisseur of bureau, maar ook een productie-, strategie- of brand team, kan versterken door aan te sluiten op een deel van of het hele project. Dit kan bij de start zijn of juist om het laatste zetje te geven bij een concept. Waarna Avril 14th het liefst ook helpt met de productie opzetten en begeleiden, zodat we samen tot het juiste, maximale executieniveau kunnen komen."

Verzadiging

Behalve met de aanpak wil Avril 14th zich ook onderscheiden met het soort content dat het bedenkt en maakt voor klanten: "Er is een steeds grotere behoefte aan content. Tegelijkertijd zie je ook een verzadiging van content-consumptie aan de consumentenkant, door de overload aan fabriekswerk – en dan moet AI nog op stoom komen. Er breekt daarom een nieuwe tijd voor contentcreatie aan; content zal onderscheidend en premium (lees: zeer stijlvol) moéten zijn. Tenzij je als merk alleen de kalender wil vullen, maar dat is zinloos.

Ik geef toe, het roster neigt nu meer naar lifestyle en fashion, maar we staan open voor verbreding. Want het kan! Wie had tien jaar geleden bijvoorbeeld gedacht dat je van een uitzendbureau als YoungCapital een sterk lifestyle merk zou kunnen maken?" vraagt Verhoeckx, die eerder onder andere werk maakte voor Lois Jeans, Nike, Dekmantel, Inner Circle, Johnnie Walker en Zalando, retorisch.

"Ik geloof wel dat de reclamewereld kan leren van de fashion industrie, want fashion is content en content is fashion; kijk naar magazines en social media. Fashion merken proberen bij uitstek onderscheidend te zijn en laden dat met intieme, bolde en inspirerende verhalen of reportages. Het mooie is dat consumenten ook actief deelnemen aan fashion, ze maken feitelijk onderdeel uit van de funnel. Dat zal niet even makkelijk voor ieder merk zijn, maar dat willen – inspirerende content maken – is het halve werk. En nodig, want de vraag naar uitdagende content zal onder consumenten alleen maar groeien."

Fotografie v.l.n.r & credits:

Itai Verhoeckx door Romy Treebusch | Gwen Pol door Ilja Keizer | Joeri Woudstra | Joep Truijen | Tom Sibma door Remy Castle | Robin Burggraaf door Mark Peckmezian

www.avril14th.studio

instagram.com/avril14thstudios

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

iO en de NGF lanceren versie 2.0 van de golf.nl app

23-07-2024 | 10:17:00
Sinds 2016 werken de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie(NGF) en blended agency iO samen aan een inclusievere digitale golfervaring voor elke speler

Social House lanceert platform op Nederlands muziekfestival Defqon

19-07-2024 | 14:53:00
Social House biedt een uploadplatform dat naar wens kan worden gepersonaliseerd met logo’s en sponsoruitingen

TAMBR lanceert Life At AFAS

16-07-2024 | 12:10:00
Het oorspronkelijke brand anthem dat AFAS in 2020 lanceerde, is uitgegroeid tot een volledig album van acht composities. De nummers zijn gecomponeerd om de kernwaarden van AFAS - Doen, Familie, Gek en Vertrouwen - te weerspiegelen.

Teun Verheij en Tim Nome starten Track Record samen met SportVibes

12-07-2024 | 10:42:00
Track Record gaat zich focussen op commerciële groei van merken en rechthoudende organisaties

SPAR university, RetailMedia.One en Talpa Media lanceren retailmediaprogramma gericht op hoogopgeleide Gen-Z

11-07-2024 | 09:00:00
Deze exclusieve samenwerking ondersteunt merken en werkgevers om in contact te komen met hoogopgeleide Gen-Z

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.