Mediaplus verzorgt crossmediale voorjaarscampagne Hornbach met 4DX, 3D OOH en meer
Hornbach heeft zijn voorjaarscampagne Ieder voorjaar een nieuw begin gelanceerd. De campagne is een samenwerking tussen mediabureau Mediaplus en Hornbach waarbij een 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en innovatieve groeiende mupi’s crossmediaal worden ingezet.
Het gaat om het tweede deel van de campagne die in maart van start ging. Het in Berlijn gevestigde creatieve bureau HeimatTBWA is verantwoordelijk voor de creatieve kant van de campagne.
Groeiende mupi’s
Met Innovatieve groeiende mupi’s, symboliseren het voorjaar en schieten letterlijk uit de grond op verschillende strategische locaties in Nederland.
3D OOH
DeepScreen OOH schermen, tillen het visuele campagnecomponent naar een hoger niveau, waardoor voorbijgangers in Amsterdam, Schiphol, Eindhoven en Rotterdam een 3D-ervaring meekrijgen.
4DX-bioscoop
Een 4DX-bioscoopcommercial laat de zintuigen prikkelen in de speciale 4DX-zalen van Pathé. Een multisensorische advertentie-ervaring waarbij bezoekers de lente fysiek voelen.
Cynthia Beste, Communication Director bij Mediaplus: ”Deze campagne laat zien hoe belangrijk een goede klant/bureau-relatie is en het vertrouwen dat daarmee gepaard gaat. In nauwe samenwerking met Carlijn van Liempd, mediaspecialist bij Hornbach, hebben wij verschillende unieke media-ervaringen geïnitieerd. Dit resulteerde niet alleen in het behalen van een primeur voor HORNBACH binnen de branche, maar versterkt ook de merkbeleving op opmerkelijke wijze, wat uiteindelijk leidt tot groter succes in de campagnedoelstellingen en een sterkere marktpositie.”
De voorjaarscampagne van Hornbach loopt tot en met 8 mei 2024.
Credits media inzet | Mediastrategie en -inzet: Mediaplus | 3D OOH-creatie: Ocean Outdoor | Groeiende Mupi’s: O2H (creatie), JCDecaux (schermen) | 4DX Bioscoop: Jean Mineur Mediavision | Credits campagneconcept | Bureau: HeimatTBWA | Productie: STINK Berlin | Regie: TRAKTOR | Sound design: Machine London | Postproductie: Framestore London
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Brad Pitt larger than life bij Amsterdamse Bos door actie Mediaplus en De'Longhi
Koninklijke Jumbo kiest voor Mediaplus
Europese Kikkoman-account naar Mediaplus
Serviceplan Group wint 14 awards tijdens Cannes Lions 2024
Mediaplus: Recap TNW 2024: Waar innovatie en verantwoordelijkheid samenkomen
Gepubliceerd door: David de Jong