Joe Public Amsterdam meest bekroonde reclamebureau van 2023; TBWA, Dentsu Creative, N=5, Publicis en The Valley runners-up

Joe Public Amsterdam meest bekroonde reclamebureau van 2023; TBWA, Dentsu Creative, N=5, Publicis en The Valley runners-up

Ook in 2023 regende het weer awards in de reclamebureauwereld. Maar welke reclamebureau werd het meest onderscheiden?

Marketing Report zet de dingen op een rijtje. Dat is nog een heel gereken maar wij denken dat we tot een zinvolle optelsom zijn gekomen.

We hebben de zeven belangrijkste vakprijzen voor reclamebureaus genomen. Bij elk van de prijzen laten we alle winnaars samen 100 punten verdelen.

En goud telt dan weer zwaarder dan zilver en brons.

Joe Public Amsterdam meest bekroonde bureau van 2023

Joe Public voert de lijst met de bureaus met de meeste bekroningen aan. Joe Public sloeg vooral toe tijdens de Effies. Met 2 keer zilver en 1 keer brons was Joe Public een van de grote winnaars van de avond. Joe Public won dit jaar ook 2 Esprix, 2 SAN Accenten en een zilveren Cross Media Award.

Antoine Houtsma, Founder en Managing Director van Joe Public Amsterdam: "Als je kijkt naar het formaat van ons bureau en naar het aantal prijzen dat we telkens winnen, dan boksen we elk jaar weer ver boven ons gewicht. Dit bewogen jaar is het voor ons helemaal een topprestatie geweest en ik wil deze nr. 1 positie dan ook opdragen aan alle Joe’s en in het bijzonder aan onze Sanne Nobel die wij dit jaar verloren."

TBWA wint twee Leeuwen in Cannes

TBWA\NEBOKO haalde de meeste punten met een zilveren en bronzen Leeuw in Cannes. Ook werd er gewonnen bij de Dutch Creativity Awards, Esprix en San.

Dentsu Creative had een geweldig jaar. Dentsu Creative werd SAN Bureau van het Jaar, was de grote winnaar bij de Esprix met 5 awards en won een bronzen Effie.

N=5 voor tweede jaar op rij de grote winnaar bij de Content Marketing Awards

N=5 dankt de hoge positie aan de Content Marketing Awards. Het bureau uit de Amsterdamse Houthavens was met 2 keer goud, 1 keer brons en 4 medals voor het tweede jaar op rij de grote winnaar bij de Content Marketing Awards. Ook won N=5 bij de SAN en een zilveren Lamp.

Publicis pakte de Grand Prix bij de Dutch Creativity Awards en haalde in Cannes een bronzen Leeuw op.

The Valley won alleen bij de Effies maar dan wel als enige inzender goud.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts starten Studio The Editors

26-07-2024 | 12:01:00
Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts zijn onder de naam Studio The Editors een bureau  begonnen dat zich richt op een hoofdredactionele visie bij merken en organisaties

[Interview] Ingmar Larsen (This Agency) doet oproep voor campagne tegen roekeloos fatbikergedrag

26-07-2024 | 11:04:00
Ingmar Larsen, oprichter en Creative Director van This Agency heeft een oproep gedaan om een campagne te ontwikkelen voor gedragsverandering rondom fatbikers onder de noemer Doe ******g normaal op het fietspad! We spreken hem over deze spontane actie

[Be More Challanger] Jan van Hövell over KLABU

26-07-2024 | 10:23:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland

[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Motion Designer

26-07-2024 | 09:29:00
TBWA\NEBOKO is looking for Motion Designer

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant

26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.