[Merken 100 2024] Jenna Simons: Sweat and Joy is hoe ik de kernwaardes van OneFit het best kan uitleggen

[Merken 100 2024] Jenna Simons: Sweat and Joy is hoe ik de kernwaardes van OneFit het best kan uitleggen

OneFit is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Jenna Simons, Head of Global Brand Partnerships bij OneFit.

Kun jij OneFit introduceren?

OneFit is een app waarmee OneFit members toegang krijgen tot meer dan 1.000 sportlocaties in verschillende steden in Nederland - van yoga tot HIIT en van bootcamp tot suppen. We hebben ook een zakelijk membership, waarmee medewerkers, met korting of gratis, via hun werkgever met OneFit kunnen sporten. Zo kunnen werkgevers bewustwording op de werkvloer creëren voor een bewuste en gezonde leefstijl, bijvoorbeeld door middel van teambuilding en webinars. OneFit is onderdeel van Urban Sports Club, waarmee we in meerdere Europese landen opereren.

Wat zijn de kernwaardes van het merk OneFit?

Sweat and Joy! Hoe ik dit het beste kan uitleggen, is heel simpel: het is zweten en misschien zelfs een beetje kapot gaan tijdens een workout. Je grenzen verleggen of denken “ik kan niet meer”. Maar daarna ben je juist blij en trots dat je je workout hebt voltooid, je voelt je misschien zelfs wel sterker of hebt zelfs nieuwe energie gekregen die je ervoor niet had.

Hoe belangrijk is investeren in merkbouwen voor OneFit?

Dat is natuurlijk heel belangrijk, en we zijn dan ook actief bezig om onze naamsbekendheid in zowel de zakelijke als de consumentenmarkt te vergroten. OneFit is momenteel in sommige steden namelijk een sterk merk, maar we ervaren daarnaast dat nog niet iedereen weet dat we ook een zakelijke markt bedienen. Dat is dan ook onze voornaamste focus op dit moment. We willen werkgevers bekend maken met de mogelijkheden van bedrijfsfitness en de voordelen voor medewerkers duidelijk uitlichten.

Hoe belangrijk zijn PR en social media voor de ontwikkeling van het merk OneFit?

Via PR proberen we in te spelen op onderwerpen gerelateerd aan vitaliteit. We richten ons hierbij niet alleen op fysieke vitaliteit, maar ook onderwerpen als mentale gezondheid en employee wellbeing vinden we belangrijk om te bespreken. We doen zelf regelmatig onderzoek naar sporten en het effect hiervan op de werkvloer. Deze onderzoeksresultaten delen we vervolgens met de pers en op onze zakelijke social media kanalen. Daarnaast gebruiken we onze social media kanalen om ons sportpartneraanbod te laten zien en om onze sportpartners en members in het zonnetje te zetten.

In welke mediamix gedijt OneFit?

We richten ons vooral op paid, owned en earned media en dan gericht op de steden waar we actief zijn. Maar we zijn steeds meer aan het experimenteren met offline media. We weten welke kanalen we nodig hebben om onze targets te halen, maar we voegen hier dus regelmatig andere kanalen aan toe, denk aan influencer- en user generated content.

Is het een doelstelling van OneFit om naast een commerciële ook een maatschappelijke impact te hebben, als ja: welke?

Absoluut. Het is ons doel om mensen te laten bewegen. We richten ons steeds meer op werkend Nederland omdat we zien dat er juist onder deze doelgroep steeds meer sprake is van bewegingsarmoede. Zo zitten we de hele dag door op ons werk, zelfs tijdens meetings die ook wandelend gedaan kunnen worden. Daarom proberen we via onze onderzoeken en PR te laten zien dat er simpele oplossingen zijn om gedurende de dag te bewegen en er dus een gezonde workforce op na te houden. Dit gaat dus verder dan enkel een sportlesje boeken via de OneFit-app.

De wereld is de afgelopen 10 jaar veranderd. Is het merk OneFit ook veranderd en als ja; hoe?

Jazeker, we zijn van een B2C-only-merk veranderd naar een B2C- én B2B-merk. Ik ben erg trots op hoe we deze transitie met al onze collega’s hebben aangepakt. Met B2B richten we ons niet alleen op HR-managers zodat zij OneFit als bedrijfsvoordeel kunnen aanbieden aan de medewerkers. We richten ons ook juist op de medewerkers, zodat zij als het ware influencers op de werkvloer kunnen zijn en OneFit for Business bij hun werkgever onder de aandacht kunnen brengen. Zo willen we er ook voor zorgen dat vitaliteit niet alleen een verantwoordelijkheid van werkgevers is, maar echt een samenspel tussen werkgever en medewerker.

De Merken100 wordt bekendgemaakt tijdens M100 Summer Edition op 26 juni. Daar moet je natuurlijk bij zijn!

www.one.fit

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Merken100 2024] Nienke Debets: Mentos YES TO FRESH staat voor fysieke en mentale verfrissing

23-07-2024 | 13:51:00
Mentos is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Nienke Debets, Brand Group Manager Mentos bij Perfetti Van Melle.

[Merken100 2024] Janneke Kloosterman (ZEKUR): Wij geloven in de kracht van eenvoud

22-07-2024 | 16:24:00
ZEKUR staat op nummer 54 in de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Janneke Kloosterman, Brand, Marketing & Communications Manager bij ZEKUR

[Merken100] Marjolein Vendrig (Bever): De kracht van ons merk zijn onze buitenexperts

19-07-2024 | 13:00:16
Bever is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland.

[Merken100 2024] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Onze missie is Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

19-07-2024 | 12:53:43
Albert Heijn is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland

[Merken100] Petra Bremer: Bij Etos zijn we er voor iedereen

18-07-2024 | 11:56:00
Etos is één van de 250 merken die zijn genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Petra Bremer, directeur marketing & formats bij Etos.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.