Lucien Brouwer neemt rol en positie Paul Doop over in Raad van Bestuur NPO

Lucien Brouwer neemt rol en positie Paul Doop over in Raad van Bestuur NPO

Lucien Brouwer is benoemd tot lid van de Raad van Bestuur van de NPO. Hij neemt per 1 juli 2024 de rol en taken over van Paul Doop die sinds augustus 2019 lid was van de Raad van Bestuur van de NPO en met pensioen gaat. De Raad van Toezicht  van de NPO stelt dat de NPO de focus versterkt op de verschuiving naar on demand en online mediagebruik en de uitbouw van NPO Start en NPO Luister. De Raad van Bestuur van de NPO bestaat uit twee leden; Frederieke Leeflang werd op 1 januari 2022 voor 5 jaar benoemd als voorzitter.

Eerder CMO RTL Nederland

Alhoewel Lucien Brouwer per 1 juli 2024 aantreedt in de Raad van Bestuur van de NPO zal hij per 1 juni 2024 in dienst treden van de NPO. Lucien Brouwer was van januari 2018 tot april 2023 Chief Marketing Officer bij RTL Nederland en heeft daarvoor voor de telecombedrijven Ziggo, Liberty Global en KPN gewerkt. Daar richtte hij zich  onder meer op digitale productinnovatie, klanttevredenheid en veranderprocessen.

Tjibbe Joustra

Tjibbe Joustra, Voorzitter Raad van Toezicht van de NPO: "Lucien Brouwer is gezien zijn achtergrond en ruime ervaring de juiste persoon om de publieke omroep in de digitale transitie voort te stuwen en deze te versnellen. Samen met Frederieke Leeflang gaat hij uitvoering geven aan de gezamenlijke strategie van de NPO en de omroepen. Belangrijk onderdeel daarvan is het online mediagebruik, We kiezen met de benoeming van Lucien Brouwer dan ook bewust voor een bestuurder met veel kennis op het gebied van streaming, innovatie en technologie."

Lucien Brouwer: "In het dynamische medialandschap wil ik graag een bijdrage leveren aan het verder ontwikkelen van de platforms van de publieke omroep. Om zoveel mogelijk Nederlanders te bereiken met het diverse aanbod van alle omroepen ga ik me ervoor inzetten om de zichtbaarheid en vindbaarheid van de programma's te optimaliseren. Ik kijk uit naar de samenwerking met alle collega's van de NPO, de omroepen en andere betrokken partijen."

Tjibbe Joustra: "We zijn Paul Doop dankbaar voor zijn enorme inzet en betrokkenheid de afgelopen vijf jaar. Met de wijze waarop hij invulling heeft gegeven aan zijn rol in de Raad van Bestuur heeft Paul een grote bijdrage geleverd aan de publieke omroep."

Paul Doop heeft tijdens zijn NPO-bestuurslidmaatschap geen interviews gegeven of publieke optredens gedaan.

credits foto: Roy Beusker

www.npo.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Tim Moen zendermanager NPO Klassiek

07-06-2024 | 17:39:14
Tim Moen is per 1 juli 2024 door de NPO benoemd tot zendermanager van NPO Klassiek. Hij volgt Simone Meijer op die per 1 juni 2024 is gestart als directeur van de Stichting Omroep Muziek

3FM Serious Request komt in actie voor Metakids

05-06-2024 | 09:37:00
Het Glazen Huis staat dit jaar op het Rodetorenplein in Zwolle

Arjen Lubach stopt eind 2024 met Avondshow en VPRO

31-05-2024 | 14:02:00
Arjen Lubach stopt eind 2024 met de Avondshow (NPO1) en verlaat daarmee ook de VPRO. De Avondshow wordt sinds februari 2022 gemaakt waarbij deze telkens in periodes van enkele maanden van maandag tot en met donderdag op NPO1 wordt uitgezonden

Jonna Fraser en CHO (Giovanni Rustenberg) grote winnaars FunX Music Awards

31-05-2024 | 13:44:00
Jonna Fraser en CHO (Giovanni Rustenberg) zijn met twee awards de grote winnaars van de FunX Music Awards. Jonna Fraser mocht onder meer de award voor Artist of the Year Male in ontvangst nemen

NPO Start, Netflix en Videoland winnen Binge Streaming Video Awards

31-05-2024 | 11:46:00
Het Verhaal van Nederland Oranje Nassau van NPO Start (NTR) heeft een Binge Streaming Award gewonnen voor populairste Nederlandse documentaire. Voor de award voor populairste Nederlandse serie was Ferry: De Serie (Netflix) de winnaar en de populairste Nederlandse Reality was B&B Vol Liefde van Videoland (RTL Nederland). Fool me Once van Netflix won de prijs voor populairste internationale serie
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.