Libelle viert verjaardag met theatershow en interview Máxima

Libelle viert verjaardag met theatershow en interview Máxima

In een interview in Libelle’s jubileumnummer benadrukt koningin Máxima het belang van financiële onafhankelijkheid van vrouwen. Over de opvoeding van haar dochters vertelt ze: "Als ze iets extra’s willen, dan moeten ze daarvoor werken." 

Libelle is met een bereik van 4,5 miljoen de grootste onder de Nederlandse vrouwenmerken. Naast de magazines en specials bereikt Libelle haar fans via libelle.nl en de Libelle-app, socials, podcasts en video’s. De jaarlijks terugkerende Zomerweek en Winterfair zijn voor 150.000 bezoekers een dagje uit. Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle: "Libelle is zichzelf gebleven door 90 jaar lang bij de tijd te blijven!" 

Baas in eigen beurs

Libelle is meer dan 90 jaar de influencer voor de Nederlandse vrouw. Maatschappelijk thema’s als (postnatale) depressies, kanker, anticonceptie, de overgang en laaggeletterdheid maakt Libelle door reportages en interviews bespreekbaar. De aandacht in het jubileumnummer voor financiële zelfredzaamheid past bij deze missie. Uit het Baas in eigen beurs-onderzoek dat Libelle samen met een onderzoeksbureau deed, blijkt dat de helft van de vrouwen inmiddels een financiële buffer heeft waar zij tevreden mee is. Toch durft 1 op de 5 vrouwen niet met vrienden of familie te spreken over haar financiële situatie. De schroom van vrouwen om over de eigen financiën te praten, was voor de redactie aanleiding de online rubriek Geldgeheimen te beginnen. 

Interview Máxima

In het jubileumnummer reageert koning Máxima op Libelle’s onderzoek. In een interview benadrukt de koningin het belang van financiële zelfredzaamheid. Koningin Máxima: "Weten dat je jezelf financieel kunt redden, geeft rust en de mogelijkheid om zo nodig van koers te veranderen." Maxima Zorreguita werd koningin door te trouwen met toenmalig kroonprins Willem-Alexander en is op basis van dat huwelijk koningin waarvoor zij een belastingvrije jaarlijkse uitkering van 431.000 euro (plus onkosten) ontvangt.

Jubileumnummer

Libelle’s jubileum werd afgetrapt met de eenmalige theatershow Lang Leve Libelle Live, waarin columnist Quinty Trustfull samen met Hilmar Mulder de cover onthulde. In de editie die vanaf woensdag 10 april te koop is, is het volop feest. Nederlandse topontwerpers Jan Taminiau, Claes Iversen en Ronald van der Kemp ontwierpen speciaal voor Libelle breipatronen die via libelle.nl gratis beschikbaar zijn. Lezeressen vertellen hoe hun lijfblad zorgde voor een belangrijke verandering in hun leven. In het magazine komen veel inspirerende vrouwen met een uitgesproken mening aan het woord, zoals Fidan Ekiz, Angela de Jong en Simone Weimans

90 jaar Libelle: een overzicht

2024 - Libelle viert 90e verjaardag, houdt enquête over de financiële zelfredzaamheid 
2024 - Libelle, Margriet en Flair bundelen kracht met de podcast ‘Generatie Vrouw’ met Noraly Beyer (77), Roos Schlikker (48) en Eva Breda (26) 
2023 - ‘Airora’, het door AI gestuurde astro-orakel op libelle.nl 
2022 - Eerste speciale editie voor laaggeletterden: ’Libelle Extra Makkelijk te Lezen’ 
2021 - Libelle vanaf nu wekelijks online te lezen als ‘digitale editie
2021 - Libelle’s eerste podcastserie ‘De Vagina Dialogen’ 
2016 - Libelle begint eigen videokanaal ‘Libelle TV’ 
1998 - Libelle.nl gaat, als eerste Nederlandse vrouwenmagazine, online
1997 - Eerste editie van de Libelle Zomerweek
1970 - Dolle Mina’s maken hun eigen twaalf pagina’s in Libelle
1968 - Spraakmakend artikel over ‘De Pil’
1956 - Eerste lezersenquête: Libelle’s Nationale Huisvrouwen-competitie
1934 - De eerste editie van Libelle

www.libelle.nl

www.dpgmediagroup.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

DPG Media vraagt vergunning aan bij ACM voor overname RTL Nederland

18-07-2024 | 13:18:00
DPG Media heeft een vergunningsaanvraag ingediend bij de ACM voor de overname van RTL Nederland. De ACM besloot dat een vergunningsaanvraag noodzakelijk is omdat op basis van de melding de overname een mogelijk negatieve invloed heeft op de concurrentie.

[Grow by DPG Media] Wat je moet weten over het meten van aandacht

18-07-2024 | 11:40:02
Of je nu aan klant- of bureauzijde zit, waarschijnlijk heb je de laatste tijd op branche-evenementen of in de vakpers veel gehoord over de Attention Economy en het meten van aandacht.

[Case] DPG Media heeft ouders voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zo bereikt

17-07-2024 | 09:45:30
Het resultaat? Maar liefst 901 kinderen hebben met hun ouders meegedaan aan de winactie en hebben de bandencheck uitgevoerd.

[Case] DPG Media: DS Automobiles versterkt positie met The Art of Travel

16-07-2024 | 12:29:00
In een markt waar onderscheidend vermogen en merkbekendheid essentieel zijn, staat DS Automobiles voor de uitdaging om haar positie als premium Frans automerk verder te versterken.

Christian van Thillo over verandering en disruptie: Take time to think en get things done

10-07-2024 | 17:06:00
Christian van Thillo heeft op donderdag 27 juni tijdens twee optredens bij respectievelijk Abovo Maxlead en DPG Media (DPG Grow) een uitgebreide presentatie gegeven over hoe hij aankijkt tegen verandering en disruptie

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.