
Flair, 100%NL en Margriet genomineerd voor Cross Media Merk 2023
Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. Flair, 100%NL en Margriet zijn genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar 2023.
Flair
Marije Veerman, hoofdredacteur van Flair: "In 2022 bereikte Flair plek 2 op de ranglijst van grootste magazinemerken van Nederland, met een totaal bereik van 2,5 miljoen (NMO). Daarmee is Flair niet alleen het grootste jongevrouwenplatform, maar na Libelle ook het grootste magazinemerk.
Over heel 2022 lag ons gemiddelde dagbereik op 270.000 unieke bezoekers per dag. In onze beste maand haalden we in 2022 een record met 425.000 unieke bezoekers gemiddeld per dag. De impact die we daarmee met Flair hebben onder onze doelgroep is gigantisch, want elke dag weer weten we al die duizenden jonge vrouwen te bereiken met onze verhalen en missie.
Naast een geweldige stijging in bereik, kreeg Flair van de lezers het hoogste waarderingscijfer van alle vrouwenmerken binnen DPG Media: een 8,3 gemiddeld. Op het hoogtepunt hebben we besloten ook nog een geweldige stap te maken: een herlancering. Om te anticiperen op het veranderende medialandschap en ook in de toekomst te kunnen blijven groeien... lees de volledige Flair case hier
100%NL
Eddy Guyt, CEO van 100% Media & Partner Netwerk: "In 2022 bleven de luistercijfers en het marktaandeel van het radiostation stijgen. Wekelijks werden meer dan 1 miljoen luisteraars bereikt. Ook was het merk weer mediapartner van grote evenementen zoals Holland Zingt Hazes, Beste Zangers Live, Toppers in Concert, Dutch Valley en Chantals Pyama Party. Online groeide het merk ook extreem snel. De website 100pm.nl had in de maand juni maar liefst 4,8 miljoen bezoekers.
In 2022 ging het van gemiddeld 2,5 miljoen naar gemiddeld 3,8 miljoen bezoekers per maand. Een groei van maar liefst 50%. Op social media groeide het merk sterk door naar 280.000 volgers. Ook werd het merk weer verder gestretched naar uitgaven van 100%NL Magazine die onder onze naam in opdracht van derden werden geproduceerd... lees de volledige 100%NL case hier
Margriet
Helene van Santen, hoofdredacteur van Margriet: "Waar Margriet voorheen met haar onlinekanalen een jongere doelgroep wilde aanboren, is onder leiding van hoofdredacteur Helene van Santen een nieuwe strategie ontwikkeld: het merk Margriet heeft één DNA op al haar kanalen en bedient daarop overal dezelfde doelgroep. De website heeft een make-over gekregen, de Margriet-app is gelanceerd en beide zijn qua look & feel in lijn gebracht met het weekblad. Hetzelfde geldt voor de socialmediakanalen, zoals Instagram, Facebook en Pinterest.
Met haar 85 jaar is Margriet nog altijd een van de innovatiefste magazinemerken in de markt. Naast de nieuwe website en (voor het eerst in de geschiedenis van het merk) een app, lanceerde Margriet een digitale editie van het magazine, een vrij nieuw product in bladenland. Dit is geen doorbladerbare pdf, maar de inhoud van de papieren Margriet in digitale vorm, met alle (technische) mogelijkheden die online biedt. Denk aan animatie en video. Met de look & feel van een écht magazine, is Margriet erin geslaagd om de beleving van het lezen van een tijdschrift naar een digitale omgeving te brengen... lees de volledige Margriet case hier
Lees ook: