Marketing Report
Jildou van der Bijl Transfer van het Jaar 2023 nieuws

Jildou van der Bijl Transfer van het Jaar 2023

De traditie wil dat wij in de laatste week van het jaar de Transfer van het Jaar bekend maken. Hieronder een greep uit een groot aantal transferberichten dat wij in 2023 hebben gepubliceerd. Volgens de definitie dat iemand een positie verwerft bij een ander bedrijf.

Meest in het oog springende transfer is die van Jildou van der Bijl. De transfer is in meerdere opzichten bijzonder. Jildou werkte 17 jaar voor LINDA. Ze was het tijdschrift en bouwde LINDA. in die periode uit tot een van de grootste en meest toonaangevende bladen van Nederland. Zij vertrok per 1 maart en zal bijna een jaar later aan de slag gaan als hoofdredacteur van HEMA binnen het marketing team. Ook dat springt in het oog. Al langere tijd zeggen we: merken worden uitgevers. Maar een benoeming van een hoofdredacteur bij een adverteerder is een bijzondere stap die nog wel eens navolging zou kunnen krijgen.

Als Transfer van het Jaar treedt zij in het voetspoor van onder meer Yvette Belt (2022 - van KPN naar Alfred International),  Willem-Albert Bol (2021 - van DPG Media naar Abovo Maxlead), Ruud de Langen (2020 - van Talpa Network naar dentsu), Julius Minnaar (2019 - van dentsu naar Mediabrands) en nogmaals Ruud de Langen (2018 - van Mindshare naar Talpa Network).

In de categorie Transfer to nowhere staan dit jaar grote namen als Eric van Stade, die vertrekt als Algemeen Directeur van AVROTROS; Karin de Groot vertrekt als Managing Director van ITV STudios Netherlands; Arno Otto vertrekt als Chief Transformation Officerbij Talpa Network; Chantal Olthof vertrekt als Managing Director bij &C Media; Susan van Geenen vertrekt als Vice-President Media Networks & Disney+ Benelux; Gun Nieuwenhuis vertrekt als oprichter van Mediaxplain bij Serviceplan Group; Pablo van der Berg vertrekt als Managing Director van YuneAnna Maria Vujinovic vertrekt bij bij Ad Alliance/RTL als sales director.

Een aantal opmerkelijke namen in de categorie Transfer naar buiten de industrie. Mensen die in 2023 hun baan in de media en marketingcommunicatie hebben opgezegd voor een avontuur elders. Meest in het oog springend waren Lauren van der Heijden, die zijn baan als Chief Commercial Officer bij DPG Media opgaf en CEO werd van The Works en Julius Minnaar, die zijn positie van CEO van Mediabrands verruilde voor die van algemeen directeur van WILDLANDS Adventure Zoo Emmen.

Voordat we aan de lijst met transfers beginnen nog een paar opvallende aanstellingen die niet aan onze definitie van transfer voldoen omdat ze binnen hetzelfde bedrijf plaatsvonden:

 

Grootste Transfers van het Jaar 2023

Jildou van der Bijl hoofdredacteur HEMA

19 DECEMBER. Vanaf januari 2024 start Jildou van der Bijl in de functie van hoofdredacteur bij de marketingafdeling van HEMA. In die rol wordt zij verantwoordelijk voor storytelling: de ontwikkeling en optimalisatie van content voor de eigen HEMA-kanalen. Zij richt zich daarbij vooral op het delen van verhalen over HEMA-producten, het vakmanschap, design, kwaliteit en duurzaamheid... lees verder

Talpa Network benoemt Frans Klein tot directeur televisieTalpa Network benoemt Frans Klein tot directeur televisie

28 JULI. Frans Klein is per 1 augustus 2023 benoemd als de directeur televisie bij Talpa Network. Hij neemt de functie over van Marco Louwerens, die heeft besloten het bedrijf na vierenhalf jaar te verlaten. Frans Klein zal rapporteren aan Paul Römer die directeur radio & tv blijft bij Talpa Network... lees verder

Brego Keller directeur P3 (Pink Marketing, Punktlich en Pexi)Brego Keller directeur P3 (Pink Marketing, Punktlich en Pexi)

20 SEPTEMBER. P3 (Pink MarketingPunktlich en Pexi) verwelkomt voormalig Publicis en UM CEO Brego Keller als directeur. Brego Keller gaat de bureaus Pünktlich, Pink Marketing en PEXI verder professionaliseren, en de ontwikkeling van het noorden als broedplaats van talent een boost geven. P3 werkt onder meer voor DPG Media, Videoland, Mediamarkt, QMusic en Naïf... lees verder

Jorieke de Vries-Goosen per januari 2024 CMO bij Jumbo

27 OKTOBER. Jorieke de Vries-Goosen is per 1 januari 2024 benoemd tot Chief Marketing Officer (CMO) bij Jumbo. Dit bevestigt ze aan Marketing Report na berichtgeving hierover bij onder meer BBP Media. De aankomende CMO zal per januari 2024 ook deel uitmaken van het directieteam van Jumbo.

Medio september 2023 verliet Jorieke de Vries-Goosen de supermarketketen Lidl, waar zij 14 jaar heeft gewerkt. Sinds 2016 had zij de functie van Director Marketing en van april tot september 2023 was zij Director Marketing, Branding & Packaging... lees verder

Eva Jinek van RTL Nederland naar NPO (AVROTROS)

20 JULI. Eva Jinek verlaat vanaf 1 januari 2024 RTL Nederland en stapt voor minimaal 4 jaar over naar de NPO. Daartoe heeft de presentatrice een contract gesloten met de omroep AVROTROS. Ze zal een nog te ontwikkelen programma met actualiteiten en cultuur gaan maken... lees verder

ITV Studios benoemt Laurens Woldberg tot Managing Director Nederland

12 DECEMBER. ITV Studios heeft Laurens Woldberg benoemd tot Managing Director van ITV Studios Netherlands. Daarmee volgt hij Karin de Groot op, die het bedrijf per 1 januari 2024 na vijf jaar verlaat.

Laurens Woldberg is sinds 2022 Creative Director Fictie en Non-Fictie bij de publieke omroepvereniging KRO-NCRV. Daarvoor was hij 11 jaar Managing Director van eerst Simpel Media en later SimpelZodiak, dat thans onderdeel is van Banijay Benelux... lees verder

Matthijs van Nieuwkerk tekent bij RTL

8 DECEMBER. Matthijs van Nieuwkerk gaat programma’s maken voor RTL Nederland en Videoland. De presentator is vanaf het voorjaar van 2024 te zien met een wekelijks, actueel programma vol muziek op de zondagavond bij RTL 4. Daarnaast wordt er gesproken over andere, te ontwikkelen programma’s voor de RTL-zenders en Videoland... lees verder

Bart de Vries start als Managing Director bij HYPR

1 NOVEMBER. HYPR, met 562 krantentitels en 1200 nieuwssites marktleider op het gebied van lokaal adverteren, stelt per 1 december Bart de Vries als Managing Director aan.

Met meer dan 25 jaar ervaring in de mediabranche, waarvan het grootste deel als CCO van buitenreclamebedrijf JCDecaux en de laatste 2 jaar als Business Manager bij sportmarketingbureau House of Sports, brengt Bart de Vries veel expertise en een groot netwerk met zich mee... lees verder

Sander Tacx Managing Director Wayne Parker KentSander Tacx Managing Director Wayne Parker Kent

18 JANUARISander Tacx is aan de slag gegaan als Managing Director van Wayne Parker Kent. Hij vult daarmee de plek in die vrijkwam na het vertrek van Daan Zoetmulder eind vorig jaar.

De MD komt over van Wavemaker, waar hij interim Content Business Director was. Eerder was hij werkzaam bij (Havas)Boondoggle, Born05 en iO Digital. Met Tacx haalt Wayne Parker Kent een bureaudirecteur in huis met 20 jaar ervaring, die heeft bewezen bureaus te laten groeien... lees verder

Tim van der Sijde algemeen directeur Cheil BeneluxTim van der Sijde algemeen directeur Cheil Benelux

2 JANUARITim van der Sijde gaat als algemeen directeur leidinggeven aan de ambitieuze toekomstplannen van Cheil Benelux. De combinatie van digital & technology, advertising en retail op het hoogste niveau was de aanleiding om deze stap te zetten... lees verder

Geert Hoogeveen aangesteld als Managing Director Teads NederlandGeert Hoogeveen aangesteld als Managing Director Teads Nederland

25 APRILGeert Hoogeveen gaat per 1 mei 2023 aan de slag als Managing Director van de Nederlandse tak van het internationale mediaplatform Teads. Geert Hoogeveen was eerder onder meer Country Director Netherlands bij TargetSpot en gaf zeven jaar leiding aan GroupM (Xaxis) in Nederland. Bij Teads zal Hoogeveen verantwoordelijk zijn voor de verdere groei van de Nederlandse tak als de toonaangevende leverancier van Outstream-advertising oplossingen voor zowel uitgevers, mediabureaus en adverteerders... lees verder

TBWA Nederland benoemt Marc van Eck tot Chief Growth OfficerTBWA Nederland benoemt Marc van Eck tot Chief Growth Officer

13 JANUARIMarc van Eck, oprichter en partner van New Growth Strategies, is per 1 februari benoemd tot Chief Growth Officer van TBWA Nederland. In deze rol zal hij zich primair bezighouden met het helpen van klanten van TBWA Nederland om hun commerciële doelen te (her)definiëren en realiseren.

Marc van Eck blijft bovendien betrokken bij New Growth Strategies, het strategisch en marketingadviesbureau dat klanten helpt bij het veroveren en implementeren van een unieke en authentieke positie in de markt met het merk als kompas... lees verder

Daniel Sytsma Executive Creative Director code d’azur; Madelon Uljee wegDaniel Sytsma Executive Creative Director code d’azur; Madelon Uljee weg

3 MEI. Code d’azur, internationaal creatief bureau, heeft Daniel Sytsma aangetrokken als Executive Creative Director. Daniel Sytsma maakt de overstap naar code d’azur een half jaar nadat hij stopte bij Dentsu Creative in Amsterdam. In de tussentijd werkte hij als interim Creative Director en design consultant. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam zal Daniel Sytsma als lid van het Management Team in zijn rol als Executive Creative Director eindverantwoordelijk zijn voor design, copy, en creative. Code d’azur & Triple, vormen een internationale bureau groep met ruim 500 werknemers, verspreid over de kantoren in Amsterdam, Alkmaar, Austin, Barcelona, Dubai en Gdansk... lees verder

Kim Dingler in directie ACEKim Dingler in directie ACE

27 JUNI. Kim Dingler versterkt vanaf deze maand de directie van ACE. Ze gaat leidinggeven aan de dagelijkse operatie van het bureaunetwerk. Kim was eerder medeoprichter van het creatieve bureau THEY, leidde Talpa Global en werkte bij onder meer Heineken. Het netwerk gaat onder haar leiding de focus gaat leggen op integratie van diensten en meer ruimte voor leiderschap en aanstormend talent... lees verder

M2|OC stelt Lars Vink aan als Managing DirectorM2|OC stelt Lars Vink aan als Managing Director

12 OKTOBER. Lars Vink is aan de slag gegaan als Managing Director bij media, performance en e-commercebureau M2|OC. Hij zal zich vooral gaan richten op de tevredenheid en groei van alle klanten, het aansturen en ontwikkelen van de klantenteams en het uitbreiden van het klantenportfolio... lees verder

Sanne Tolsma Managing Director AmbassadorsSanne Tolsma Managing Director Ambassadors

25 MEI. Vanaf 1 juni is Sanne Tolsma Managing Director van Ambassadors. Zij neemt jarenlange reclame ervaring met zich mee, en was hiervoor werkzaam bij verschillende bureaus. Ambassadors heeft kantoren in Amsterdam, New York en binnenkort ook Berlijn. Het bedrijf is actief in de visual effects, CG, online, animatie, geluids- en muziekproductie, creative design, editing, filmproductie, technologische innovatie, AI, digital voices en sonic branding... lees verder

Serge Steijn partner Open NowSerge Steijn partner Open Now

31 MEI. Serge Steijn wordt vanaf 1 mei partner bij Open Now, het reclamebureau op basis van gedragsstrategie. Door de grote interesse in gedragswetenschap ontwikkelt het bureau zich naar een volgende fase. Steijn, die het bureau in het verleden al regelmatig op de achtergrond adviseerde, wil als partner actief bijdragen aan de groei van het bureau en de mensen... lees verder

NP Digital breidt uit naar Nederland onder leiding van Joris Garritsen

26 OKTOBER. Het internationale digital marketingbureau NP Digital, opgericht door online-ondernemer Neil Patel, kondigt de opening aan van het Europese kantoor in Nederland. De Nederlandse markt wordt geleid door Joris Garritsen, die als Managing Director ruime ervaring met zich meebrengt op het gebied van strategie, mediaplanning, innovatie en digitale transformatie... lees verder

