[Marketing Report Cannes 2024] Yvette Belt en Eddy Salfischberger (Alfred): Hoe meer humor, hoe impactvoller je communicatie

[Marketing Report Cannes 2024] Yvette Belt en Eddy Salfischberger (Alfred): Hoe meer humor, hoe impactvoller je communicatie

New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report.

We spreken Yvette Belt, Managing Director en Eddy Salfischberger, Managing Director van Alfred International.

Yvette Belt: "Ik denk dat door het hele purpose-driven verhaal alles heel serieus is geworden. En veel feitelijker. Er wordt steeds minder humor gebruikt. En dan zie je dat als je echt impact wil maken, je dat met humor kunt doen. Hoe meer humor je gebruikt, hoe impactvoller je communicatie is en hoe groter de bijdrage aan je merk. Natuurlijk is purpose nog steeds heel belangrijk. Purpose sluit humor niet uit."

Eddy Salfischberger: "Je ziet ook aan de cijfers dat humor een beetje vergeten is in advertising. Maar je ziet ook dat dat aan het veranderen is. Hier in Cannes is humor dit jaar een subcategorie, dus het vakgebied erkent weer het belang ervan."

Luister het interview hier:

www.alfred.nl

OranjeBitterBallenBorrel – meld je gratis aan!

De OranjeBitterBallenBorrel is onze geweldige afsluiting van Cannes 2024. Op donderdag 20 juni in en bij het café van de Embassy of Dutch Creativity. De OranjeBitterBallenBorrel begint om 18:00 uur en valt daarmee samen met het laatste uur uitzending van Marketing Report Radio vanuit Cannes. Meld je hier GRATIS aan.

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Lees ook:

Pitch in Sneltreinvaart 2024: RAW en bol blikken terug

09-07-2024 | 10:39:00
RAW en bol hebben het succes van de Treinpitch 2024 gevierd. Als onderdeel van het 'Stay Grounded' initiatief, reisde RAW per trein naar Cannes

Merken100 2024: IKEA meest invloedrijke merk in Nederland

26-06-2024 | 20:30:00
Marketing Report lanceert na lange en intensieve voorbereiding de Merken100, een nieuwe Currency for Brands. De Merken100 meet de invloed die merken hebben

Serviceplan Group wint 14 awards tijdens Cannes Lions 2024

26-06-2024 | 12:38:00
De internationale Serviceplan Group nam tijdens het 71ste Cannes Lions Festival 3 Gouden, 3 Zilveren en 8 Bronzen Lions mee naar huis

Victoria Warmerdam (OAK Motion Pictures) wint 5 prijzen bij Young Director Awards

24-06-2024 | 00:33:00
Victoria Warmerdam heeft Bij de Cannes Lions vijf Young Director Awards gewonnen voor de korte film Ik ben geen Robot. Daarbij heeft ze de Special Jury Award gewonnen alsmede Gold Screen-awards in de categorieën Comedy, Short Film, Creative Use of Sound en Passion Project

AKQA Amsterdam wint twee extra Gouden Lions

21-06-2024 | 21:00:00
De campagne Pink Chip van DeGiro en UN Women die door AKQA Amsterdam ontwikkeld is, won twee extra Gouden Lions in de categorie Sustainable Development Goals (subcategorie Reduced inequalities) en Lion for Change (Glass)

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.