Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne rondom KNAAP-fatbikes

Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne rondom KNAAP-fatbikes

KNAAP, bekend van de fatbikes, introduceert twee modellen. Samen met Lemon Scented Tea zetten ze de modellen neer zoals ze worden gezien: als de boeven van het fietspad.

Van negatieve tendens naar brand power

Om de negatieve tendens rondom fatbikes en het merk om te draaien in iets positiefs, gooit het merk de KNAAP-knipoog in de strijd. De twee modellen worden geïntroduceerd als verdachten, om ze vervolgens te onthullen met de bekende censored pixel blur, die langzaam maar zeker verdwijnt naarmate de nieuwe features verteld worden.

Suspected of improving perfection

Robin Cats, oprichter van KNAAP: "De nieuwe modellen zijn onder andere vernieuwd; nieuwe koplampen, achterlichten, betere motor en wederom compleet verzekerbaar. KNAAP is als een van de weinige fatbike merken 100% road legal. En we bieden ze met track and trace oplossing, door middel van een app met opsporingsdienst. Want ja, ze zijn nogal gewild, de fietsen die als boeven worden gezien, worden vaak gestolen."

Suspected of being a brand campaign

Felix Leenders, Art Director bij Lemon Scented Tea: "We proberen met KNAAP altijd hun merk mentaliteit in leven te houden: We nemen alleen onze fietsen serieus. De budgetten zijn niet bigger than en de briefing begint altijd zo: bedenk een gelikte lanceringscampagne voor op social, waarin we het nieuwe model onthullen. Dat doen we dan lekker anders. We hebben de spanning rondom het imago van KNAAP gebruikt, om pas halverwege de campagne het product te onthullen. Tegen de wetten in van: kort, korter, kortst en logo gelijk in beeld. Past goed bij de boef van het fietspad."

De campagne bestaat uit een teaser, wildplakcampagne door de grotere steden en twee online video’s die ook te zien zijn bij de dealers.

www.lemonscentedtea.com

www.knaapbikes.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Interview] Gijsbregt Vijn (Lemon Scented Tea): Let’s go is ons mantra; onverschilligheid onze tegenstander

21-05-2024 | 17:56:00
Gijsbregt Vijn is de eigenaar en CEO van Lemon Scented Tea. We spreken hem over het creatieve bureau, over Lemon CXbyEX, trends en ontwikkelingen in de markt

[Vacatures] Lemon Scented Tea zoekt een Account Manager

14-05-2024 | 11:06:00
Lemon Scented Tea is per direct op zoek naar Account Manager

Lemon Scented Tea trekt Jasper Duijf aan als Lead CXbyEX

10-05-2024 | 09:51:07
Als Lead CXbyEX gaat Jasper samen met het team van Lemon aan de slag om vanuit de kern van het merk de klantbeleving naar een hoger niveau tillen

Marketing Report feliciteert alle partners met hun ADCN Lampen 2024

09-05-2024 | 15:14:00
TBWA\NEBOKO, Ambassadors, Amp.Amsterdam, DEPT, Cheil, Joe Public en N=5 wonnen of waren betrokken bij 45 lampen

Lemon Scented Tea ontwikkelt Go Go Koala-campagne Ouwehands Dierenpark

03-05-2024 | 11:56:46
De introductiecampagne richt zich met een muzieknummer op kinderen, in plaats van ouders

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.