Wessel Beumer en Barend Stegeman naar NatwerkWessel Beumer en Barend Stegeman naar Natwerk

28 FEBRUARIWessel Beumer en Barend Stegeman zijn overgestapt van Selmore naar Natwerk. Beide creatievelingen ontwikkelden onder meer campagnes voor de Nationale Bioscoopbon en Seat Nederland (Pon). Eerder wist Natwerk accounts als Netflix, Tikkie, Ace And Tate, Tasc en NomNomNom binnen te halen. Bij Natwerk zijn beide creatieven aangesteld als Creative Director; ze werkten sinds maart 2021 voor Selmore en daarvoor meer dan 7 jaar voor XXS Amsterdam... lees verder

Bravoure neemt Remco Frank aan als Creative DirectorBravoure neemt Remco Frank aan als Creative Director

10 JULI. Bravoure, strategisch digitaal bureau in Amsterdam, versterkt het team met de komst van Remco Frank als Creative Director. Remco zal zich richten op het verder doorzetten van de creatieve koers en groei die Bravoure als bureau voor ogen heeft, samen met managing partner Kim Krauwel... lees verder

Marieke Aarts Managing Director Crocodile AgencyMarieke Aarts Managing Director Crocodile Agency

9 FEBRUARIMarieke Aarts is aan de slag gegaan als Managing Director bij Crocodile Agency in Amsterdam.

Marieke Aarts is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het creatief bureau en richt zich onder meer op de verdere professionalisering van de agency, maar ook op de planning, organisatie, aansturing en coaching van de teamleden. Zij neemt het stokje over van oprichter Tamara Couperus, die zich meer gaat richten op innovatie, sales en de verdere groei van Crocodile Agency. Marieke Aarts werkte tot voor kort als Managing Director van Jungle Minds en daarvoor als Chief Operations Officer bij Amsterdam Dance Event... lees verder

Denise Willigers Managing Director ADCNDenise Willigers Managing Director ADCN

8 SEPTEMBERDenise Willigers is per 1 september aangesteld als Managing Director bij ADCN, de Nederlandse club voor creativiteit in communicatie. Zij geeft leiding aan het ADCN-team en werkt samen met het bestuur, partners en commissies  aan de creative growth agenda... lees verder

Nienke Dettmeijer stapt over van Spotify naar NetflixNienke Dettmeijer stapt over van Spotify naar Netflix

14 APRIL. Nienke Dettmeijer is per april 2023 overgestapt van Spotify naar Netflix. Zij is bij Netflix benoemd tot Marketing Director Benelux. Bij Spotify was zij bijna 11,5 jaar werkzaam. Sinds juli 2020 was zij daar Global Lead Marketing Strrategy... lees verder

Dijana Justic Global Marketing Director DVJ Insights

24 NOVEMBER. Dijana Justic is gestart in haar functie als Global Director Marketing Communications bij DVJ Insights, met als doel het coördineren van het internationale marketingteam en het vergroten van de zichtbaarheid in verschillende markten in Europa... lees verder

Dolly van den Akker Impact Director bij McDonald’s NederlandDolly van den Akker Impact Director bij McDonald’s Nederland

7 JULI. Dolly van den Akker is begonnen als Impact Director bij McDonald’s Nederland. Hiermee is zij verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie rondom de McDonald’s Brand Impact pijlers: planet, food, people & communities... lees verder

BBC Studios benoemt Bram Husken tot Vice President Benelux

4 NOVEMBER. BBC Studios heeft Bram Husken per 1 november 2023 benoemd tot Vice President Benelux. Hij is verantwoordelijk geworden voor de algehele Benelux-operatie en daarmee ook voor de commerciële strategie van alle BBC-gelabelde diensten en content... lees verder

NPO benoemt Charelle Akihary-Lammers (Publiek en Marketing) en Ezra Eema (Strategie) in directieNPO benoemt Charelle Akihary-Lammers (Publiek en Marketing) en Ezra Eema (Strategie) in directie

18 APRIL. De Raad van Bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft zijn directie uitgebreid. Hiertoe zijn Charelle Akihary-Lammers per 1 mei 2023 en Ezra Eeman per 1 juni 2023 door de leden van de NPO-Raad van Bestuur Frederieke Leeflang en Paul Doop benoemd tot respectievelijk directeur Publiek & Marketing en directeur Strategie... lees verder

Hella Hueck neemt hoofdredacteurschap EW over van Arendo JoustraHella Hueck neemt hoofdredacteurschap EW over van Arendo Joustra

8 JULI. Hella Hueck neemt per 1 januari 2024 het hoofdredacteurschap bij EW over van Arendo Joustra. Dit heeft uitgever Roularta Media Nederland bekendgemaakt.

Hella Hueck werkte 12 jaar lang als verslaggever voor RTL Nieuws en RTL Z. Verder werkte ze onder meer voor WNL, Sprout en Buitenhof. Sinds 2018 werkt ze voor het Financieele Dagblad... lees verder

Tomas Dankers aangesteld als Head of Strategy NOBEARSTomas Dankers aangesteld als Head of Strategy NOBEARS

27 SEPTEMBER. Full-service digitaal bureau NOBEARS benoemt Tomas Dankers tot Head of Strategy. In die rol is Dankers verantwoordelijk voor de verdere professionalisering van de discipline-strategie binnen NOBEARS group en geeft hij leiding aan een team van strategen die klanten adviseren op het vlak van branding, user experience, development en marketing... lees verder

Gert-Jaap Hoekman (NU.nl) per 1 september 2023 hoofdredacteur NOS SportGert-Jaap Hoekman (NU.nl) per 1 september 2023 hoofdredacteur NOS Sport

5 JUNIGert-Jaap Hoekman wordt per 1 september 2023 de hoofdredacteur van NOS Sport. De huidige hoofdredacteur van NU.nl maakt daarmee de overstap naar de NOS. Hij wordt verantwoordelijk voor de redactie en de journalistieke koers van NOS Sport... lees verder

Warner Bros. Discovery benoemt Rogier van de Paverd als Digital & Ad Sales Director Benelux

4 SEPTEMBER. Warner Bros. Discovery heeft per 4 september 2023 Rogier van de Paverd benoemd als Director Digital & Ad Sales Benelux. Hij is daarmee voortaan eindverantwoordelijk voor de Ad Sales van het gehele lineaire & digitale portfolio van Warner Bros. Discovery in de Benelux, waaronder de zenders Discovery, TLC, ID, Eurosport 1 & 2, Discovery Science, Animal Planet, Cartoon Network en Cartoonito... lees verder

André Blanco en Anirudh Shiva naar Gospooky

8 DECEMBER. Social technology agency Gospooky voegt twee creatives toe aan het team: André Blanco (ex-AKQA Berlin) en Anirudh Shiva (ex-Boomerang Amsterdam). Deze strategische keuze is gemaakt om een volgende stap te zetten in Gospooky’s commitment om als industry innovator de campagnedraagkracht verder uit te bouwen en door te ontwikkelen... lees verder

Christian Peeters en Geert van Leeuwen creatieve directie van JUMP! RETAILChristian Peeters en Geert van Leeuwen creatieve directie van JUMP! RETAIL

17 JANUARI. Op 1 maart starten Christian Peeters (Art) en Geert van Leeuwen (Copy) als creatieve directie bij JUMP! RETAIL. Het senior team is afkomstig van Eigen Fabrikaat en werkte daarvoor ook al geruime tijd samen bij TBWA\NEBOKO, waarvan JUMP! een dochteronderneming is... lees verder

Loes Meys CMO bij werkplatform Maqqie   Loes Meys CMO bij werkplatform Maqqie   

20 JANUARI. Per januari 2023 is Loes Meys als CMO (Chief Marketing Officer) toegetreden tot de directie van Maqqie. Ze heeft met haar achtergrond bij RTL Nederland en Parkmobile ruime ervaring in het schaalbaar maken van digitale concepten en zal haar kennis bij Maqqie inzetten om de arbeidsmarkt meer toekomstgericht te maken... lees verder

Kevin Goes (DPG Media) wordt zendermanager NPO LuisterKevin Goes (DPG Media) wordt zendermanager NPO Luister

4 APRIL. De NPO heeft Kevin Goes per 1 juni 2023 benoemd tot manager van het podcastplatform NPO Luister, een recent gecreëerde functie. die zal rapporteren aan Jurre Bosman, directeur NPO Audio.

Kevin Goes is thans nog werkzaam bij DPG Media, waar hij in 2019 eerst podcast-coördinator was bij het AD en thans Head of Content Audio on Demand voor alle Nederlandse en Belgische titels van DPG Media... lees meer

David Schotting en Fouad El Hamdaoui Head of Studio bij SomentionDavid Schotting en Fouad El Hamdaoui Head of Studio bij Somention

1 JUNI. David Schotting en Fouad El Hamdaoui treden in dienst als Head of Studio en Creative Director bij Somention. Zij gaan samen met huidig Executive Creative Director Vivian Kowalski de creatieve teams leiden. Vivian Kowalski versterkt hiermee haar focus op de creatieve koers en groei van het social media bureau. Het bureau werkt voor (internationale) klanten als ASAHI Group (Grolsch, Peroni, Viper), Fleurop, Domino’s Pizza, Mediamarkt Benelux, Driscoll’s EU en Lamb Weston EMEA... lees verder

Ingrid Staffhorst en Wouter van den Berg Hub Managers Happy HorizonIngrid Staffhorst en Wouter van den Berg Hub Managers Happy Horizon

10 OKTOBER. Creative digital agency Happy Horizon heeft twee krachten aangesteld in het management van haar vestigingen (hubs). Zowel Ingrid Staffhorst als Wouter van den Berg starten in de rol van Hub Manager, respectievelijk voor de hubs Eindhoven en Arnhem/Apeldoorn... lees verder

Bram Mullink hoofdredacteur QuestBram Mullink hoofdredacteur Quest

4 SEPTEMBERBram Mullink is per 1 oktober de hoofdredacteur van Quest. Hij neemt het roer over van Maartje de Gruyter, die de rol op interim-basis invulde. Zij blijft als Managing Editor onderdeel van de Quest-redactie. Bram Mullink is een ervaren journalist en was de afgelopen jaren adjunct-hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio en BNR Podcasts... lees verder

Elzemieke Olsthoorn Head of Content & Marketing bij Abovo MaxleadElzemieke Olsthoorn Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead

20 JANUARIElzemieke Olsthoorn is per januari 2023 overgestapt van DPG Media naar Abovo Maxlead. Ze is daar benoemdals Head of Content en Marketing waarbij ze onder andere de contentdiensten binnen AM Beyond* verder gaat ontwikkelen.

In haar takenpakket zit primair het aansturen van het label AM Beyond*. Dit team van ruim 20 personen bedenkt en creëert content en creatieve media opdrachten. Daarnaast wordt Elzemieke, juist ook gezien haar sterke B2B-profiel, de manager van het driekoppig Marketing-team van Abovo Maxlead. Daar ligt de focus op het verder uitbouwen van het merk, de reputatie en de klantengroep... lees verder

DPG Media: Ouders van Nu stopt met print; Wendy van Poorten hoofdredacteurDPG Media: Ouders van Nu stopt met print; Wendy van Poorten hoofdredacteur

1 AUGUSTUS. DPG Media heeft besloten om per 1 januari 2024 te stoppen met de (reguliere) printuitgave van Ouders van Nu en deze titel als digitaal merk voort te zetten.

Wel blijven er specifieke zwanger- en babyspecials als papieren uitgaven verschijnen die geinteresseerde lezers gratis kunnen aanvragen. Adverteerders houden daarmee multimediale advertentiemogelijkheden. De printuitgave had volgens NOM een totale betaalde gerichte oplage van 16.050 en een totale verspreide oplage vna 22.693 exemplaren in de periode van 2022 Q2 tot en met 2023 Q1... lees verder

Joost Peper operationeel directeur en partner StoryboardJoost Peper operationeel directeur en partner Storyboard

11 JULI. Influencermarketingbureau Storyboard verwelkomt Joost Peper als operationeel directeur. Als operationeel directeur neemt Joost plaats in de directie naast founder en CEO Martijn de Kemp en wordt hij partner bij Storyboard... lees verder

Anoeshka Harpal naar CS Digital MediaAnoeshka Harpal naar CS Digital Media

12 MAARTAnoeshka Harpal is per 1 maart begonnen als Senior Accountmanager bij CS Digital Media. Eerder was zij in dezelfde functie werkzaam voor Jean Mineur Mediavision en Clear Channel. Meest recent was zij Sales Director Netherlands voor Locala... lees verder

Talpa Network benoemt Nelleke Rienstra tot hoofd corporate communicatieTalpa Network benoemt Nelleke Rienstra tot hoofd corporate communicatie

18 SEPTEMBER. Talpa Network heeft Nelleke Rienstra per 1 september 2023 benoemd tot hoofd corporate communicatie. Daarmee heeft ze ook de taken overgenomen die Erna Schmidt van januari 2020 tot maart 2023 invulling gaf als manager corporate communicatie... lees verder

Hans Reis stapt over naar Teads

7 NOVEMBER. Hans Reis is per 1 november 2023 gestart bij Teads als Director Customer Experience waar hij het CX team zal gaan leiden en verder zal uitbouwen. Een elementair onderdeel van Teads’ succes ligt volgens het bedrijf bij de Customer Experience en support... lees verder

The Romans Amsterdam benoemt Daisy Mijnals tot Associate Director Creative StrategyThe Romans Amsterdam benoemt Daisy Mijnals tot Associate Director Creative Strategy

22 SEPTEMBER. The Romans, dat in 2015 is opgericht en eerder deze maand is uitgebreid naar Amsterdam na openingen in New York en Dubai, heeft Daisy Homoet-Mijnals van BAAS aangesteld als Associate Director Creative & Strategy.

Daisy Homoet-Mijnals' carrière omvatte in-house functies bij wereldwijde en nationale merken zoals Huawei, Corendon en Bestseller, waar ze verantwoordelijk was voor consumentencommunicatie en diverse relaties met stakeholders leidde... lees verder

Daniel Kok Head of Strategy & Creative LINDA.Daniel Kok Head of Strategy & Creative LINDA.

31 JANUARI. LINDA. benoemt Daniel Kok tot Head of Strategy & Creative. In deze functie zal hij zich onder andere richten op de strategische koers die LINDA. met klanten en bureaus uiteenzet om zo business partnerships verder uit te bouwen. Hij zal – samen met het team van LINDA. en Talpa Het Bureau – inhoudelijk creatief meedenken over branded content concepten voor klanten. Daniel werkte eerder als creatief voor LINDA... lees verder

Maaike de Wildt Operations Director KumpanyMaaike de Wildt Operations Director Kumpany

11 MAART. Maaike de Wildt is gestart als Operations Director bij merkactivatiebureau Kumpany. Ze was voorheen ruim acht jaar Operations & Projects Director bij Fitzroy Amsterdam. Zij volgt Noortje Jans op, en neemt samen met Wouter van Rijn (Strategy Director) en Auke van Rossum (Creative Director) plaats in de directie van het bureau, onder leiding van MD Jasper Admiraal... lees verder

Terri Bos, Stefanie Ladangh en Barbara Vos naar Crocodile AgencyTerri Bos, Stefanie Ladangh en Barbara Vos naar Crocodile Agency

16 OKTOBER. Het generatie reclamebureau Crocodile Agency breidt het team uit met drie senior talenten: Terri Bos, voorheen Director Branded Content & Partnerships bij Havas Media, is gestart als Director Account en Partnerships. Stefanie Ladangh, die tot voor kort de functie van Operations Manager bekleedde bij Gospooky, is Head of Operations. En Barbara Vos, voorheen werkzaam als Account Strategist bij Dorst & Lesser, vervult nu de rol van Accountmanager... lees verder

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Interview] Willem Schouten (Schouten & Nelissen), Bram Holzapfel en Cees-Jan de Melker (VENGEAN) over de branding van Schouten & Nelissen

12-04-2024 | 14:05:00
Schouten & Nelissen heeft een nieuwe visuele identiteit en corporate legacy campagne & Sterker gelanceerd. We spreken hierover met Willem Schouten, Brand Manager bij Schouten & Nelissen en Bram Holzapfel en Cees Jan de Melker, Executive Creative Directors van VENGEAN.

[Vacancy] Azerion has a position for Key Account Manager Gaming

12-04-2024 | 09:25:00
Azerion is directly looking for a Key Account Manager Gaming

Luxaflex kiest The Cre8ion.Lab als marketingpartner voor internationale samenwerking

12-04-2024 | 09:14:41
Naar verwachting worden in het tweede kwartaal van 2024 de eerste commerciële uitingen naar buiten gebracht.

[Vacancies] Born 05 has a position for a Design Director

12-04-2024 | 09:02:00
Born 05 is is looking for a Design Director -Full-time · Utrecht

[Column] Bas Vlugt: Wakker liggen van 2024

11-04-2024 | 22:28:00
Ik woon al meer dan twintig jaar in Haarlem. Toen wij hier vanuit Amsterdam kwamen wonen, woonde hier in de straat een gepensioneerde man die lithograaf was geweest

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief