MediaLab lanceert distributieplatform in samenwerking met ORN
In samenwerking met ORN (Omroep Reclame Nederland) heeft MediaLab een overkoepelend distributieplatform ontwikkeld. Het dient als een centrale hub voor adverteerders en 13 regionale tv- en radiozenders, waaruit de distributie van reclamemateriaal gestroomlijnd wordt.
De recente aankondiging dat Ster per 1 januari 2024 de verkoopactiviteiten van ORN heeft overgenomen, voegt een extra dimensie toe aan dit initiatief. De verkoopactiviteiten van Ster zullen worden geïntegreerd in het MediaLab-platform, waardoor adverteerders toegang krijgen tot een uitgebreider publiek via dit geïntegreerde platform.
De samenwerking tussen ORN en MediaLab is verder bekrachtigd door een meerjarige overeenkomst, wat blijk geeft van de gedeelde visie op een efficiëntere samenwerking tussen regionale omroepen en adverteerders. Deze samenwerking is een getuigenis van de gezamenlijke inzet om te innoveren en te verbeteren in de broadcast- en media-industrie.
Wil Disseldorp, Application Manager bij ORN: "We hebben bewust gekozen voor de oplossing van MediaLab om onze reclames eenvoudiger en efficiënter aan de omroepen te kunnen aanbieden. Dit nieuwe platform centraliseert de contentlevering en is een gamechanger voor de interactie tussen leveranciers, producenten en omroepen."
Pepijn Over, CTO Medialab: "Dankzij onze ervaring in de broadcast- en media-industrie begrijpen we hoe de infrastructuur opgezet moet worden. Dit stelt ons in staat om niet alleen optimale distributie te realiseren, maar ook om handmatige quality checks, zoals het overzetten van metadata, te vermijden. MediaLab maakt het mogelijk om content centraal aan te leveren, automatische quality checks uit te voeren en vervolgens media automatisch te distribueren aan omroepen volgens rapportages en schema's."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Daniël Spaan directeur Kemari Digital Agency
[Screenforce] Het herstel van reclame-kijktijd en de kracht van tv-reclame
Ster lanceert podcast over starten met reclame met Splinter Chabot
De Reclamefabriek viert 15-jarig jubileum
Talpa Network lanceert QRomo met een koppeling aan kassasystemen
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen