Leger des Heils ReShare, Dobbi & PostNL openen 800 kledingdonatiepunten

Leger des Heils ReShare, Dobbi & PostNL openen 800 kledingdonatiepunten

Op 800 locaties in Nederland kunnen mensen bij PostNL kleding inleveren voor hergebruik. Hiermee zetten Leger des Heils ReShare, Dobbi en PostNL zich samen in voor meer textielhergebruik. De samenwerking sluit aan op de Uitgebreide Producenten Verantwoordelijkheid (UPV) voor textiel die op 1 juli dit jaar in zal gaan. Het aantal inleverpunten zal de komende tijd verder worden uitgebreid.

Kleding die niet meer gedragen wordt kan ingeleverd worden bij één van de deelnemende winkels met PostNL Punt. De kleding komt via dobbi bij het Leger des Heils ReShare waar het een mooie nieuwe bestemming krijgt. Jaarlijks wordt in Nederland 305 miljoen kilo kleding afgedankt waarvan meer dan de helft bij het restafval beland. Door dit nieuwe intitatief wordt kledingdonatie toeganleijker wat bijdraagt aan een circulaire textielketen.

De gedoneerde kleding krijgt via het Leger des Heils ReShare de best mogelijke herbestemming. Zij sorteren het en geven het onder meer weg aan mensen in nood, verkopen het tegen sociale prijzen in een van de ReShare Stores of aan één van hun textielpartners. Wat overblijft wordt zoveel mogelijk gerecycled. “

www.dobbi.com/servicepunten

www.legerdesheils.nl

www.postnl.nl

Lees ook:

Vattenfall stopt op aandringen van ACM met claim Fossielvrij leven binnen één generatie

26-07-2024 | 09:08:00
Na normerende gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft energieleverancier Vattenfall besloten te stoppen met het gebruik van de claim Fossielvrij leven binnen één generatie

Jumbo introduceert roomboter met 1 ster Beter Leven keurmerk

25-07-2024 | 11:25:00
Als eerste in de markt verkoopt Jumbo vanaf nu roomboter met het 1 ster Beter Leven keurmerk via haar huismerk in alle 726 winkels.

Surfmerk Devoted lanceert brandfilm zonder bureau

25-07-2024 | 10:56:00
Het surfmerk Devoted heeft een brandfilm gelanceerd die met minimale ecologische footprint is geproduceerd.

Rise creëert merkidentiteit en film voor TinyOcean

19-07-2024 | 14:31:00
Creative agency Rise heeft de afgelopen periode samengewerkt met de startup TinyOcean, om een merkidentiteit op te bouwen.

[Merken100] Marjolein Vendrig (Bever): De kracht van ons merk zijn onze buitenexperts

19-07-2024 | 13:00:16
Bever is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.