Kaliber ontwikkelt werkgeverscampagne Rabobank
Rabobank wordt door te weinig mensen als potentiële werkgever gezien. Om dit aan te pakken, heeft Rabobank in samenwerking met creatief bureau Kaliber het werkgeversmerk volledig vernieuwd, met de focus op de coöperatieve bank die oog heeft voor zowel individuen als de samenleving.
Om de wensen van talent en de boodschap van Rabobank bij elkaar te brengen, heeft de Rabobank samengewerkt met onderzoeksbureaus Perspective en SUE Amsterdam. Zij zochten naar een concreet onderbouwde belofte van Rabobank, die de doelgroep tegelijk als geloofwaardig en relevant beleeft. Zo vonden ze uiteindelijk de tweeledigheid van werken aan je eigen ontwikkeling én bijdragen aan de wereld om je heen.
Twee werelden tegelijk
Hugo van de Hoef, Creative Director bij Kaliber: "Normaal zijn het misschien twee losse elementen, maar bij Rabobank komen beide kanten van de belofte echt samen. Zelfontwikkeling staat naast het versnellen van de energietransitie. Een betere leider worden gaat hand in hand met het verbeteren van landbouwgrond. En hybride werken matcht met het helpen van kwetsbaren in onze samenleving. Productiemaatschappij Bruut Amsterdam heeft dit fantastisch tot leven gebracht."
Echte verhalen, echte mensen
Alle voorbeelden in de campagne, van de zonnepanelen tot de mobiele bankservice, zijn écht. Uit eerdergenoemd onderzoek bleek namelijk dat het voor banken in communicatie vaak moeilijk is om geloofwaardig over te komen. Daarom hebben Rabobank en Kaliber samen gezocht naar echte verhalen, die tegelijk aansprekend en verrassend zijn. Op het recruitmentplatform komen bovendien echte medewerkers aan het woord, die vertellen over hun eigen functie en hoe de nieuwe werkgeversbelofte voor hen tot leven komt.
Werken bij een coöperatie
Tessa Wagensveld, Product Manager Employer of Choice bij Rabobank: "Als coöperatieve bank zoeken we al 125 jaar naar oplossingen voor de uitdagingen van nu. Dat vraagt om samenwerken en continu openstaan om te leren. Precies die gedachte zie je ook terug in onze nieuwe belofte voor onze nieuwe en bestaande collega’s. Daar zijn we hartstikke trots op."
Credits:
Rabobank: Rens Freriks, Tessa Wagensveld, Tessa van Berckelaer, Simone Roos, Marisa Kooy, Carolien Hannink | Bureau: Kaliber Interactive | Productie: Bruut Amsterdam, Studio LEVALO, Edwin Stevens, De Franse Kamer, Marleen Kuipers, Massive Music | Research: SUE Amsterdam, Perspective
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Kaliber ontwikkelt wervingscampagne voor KLM
Kaliber ontwikkelt vervolg werkgeverscampagne Rabobank
FX Agency, Kaliber, Born05, Greenberry en iO digital openen deuren tijdens The Loop
Kaliber ontwikkelt wervingscampagne voor VodafoneZiggo
Kaliber ontwikkelt werkgeverscampagne voor Alliander
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen