Kaliber ontwikkelt werkgeverscampagne voor Alliander

Kaliber ontwikkelt werkgeverscampagne voor Alliander

Als we de onderbuik van Nederland moeten geloven, is de energietransitie onmogelijk. Netwerkbedrijf Alliander gelooft, in tegenstelling tot de gemiddelde onderbuik, dat het wél kan. Daarom creëerde Kaliber Interactive een brutaal eerlijke werkgeverscampagne.

Maatschappelijk waardevolle werkgever

Voor netwerkbedrijf Alliander is het inderdaad een taak van immense proporties. Tot voor kort ging het vooral om het onderhouden en uitbreiden van hun energienet. Anno 2023 staat Alliander echter voor de uitvoering van het klimaatakkoord. En Alliander gelooft, in tegenstelling tot de gemiddelde onderbuik, dat het wél kan.

Een spannende houding, zeker voor een relatief onbekende werkgever uit een technisch segment. Mede daarom is de brutaal eerlijke toon in deze werkgeverscampagne gekozen. Want zonder de juiste mensen kan Alliander niet zoveel. Alliander zet zichzelf daarom neer als maatschappelijk waardevolle werkgever met werk voor bijna elke Nederlandse professional. En dus zeggen we: De energietransitie is onmogelijk. Zonder jou.

Brutaal eerlijke werkgeverscampagne

In alle uitingen speelt de landelijke campagne met twee elementen: aan de ene kant het cynische statement dat stelt wat er onmogelijk is, en aan de andere kant de tegendraadse Alliander-blik. Copy, beeld en audio werken samen om die verandering in toon in elke uiting over te brengen. Of het nou social video, radio, print of OOH is. De campagne start met een paginagrote advertentie in het AD.

Credits:

Alliander: Roos Lavrijsen & Lisa-Marie van den Brink | Strategie & Creatie: Kaliber Interactive | Productie: Studio Studio, Kaliber Interactive, STROOM, Postoffice, Positive Digital, MrWork

www.kaliber.net

www.alliander.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Kaliber ontwikkelt vervolg werkgeverscampagne Rabobank

12-06-2024 | 10:07:00
Hun doel is om de CO2-uitstoot van de IT-systemen bij Rabobank inzichtelijk te maken en waar mogelijk te verminderen

FX Agency, Kaliber, Born05, Greenberry en iO digital openen deuren tijdens The Loop

06-02-2024 | 09:34:00
The Loop is een initiatief van Fundamentals Academy en Viltjesavond in samenwerking met Fungi Design om creatief talent te verbinden met het werkveld

Kaliber ontwikkelt werkgeverscampagne Rabobank

24-11-2023 | 04:38:00
Rabobank vernieuwt werkgeversmerk met de focus op een coöperatieve bank die oog heeft voor zowel individuen als de samenleving

Kaliber ontwikkelt wervingscampagne voor VodafoneZiggo

04-10-2023 | 14:39:00
VodafoneZiggo zoekt actief naar medewerkers van elk opleidingsniveau en alle leeftijdscategorieën. Maar hoe zorg je ervoor dat je boodschap blijft hangen? Hiervoor werd met creatief bureau Kaliber een campagne gebouwd rond 90’s hit No Limit, van 2 Unlimited

Kaliber ontwikkelt herpositionering Bavaria Global: Family Brewed

27-06-2023 | 11:49:00
Kaliber Interactive ontwikkelt de herpositionering en merkcampagne Family Brewed voor Bavaria Global om internationaal verder te groeien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.