Magnum doet onderzoek naar zelfvertrouwen Gen Z'ers

Magnum doet onderzoek naar zelfvertrouwen Gen Z'ers

Uit onderzoek van Magnum naar on- en offline zelfvertrouwen bij Gen Z’ers* blijkt dat jongeren moeite ervaren met zelfvertrouwen in de ‘echte’ wereld. Het onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau DirectResearch, toont dat ruim de helft van de Gen Z’ers (54 procent) het spannend vindt om een ruimte met onbekenden binnen te stappen. Daarnaast vindt 43 procent het spannend om zichzelf aan anderen te presenteren. Online tonen jongeren juist meer zelfvertrouwen: ruim 64 procent vindt het fijn om online materiaal te delen met hun sociale netwerk. Een kwart geeft zelfs aan dat ze zich online beter kunnen uiten dan bij vrienden. Met het onderzoek wil Magnum deze generatie inspireren om vol zelfvertrouwen in het leven te staan, ook in de ‘echte wereld’. Juist voor deze groep geldt dat zelfvertrouwen een must is om te kunnen genieten van het leven. 

Het rapport legt de tegenstrijdige relatie bloot tussen jongeren, zelfvertrouwen en social media. Hoewel één op de drie Gen Z’ers weleens sociale druk voelt om iets te posten, omdat ze anders te lang niets hebben gedeeld, zijn social media voor veel jongeren ook een uitlaatklep. Zo geeft één op de drie zelfs aan volledig zichzelf te kunnen zijn op social media.  Toch zorgt social media ook voor sociale vergelijking, waardoor één op de drie Gen Z’ers zich weleens zorgen maakt of hun content net zo goed is als dat van anderen. 

Genieten met zelfvertrouwen

Het onderzoek geeft aan dat zelfexpressie een heikel punt is voor Gen Z’ers, zowel on- als offline.

Jasper van Meer, Marketing Lead Ice-Cream: "Jongeren maken bijna allemaal dagelijks gebruik van social media platforms zoals Youtube (88 procent), Instagram (85 procent), Snapchat (83 procent) en TikTok (79 procent). De invloed hiervan is zo groot geworden, dat één op de drie Gen Z’ers zich minder zeker voelt in real life situaties. Als het aan Magnum ligt, durven alle jongeren zichzelf te uiten, in welke situatie dan ook, vol zelfvertrouwen en zonder angst voor kritiek.” Dat dit nog lang niet het geval is blijkt maar weer uit het onderzoeksrapport, en dat is zonde volgens Jasper: “Magnum staat voor pleasure, voor het genieten van elke dag in het ‘echte’ leven. Wij moedigen iedereen aan om te genieten van de kleinste dingen; wie even zoekt, vindt overal pleasure! Maar dat kan natuurlijk alleen als je lekker in je vel zit en als je volledig jezelf kan zijn, juist in het ‘echte leven’. Ook als je dit nog aan het ontdekken bent."

House of Magnum  

Het onderzoek komt naar buiten in aanloop naar het jaarlijkse feest van Magnum op 13 juni: House of Magnum. Dit jaar staat het feest, waar een diverse groep Mbassadors en content creators voor worden uitgenodigd, volledig in het teken van confidence. Onder de paraplu: ‘Wherever Pleasure Takes You', zullen genodigden overal met het thema te maken krijgen. Ze worden uitgedaagd om zich zo expressief mogelijk uit te dossen en om vol zelfvertrouwen het feest bij te wonen. Zowel tijdens het feest als daarbuiten wil Magnum namelijk ultieme pleasure inspireren voor iedereen. De boodschap die Magnum zowel met het feest als met het onderzoek uit wil dragen, is dat je pas echt kan genieten, wanneer je goed in je vel zit en je vol zelfvertrouwen in het leven staat.  

Amber Vineyard

Om deze boodschap kracht bij te zetten, werkt Magnum dit jaar samen met Amber Vineyard. Amber Vineyard is de moeder en de pionier van de Nederlandse Ballroom Scene. Ballroom is een subcultuur waar activisme, kunst en mode elkaar ontmoeten. Hier ontwikkel je voor jezelf expressie, performance en bewustwording van je positie. Amber Vineyard maakt zich al jaren hard voor zelfvertrouwen en zelfexpressie via performance, community-work, en zichtbaarheid. Samen met Magnum zorgt Amber dit jaar als host dat alle aanwezigen deze boodschap tijdens het feest kunnen ervaren en op hun beurt uit kunnen dragen bij hun publiek.

Amber Vineyard: "Ik geloof dat empowerment, gemeenschap en safe spaces cruciaal zijn voor queer jongeren om vol zelfvertrouwen door de wereld te bewegen. In Ballroom zetten we vraagtekens bij de norm, de bevraging is ons hulpmiddel voor zelfontdekking en transformatie. Het samen uitdagen van normen gaat niet alleen om het losbreken van de maatschappelijke verwachtingen, maar het inzien van onze uniekheid juist als kracht, zodat we ons comfortabel voelen in onze eigen huid en ons beste leven kunnen leiden."

Magnum voert al jaren campagnes met artistieke iconen, zoals Miley Cyrus, Iris Apfel en dit jaar Troye Sivan, die allemaal staan voor jezelf kunnen zijn en ‘being true to pleasure’. Deze partners zijn stuk voor stuk baanbrekend in hun vakgebied, en weten middels zelfexpressie anderen te inspireren.

Jasper van Meer: "Amber past met diens missie ongetwijfeld in dit rijtje van Magnum partners. De manier waarop Amber zich inzet voor de queer community en voor onbegrensde zelfexpressie, maakt hen ook voor ons een bron van inspiratie. Amber roept op tot zelfexpressie, tot jezelf laten zien. We gaan er alles aan doen om deze  boodschap te verspreiden tijdens ons feest en tijdens volgende campagnes."

Wherever Pleasure Takes You

Naast social media vinden jongeren een uitlaatklep in mode (63 procent), muziek (46 procent) en persoonlijke verzorging (43 procent). 

www.glasnost.amsterdam

www.magnumicecream.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

ACE Blauw Gras en ACE Glasnost gaan aan de slag voor Bolletje

24-07-2024 | 11:22:00
Bolletje wil zich door middel van social media en corporate & brand PR, richten op diverse thema’s en producten

Stijn Zwinkels Managing Partner Glasnost

10-07-2024 | 09:55:00
Stijn Zwinkels heeft het stokje overgenomen van Henk Boersen, die zich richt op de ontwikkeling van geïntegreerde marketingcommunicatie proposities

DDB Amsterdam ontwikkelt campagne Kruidvat en Stichting Armoedefonds

06-06-2024 | 11:50:00
Uit onderzoek van Ipsos I&O blijkt dat één op de zeven volwassen Nederlanders (15%) kampt met verzorgingsarmoede

[Dutch PR Awards 2024] Glasnost: Vodafone Memory Recall (Geef je telefoon een langer leven)

07-05-2024 | 09:14:00
Als Creative Agency helpt Food Cabinet merken en organisaties impact te maken

[Dutch PR Awards 2024] Glasnost: Shared Shop van Vodafone Business

07-05-2024 | 08:56:00
Vodafone Business vraagt Glasnost aan MKB-bedrijven te laten zien dat Vodafone Business hun partner voor vooruitgang is
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.