Marketing Report
MediaMarkt lanceert eerste Xpress-winkelformat in de Benelux nieuws

MediaMarkt lanceert eerste Xpress-winkelformat in de Benelux

De eerste Xpress-winkel van MediaMarkt in de Benelux heeft haar deuren geopend in Wijnegem. Het Xpress-format is voor MediaMarkt een aanvulling op de al bestaande winkelformules en laat de elektronicaspecialist toe om een nieuw klantensegment aan te spreken op nieuwe locaties en voor nieuwe koopmomenten.

Compacte winkelformule in de Benelux

De Xpress-winkel in Wijnegem – Shop Eat Enjoy biedt klanten een assortiment van technologische producten met ongeveer 3.800 beschikbare items. Consumenten kunnen er producten uittesten en bestellen, ophalen in de winkel of aan huis laten leveren. Naast diensten zoals online bestellingen en reparaties, kunnen klanten er uiteraard ook terecht voor het advies van de MediaMarkt-medewerkers.

Dimitri Noët, CCO bij MediaMarkt Wijnegem: "Het team in de Xpress-winkel in Wijnegem – Shop Eat Enjoy staat klaar om de klanten op hun wenken te bedienen. Onze medewerkers zijn écht van alle markten thuis en kunnen flexibel worden ingezet volgens de behoeften van de klant. Ze kennen het hele assortiment op hun duimpje en kunnen klanten bij elke stap van hun aankoop begeleiden."

MediaMarkt breidt klantensegment uit

Deze formule maakt integraal deel uit van de omnichannelstrategie van MediaMarkt en is de manier om een (gedeeltelijk) nieuw klantensegment op een andere manier te bereiken. Het Xpress-format richt zich voornamelijk op klanten voor wie gemakkelijk en comfortabel winkelen in de directe omgeving centraal staat. Dit one-stop shopping concept is al succesvol in Hongarije, Spanje, Oostenrijk en Duitsland, en wordt nu dus ook in de Benelux geïntroduceerd.

Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux: "Deze winkelformule brengt ons nog dichter bij specifieke klantsegmenten en zorgt ervoor dat we nog beter in kunnen spelen op hun koop- en winkelgedrag. We zijn erg enthousiast dat we dit innovatieve retailconcept nu ook in de Benelux introduceren en de toegankelijkheid tot elektronicaproducten voor de consument verder kunnen vergroten. Het is een perfecte aanvulling op onze bestaande winkelconcepten en onze online propositie. Deze omnichannel strategie stelt ons in staat om in de toekomst het aanbod nog meer in de directe omgeving van de klant te organiseren, onder andere met dit Xpress-format met kleinere oppervlaktes, maar met een grotere ruimteproductiviteit."

www.mediamarkt.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

MediaMarkt hoofdsponsor Feyenoord

03-04-2024 | 15:02:00
MediaMarkt Nederland heeft een driejarig contract gesloten als hoofdsponsor van Feyenoord. Het partnership gaat in op 1 juli 2024 en is afgesloten tot en met 30 juni 2027

[Interview] Daan Langstraat (MediaMarkt) trots op de introductie van gewijzigd gedachtegoed

11-10-2023 | 13:53:00
Daan Langstraat is sinds oktober 2022 Manager Brand & Campaign Benelux bij MediaMarkt. We spreken hem in het kader van zijn nominatie in de Marketing100 over MediaMarkt en ontwikkelingen in de markt

[Marketing Report Cannes] Daan Langstraat over MediaMarkt

20-06-2023 | 20:43:44
Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Ieder dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn tot en met 22 juni dagelijks live te beluisteren op New Business Radio en als podcast op de website van Marketing Report

Maartje Mestrini (Dentsu Creative) en Jesse van Maanen (Megawatt) winnen MediaMarkt RA*W Treinpitch

20-06-2023 | 13:12:00
Maartje Mestrini (Dentsu Creative) en Jesse van Maanen (Megawatt Group) winnen de pitch die ze in de 10 uur durende treinrit naar Cannes voor We Are RA*W en MediaMarkt hebben gecreëerd

Creatieven pitchen voor MediaMarkt in de trein naar Cannes

13-06-2023 | 10:25:00
Een oproep aan de creatieve industrie om het jaarlijkse bezoek aan het Cannes Lions festival in juni per trein te brengen, in plaats van met het vliegtuig.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief