Audify Maandrapport met NMO-maandcijfers februari 2024
Audify heeft de februari-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek.Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars licht gestegen is naar 135,5 minuten per dag (was 132,8 minuten).
NPO Radio 2 is net als in januari 2024 bij de doelgroep 13+ en 25-67-jarigen de meest beluisterde radiozender met een marktaandeel van 14,7 procent en 16 procent. Bij de doelgroep 20-49 is Qmusic met een marktaandeel van 21,4 procent de best beluisterde radiozender en is Radio 538 een duidelijke stijger met 14,1 procent (was 12,8 procent in januari 2024). NPO Radio 2 is om die reden gezakt naar de derde plek bij de doelgroep 20-49.
Als gekeken wordt naar maandbereik is Qmusic de grootste zender bij de doelgroep 13+ en 20-49 en 25-67 met 6,6 miljoen personen, bij 13+ gevolgd door Radio 538 met 6,3 miljoen luisteraars.
Online beluistering blijft het meest gebruikte distributiemedium (33,4 procent), licht gestegen ten opzichte van januari 2024. Kabel/iptv en dergelijke is licht gedaald naar 15,7 procent en DAB+-beluistering licht gestegen naar 16,1 procent. Overige beluistering waaronder visual radio is gestegen naar 4,7 procent.
Het volledige Audify maandrapport februari 2024 is hier te vinden.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Audify] maandrapport NMO Luisteronderzoek juli 2024
[Audify] maandrapport NMO Luisteronderzoek augustus 2024
NMO Podcast Standaard juli 2024: NRC Vandaag op nummer 1
[Audify] maandrapport NMO Luisteronderzoek juni 2024
Audify: radioreclamemarkt groeit met meer dan 10 procent in Q2 naar 67,5 en naar 115,9 miljoen in eerste half jaar
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen