Lemon Scented Tea ontwikkelt rebranding Pisang Ambon

Lemon Scented Tea ontwikkelt rebranding Pisang Ambon

Lemon Scented Tea heeft Pisang Ambon, onderdeel van The Lucas Bols Company, opnieuw in de markt gezet. Met het vernieuwde brand narrative: For the One and Only’s wil het merk een andere doelgroep aanspreken.

For the One and Only’s

Het merk heeft een make-over gekregen aan de hand van één gedachte: Pisang Ambon is een One and Only, die gemaakt is For the One and Only’s. Zij die net zo origineel zijn als de kleur en smaak van Pisang Ambon. Zij die heldergroen zijn, in een vaak grijze massa. Zij die vechten tegen onverschilligheid en zo vaak als mogelijk kiezen voor iets dat verschilt van de rest. In de campagne worden de One and Only’s op een podium gehesen, als inspiratie voor iedereen die Pisang Ambon misschien even was vergeten. Of erger nog: er nog nooit van heeft gehoord.

Made by One and Only’s

De merk make-over is het eerste werk van Lemon Scented Tea voor Pisang Ambon. Felix Leenders, Art Director Lemon Scented Tea: "We zijn gelijk op zoek gegaan naar eigenaardige en originele One and Only’s om de productie mede mogelijk te maken. Framez Productions, makers van onder andere videoclips voor de grootste artiesten uit Nederland, was de eerste die we belden. Die tipten weer Acid Soup uit Duitsland voor de VFX. De muziek is geproduceerd door Nayim Mracha, die één van de drie nieuwe gezichten van het merk is. Van én For the One and Only’s dus."

Van barman tot buurman

Juliette Menne, Director Regional Liqueurs & Spirits bij the Lucas Bols Company: "De make-over van Pisang Ambon hebben we grondig aangepakt, van nieuw logo, film campagne, brand identity tot tuktuk. Zodat we overal, van off-trade tot on-trade, barman tot buurman dezelfde brand narrative overbrengen. We hebben de originaliteit van het product mooi weten te verbinden met de originaliteit van de consument. En dat doorgetrokken. Door bijvoorbeeld naast onze fles, onze unieke cocktails; de Tiki Ambon en de Pisang Fizz (die de consument zelf kan maken) net zo centraal te zetten. En zo van de gekke onbekende keuze, de spannende, originele keuze te maken."

Credits:

Bureau: Lemon Scented Tea | Verantwoordelijke bij klant: Juliette Menne, Nathan van der Haegen, Willem van Eeghen en Marlous van der Zalm | Productie: Framez Productions | Directors: Bruno Rozet & Raoel Hulst | D.O.P: Michel Blom | Producer: Pearl Minaj | VFX Productie: Acid Soup | VFX: Jonas Stadter & Edgar Koop | Sound design: Jason De Graw | Muziek: Nayim Mracha | Fotografie: Jilbert Ebrahimi

www.lemonscentedtea.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Interview] Jasper Duijf: Om loyaliteit te verdienen, moeten merken meer bieden dan alleen hoogwaardige producten en diensten

14-06-2024 | 11:34:17
Jasper Duijf is Lead Lemon CXbyEX bij Lemon Scented Tea. We spreken hem over het belang van betrokken werknemers, hoe je als bedrijf of merk het vertrouwen wint van klant en medewerker, en zijn persoonlijke missie.

[Column] Jasper Duijf (Lemon CXbyEX): Boost je business door de klant- en werknemersbeleving te integreren in je merk

27-05-2024 | 12:46:00
In de snelle en veeleisende wereld van vandaag staan merken voor de uitdaging om relevant te blijven

[Interview] Gijsbregt Vijn (Lemon Scented Tea): Let’s go is ons mantra; onverschilligheid onze tegenstander

21-05-2024 | 17:56:00
Gijsbregt Vijn is de eigenaar en CEO van Lemon Scented Tea. We spreken hem over het creatieve bureau, over Lemon CXbyEX, trends en ontwikkelingen in de markt

[Vacatures] Lemon Scented Tea zoekt een Account Manager

14-05-2024 | 11:06:00
Lemon Scented Tea is per direct op zoek naar Account Manager

Lemon Scented Tea trekt Jasper Duijf aan als Lead CXbyEX

10-05-2024 | 09:51:07
Als Lead CXbyEX gaat Jasper samen met het team van Lemon aan de slag om vanuit de kern van het merk de klantbeleving naar een hoger niveau tillen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.