Marketing Report
Ivo Roefs nieuwe voorzitter Dutch Digital Agencies

Ivo Roefs nieuwe voorzitter Dutch Digital Agencies

Dutch Digital Agencies - DDA - heeft een nieuwe voorzitter. Ivo Roefs (DDB & Tribal Amsterdam) neemt de voorzittershamer over van Adjan Kodde (Mirabeau). DDA is de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus en vertegenwoordigd inmiddels ruim 130 bureaus.

Na vijf jaar een bestuursfunctie bekleed te hebben binnen de DDA neemt Kodde afscheid. Onder leiding van hem onderging de organisatie een substantiële groei en verandering, waaronder het samengaan met Dutch Digital Design. Roefs, Co-CEO van DDB & Tribal Amsterdam, is sinds 2016 onderdeel van het bestuur en neemt het stokje over van Kodde. 

Ivo Roefs: "Een totale ommezwaai in beleid zal het niet worden. Daarvoor gaat het gewoon te goed. We houden ons vast aan de beleidskaders die we als bestuur anderhalf jaar geleden hebben vastgelegd. Dat wil zeggen dat DDA zich focust op een viertal speerpunten, te weten (digitale) talentontwikkeling, kennisoverdracht, internationalisering en belangenbehartiging. Talentontwikkeling staat bovenaan. Dat is niet voor niets. Je zou het een keerzijde van het succes kunnen noemen; de ‘war for talent’ is losgebarsten en de digitale industrie zal haar uiterste best moeten doen om voldoende talent aan te trekken. Wie nu talent uit buitenland wil aannemen, moet aan allerlei regels voldoen. De overheid wil op deze manier oneerlijke concurrentie op de arbeidsmarkt voorkomen. En wij zitten juist te springen om die mensen. Wij pleiten voor een losser regime, waarbij een uitzonderingspositie wordt gecreëerd voor sectoren met schaarste. Per definite zal de belangenbehartiging richting de overheid met duidelijke focus worden opgepakt."

Adjan Kodde: "Ik ben trots op wat we hebben bereikt. Er staat nu een brede vereniging voor bureaus met digital in het DNA. We helpen hen om snel en makkelijk te professionaliseren. Op een aantal speerpunten is er ook nog werk te doen. Alhoewel we daar ook zichtbaarheid beginnen te krijgen. Allereerst bij de overheid; aandacht voor digitale trajecten binnen overheid. Het besef begint door te dringen dat IT-projecten echt op een andere manier moeten worden gedaan. Een ander thema is onderwijs. Als DDA hebben we geholpen bij de totstandkoming van de Master Digital Design en organiseren we ieder jaar talentendagen voor derde- en vierdejaarsstudenten van de landelijke Communication and Multimedia Design-opleidingen. We hebben een goede samenwerking met HBO ICT en zijn zichtbaarder als werkgever. Ik heb er alle vertrouwen in dat Ivo deze twee belangrijke punten nog verder zal brengen tijdens zijn voorzitterschap."

In 2002 werd DDA als Platform voor Internetbureaus Nederland opricht om de meest toonaangevende bureaus die Nederland rijk met elkaar te verbinden. In 2014 werd duidelijk dat dat een te smalle scope was voor de organisatie die ‘digitale bureaus’ in de bredere zin van de betekenis wilde vertegenwoordigen. Daarom werd PIBN in 2014 Dutch Digital Agencies. Sinds de verandering van PIBN in DDA groeide het ledenaantal van een kleine 70 naar ruim 130 actieve leden. Gezamenlijk vertegenwoordigen zij de Nederlandse digitale industrie.

Het bestuur van DDA bestaat uit Hans Maltha (Burst), Alex Otten (Estate Digital) en Jan-Willem van Beek (Greenberry). Annemieke Deering, Sabine Ottervanger en Anne de Man zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding.

www.dutchdigitalagencies.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.