Marketing Report
Joe Public ontwikkelt AI-campagne voor OHRA nieuws

Joe Public ontwikkelt AI-campagne voor OHRA

De verzekeraar staat samen met Joe Public al meer dan een decennia garant voor impactvolle reclamecampagnes. Een jaar na de strategische switch van pechvogels naar stresskippen, is nu de vierde commercial in de reeks gelanceerd. De hoofdrol is opnieuw weggelegd voor het paniekerige koppel Roos en Matthijs. Dit keer denken ze dat een AI-chatbot het op ze gemunt heeft.

Geen kunstmatige intelligentie, maar menselijke interactie

Artificial intelligence speelt een steeds grotere rol in ons dagelijks leven. Maar daardoor krijgen we ook steeds vaker te maken met de eindeloze, frustrerende gesprekken met zogenaamd slimme chatbots. Ook Matthijs gaat al direct van het slechtste uit als ze een vraag hebben. Gelukkig kun je bij OHRA alles zelf makkelijk regelen. En als je er zelf niet uitkomt, kun je gewoon contact opnemen met een medewerker voor echt persoonlijk antwoord op al je vragen.

Veel impact, pas ’s avonds op TV

Brenda Gerritsen, Manager Merk & Communicatie OHRA: "We hebben ervoor gekozen om deze keer niet één specifiek product te communiceren, maar een service van OHRA centraal te stellen. Fijn om te zien dat dat met de campagne met Roos en Matthijs ook moeiteloos lukt, want we hebben weer een spraakmakende en impactvolle commercial gemaakt. Omdat we ons bewust zijn dat-ie op jonge kinderen zelfs iets te veel impact kan maken, zenden we alleen na 20.00 uur ’s avonds uit."

De campagne is vanaf 3 oktober live.

Credits:

Verantwoordelijk bij OHRA: Nynke Nijkamp, Brenda Gerritsen, Leonore van Knippenberg, Twan Cijnssen, Sharon Mos | Bureau: Joe Public Take-away Advertising | Creatie: Ruben van Dijk, Mats Wilke | Strategie: Thecla Schaeffer | Account: Jolies van Rijn, Maaike van ‘t Klooster | Designer: Jeroen Icks | Producer bureau: Merel Groenenboom, Dylan Driessen | Productiemaatschappij: Holy Fools | Producer: Wikke van der Burg, Koen van der Knaap | Regisseur: Jelle de Jonge | Production Design: Pieter Christiaan | DOP: Robbie van Brussel | Edit: MRTN | Online: Ton Habraken | Grading: Crabsalad | Geluidsstudio: Public Audio | Animatie: Colorbleed | Media: Mindshare

www.joepublic.be

www.ohra.nl

Lees ook:

[Marketing Report Radio] Antoine Houtsma (Joe Public Amsterdam) over het winnen van 3 Effies

24-11-2023 | 12:38:00
Antoine Houtsma is Managing Director en Founder van Joe Public Amsterdam. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we hem over het winnen van drie Effies, het weglaten van de slogan Take Away Advertising en pitches

[Interview] Antoine Houtsma (Joe Public): Reclame kan veel efficiënter als je bureaus beloont voor hun output

20-11-2023 | 12:41:57
In de aanloop naar de publicatie van de Media100 2024 op het M100 Event publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event

[Marketing Report Radio - 21 november] Jhelisa Panfred | Sophie van der Schaft | Gijs ten Buuren | Antoine Houtsma

20-11-2023 | 11:59:00
Luister dinsdag 21 november om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt. Extra bijzoder, we maken voor het eerst een winnaars uitzending. Dat belooft wat

The Valley (goud) en Joe Public (1 zilver, 2 brons) grote winnaars Effie 2023

17-11-2023 | 09:24:00
De initiatiefnemers van de Effie Awards, brancheverenigingen VIA en bvA, kijken terug op een feestelijke veertigste editie, waarbij 13 prijzen zijn uitgereikt voor het behalen van buitengewoon marketingresultaat

Joe Public ontwikkelt OHRA campagne met opnieuw stresskippen Roos en Matthijs

10-11-2023 | 12:48:00
OHRA heeft een door Joe Public ontwikkelde campagne gelanceerd met opnieuw Roos en Matthijs als stresskippen in de hoofdrol

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.