Marketing Report
NMO-bestuur benoemt Jacques Kuyf tot voorzitter nieuws

NMO-bestuur benoemt Jacques Kuyf tot voorzitter

Het bestuur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek heeft Jacques Kuyf per direct tot voorzitter van het bestuur benoemd. Daarmee neemt Jacques Kuyf de voorzittershamer over van Inge Brakman. Inge Brakman beschouwde haar taak als eerste NMO-voorzitter als tijdelijk in afwachting van de selectie van een definitieve voorzitter.  

Jacques Kuyf was tot 2005 CEO van FHV/BBDO  en van 2006 tot 2014 CEO van FD Mediagroep, van 2014 tot 2017 CCO van Stage Entertainment. Daarna was hij consultant. Op dit moment is hij actief als lid van besturen en raden van commissarissen van onder meer ANP (voorzitter), Stichting Reclame Code (voorzitter), De Graaf & Cornelissen Entertainment, Springbok Agency, Stichting Videma en RIFF Digital Engagement.

NMO Bestuur

Charelle Akihary-Lammers (directeur publiek & marketing bij de NPO), Rien van Beemen (algemeen directeur Mediahuis Nederland namens MMA en NDP Nieuwsmedia), Lauren van der Heijden (tot 1 februari 2024 Chief Commercial Officer bij DPG Media België en Nederland namens VINEX), Joris van der Pol (algemeen directeur One Media Sales in zijn rol als voorzitter van Audify) en Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer bij RTL Nederland en CEO van Ad Alliance namens Screenforce) zijn de bestuursleden van aanbodszijde.

Harry Dekker (Media Director bij Unilever namens bvA), Marielle Slenders (Head of Media & Performance bij AS Watson Benelux namens bvA), Thijs Muller (directeur van Havas Media Nederland als voorzitter PMA, Platform Media Adviesbureaus) en Maiko Valentijn (CEO van GroupM Netherlands namens PMA, Platform Media Adviesbureaus) zijn de bestuursleden namens de adverteerders en mediabureaus.

Maiko Valentijn heeft de plek van Johan Smit ingenomen die de eerste periode ook bestuurslid was in zijn rol van directeur van PMA. De verwachting is dat na 1 februari 2024 Lauren van der Heijden na zijn vertrek bij DPG Media zal worden vervangen.

Ton Schoonderbeek (algemeen directeur) en Patricia Sonius-Kruiniger (directeur onderzoek) vormen samen de directie over het Nationaal Media Onderzoek en de organisatie daarvan.

Inge Brakman, de inmiddels afgetreden NMO-voorzitter: “Met Jacques Kuyff krijgen we een zeer ervaren bestuurder aan boord die de mediabranche door en door kent. Die combinatie van ervaring, kennis en netwerk is enorm waardevol voor deze functie en ik ben dan ook heel blij dat wij hem mogen verwelkomen.”

Jacques Kuyf: “Ik heb enorm veel zin om samen met het bestuur, directie en medewerkers van NMO aan de slag te gaan. Het Nationaal Media Onderzoek is uniek in de wereld en de ambities zijn groot. De verschillende bereiksonderzoeken zijn in de afgelopen periode vernieuwd en verbeterd. Nu is het zaak om één cross-mediale dataset te creëren, waarbij naast technische uitdagingen ook op bestuurlijk en politiek vlak knopen moeten worden doorgehakt. Ik zie ernaar uit om dat traject te mogen begeleiden vanuit mijn nieuwe rol als voorzitter van NMO.”

www.nationaalmediaonderzoek.nl

 

Lees ook:

Kamers bij NMO ingericht voor onderzoeken naar luisteren, kijken, online en lezen

08-02-2024 | 12:28:00
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft inmiddels de zogeheten kamers ingericht voor de onderliggende onderzoeken aangaande luisteren, kijken, online en lezen

NMO Online officieel gelanceerd

08-01-2024 | 13:32:00
NMO Online is officieel gelanceerd door de Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO)

Nationaal Media Onderzoek start 8 januari 2024 met NMO Online

19-12-2023 | 16:54:20
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) start op 8 januari 2024 officieel met NMO Online. Daarmee wil NMO een standaard neerzetten voor het meten en rapporteren van websites en apps

Demissionair staatssecretaris Gunay Uslu: vertraagde kijkcijfers is aan NMO

22-11-2023 | 03:48:00
Het vertraagd openbaar maken van kijkcijfers is een besluit van het bestuur van NMO, waar Gunay Uslu (D66) zich niet in wil mengen

NMO Luisteronderzoek: voortaan minimaal 3 minuten beluistering om mee te tellen

23-10-2023 | 11:20:00
Het NMO Luisteronderzoek heeft de eis dat panelleden minimaal 5 minuten naar een radiostation moeten luisteren om mee te tellen als luisteraar geschrapt.  Voortaan is het nodig om minimaal 3 minuten te luisteren naar een radiozender om mee te tellen als luisteraar
 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.