Marketing Report
MediaMarkt hoofdsponsor Feyenoord

MediaMarkt hoofdsponsor Feyenoord

MediaMarkt Nederland heeft een driejarig contract gesloten als hoofdsponsor van Feyenoord. Namens MediaMarkt was Chief Commercial Officer Bas Eijssink aanwezig en namens Feyenoord zat commercieel directeur Ruud van der Knaap voor de contractondertekening achter de tafel. Het partnership gaat in op 1 juli 2024 en is afgesloten tot en met 30 juni 2027.

Rotterdam en midden in de maatschappij

MediaMarkt en Feyenoord hebben elkaar onder andere gevonden vanwege een aantal gemeenschappelijkheden en waardes: het hoofdkantoor van MediaMarkt Benelux staat in Rotterdam, beide organisaties kennen een no-nonsense cultuur en staan midden in de maatschappij. Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux: "MediaMarkt is de elektronicaketen voor iedereen. Of het nu gamers, gadgetfanaten of klanten zijn die een nieuwe tv of broodrooster nodig hebben. En zo is voetbal een sport voor alle mensen en Feyenoord bij uitstek de club voor iedereen, waar je ook vandaan komt."

Ook vrouwenteam en jeugd

Het logo van de nieuwe hoofdpartner is vanaf volgend seizoen te zien op de shirts van het eerste mannenelftal en ook op de trainingskleding voor Europese wedstrijden, shirts van het vrouwenteam en die van de jeugd. Daarnaast zal MediaMarkt prominent zichtbaar zijn op de boarding langs het veld en samen met Feyenoord campagnes ontwikkelen.

Ook maakt de elektronicaretailer tickets voor voetbalwedstrijden, merchandise en toegang tot events beschikbaar voor personeel, klanten en partners. Daarnaast zal het partnership in de 55 winkels in Nederland door het hele jaar ruime aandacht krijgen.

Ruud van der Knaap: "We zijn er trots op dat een grote naam als MediaMarkt zich aan onze club verbindt. Als marktleider in hun branche zijn ze, net als Feyenoord, zowel een gevestigde naam als een zeer ambitieuze partij die nog verder vooruit wil. Let’s go luidt niet voor niets hun sportieve en uitdagende motto. Juist dat is precies wat we samen als partners gaan doen. Met de steun van MediaMarkt maakt Feyenoord weer een stap vooruit naar een mooie toekomst. Omgekeerd kunnen wij enorm bijdragen aan hun commerciële doelstellingen, onder meer dankzij onze grote exposure en het miljoenenbereik van Feyenoord via onze mediakanalen en onze database."

Maatschappelijke projecten

Een andere reden om dit partnership aan te gaan is de betrokkenheid van beide partijen bij verschillende maatschappelijke projecten en goede doelen. Zo is MediaMarkt betrokken bij Stichting Het Vergeten Kind, de Erasmus Challenge voor studenten en steunde het de slachtoffers van de aardbeving in Turkije. Feyenoord is met haar Foundation zeer actief als het gaat om het steunen van maatschappelijke projecten in de regio en het land. MediaMarkt zal in een aantal van die projecten ook met Feyenoord optrekken.

Internationale ambities

Remko Rijnders: "We zijn enorm trots op dit strategische partnership. Dit is een bijzondere stap voor ons in Nederland, die een reflectie is van de ontwikkeling die MediaMarkt hier doormaakt. Maar ook in onze internationale groep is dit een primeur. Wij herkennen ons sterk in de grote ambities, de passie, cultuur en mensgerichtheid van Feyenoord en dat is een belangrijke reden om deze de samenwerking aan te gaan."

Diversiteit

Ook op het gebied van diversiteit en inclusie is er veel aansluiting. Remco Rijnders: "Een andere reden dat we zo enthousiast zijn, is dat we met ons partnership ook het vrouwenteam en de jeugd steunen. Diversiteit en inclusie zijn voor ons belangrijk. Met ons initiatief Vrouwen in de detailhandel versterken we de positie van vrouwen in de retailsector door allerlei initiatieven, zoals recent tijdens International Women's Day waar we een vrouwenlunch op ons hoofdkantoor organiseerden en een TED-spreker te gast hadden. Want wij vinden dat er altijd meer mogelijk is. Feyenoord denkt daar hetzelfde over. Daarnaast hebben jongeren vaak een bijbaan in retail of starten ze hun werkzame leven in deze sector. Ook weet jeugd ons heel goed te vinden voor onder meer gaming-events. Wij kijken enorm uit naar de samenwerking de komende jaren en hebben er alle vertrouwen in dat dit partnership onze groei stimuleert en de loyaliteit en beleving van onze klanten nog verder versterkt."

www.feyenoord.nl

www.mediamarkt.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Campagne Primark met VROUW en LINDA.

25-04-2024 | 18:20:00
Ten behoeve van de viering van 15 jaar Primark in Nederland is in het kader van een campagne een samenwerking geraliseerd met LINDA. (Talpa Network) en VROUW (Mediahuis Nederland)

[Screenforce] Zo profiteer je van sportsponsoring

23-04-2024 | 13:41:19
Hoe kun je als communicatieprofessional inhaken op sportevenementen zoaks het EK, de Tour de France of de Olympische Spelen? 

Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden

22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen

UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok

22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning

Atradius Collections wordt shirtsponsor van de Nederlandse nationale basketbalteams

11-04-2024 | 13:15:06
Basketball is de snelst groeiende sport in Nederland en uiteraard is de Nederlandse Basketball Bond (NBB) er alles aan gelegen om die trend door te zetten.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.