Kaliber ontwikkelt werkgeverscampagne voor Alliander
Als we de onderbuik van Nederland moeten geloven, is de energietransitie onmogelijk. Netwerkbedrijf Alliander gelooft, in tegenstelling tot de gemiddelde onderbuik, dat het wél kan. Daarom creëerde Kaliber Interactive een brutaal eerlijke werkgeverscampagne.
Maatschappelijk waardevolle werkgever
Voor netwerkbedrijf Alliander is het inderdaad een taak van immense proporties. Tot voor kort ging het vooral om het onderhouden en uitbreiden van hun energienet. Anno 2023 staat Alliander echter voor de uitvoering van het klimaatakkoord. En Alliander gelooft, in tegenstelling tot de gemiddelde onderbuik, dat het wél kan.
Een spannende houding, zeker voor een relatief onbekende werkgever uit een technisch segment. Mede daarom is de brutaal eerlijke toon in deze werkgeverscampagne gekozen. Want zonder de juiste mensen kan Alliander niet zoveel. Alliander zet zichzelf daarom neer als maatschappelijk waardevolle werkgever met werk voor bijna elke Nederlandse professional. En dus zeggen we: De energietransitie is onmogelijk. Zonder jou.
Brutaal eerlijke werkgeverscampagne
In alle uitingen speelt de landelijke campagne met twee elementen: aan de ene kant het cynische statement dat stelt wat er onmogelijk is, en aan de andere kant de tegendraadse Alliander-blik. Copy, beeld en audio werken samen om die verandering in toon in elke uiting over te brengen. Of het nou social video, radio, print of OOH is. De campagne start met een paginagrote advertentie in het AD.
Credits:
Alliander: Roos Lavrijsen & Lisa-Marie van den Brink | Strategie & Creatie: Kaliber Interactive | Productie: Studio Studio, Kaliber Interactive, STROOM, Postoffice, Positive Digital, MrWork
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook: