[Merken 100 2024] Jeroen Stirnberg: Grand'Italia staat voor optimistisch, modern, Italiaanse passie en pragmatisch

[Merken 100 2024] Jeroen Stirnberg: Grand'Italia staat voor optimistisch, modern, Italiaanse passie en pragmatisch

Grand'Italia is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Jeroen Stirnberg, Marketing Manager bij Grand'Italia.

Kun jij Grand Italia introduceren? 

Grand’Italia is als merk in 1983 in Italië ontstaan en daarna naar Nederland gebracht. We bestaan dus inmiddels meer dan 40 jaar en in die tijd hebben wij heel wat nederlanders geholpen met het bereiden van heerlijke pasta maaltijden. We hebben een portfolio in Pasta, Sauzen en Pesto en iedereen kent ons van de kenmerkende gele verpakkingen. 

Wie de doelgroep van Grand Italia?

Wij zijn er voor iedereen, onze portfolio van ongeveer 75 producten is heel breed en we proberen er voor iedereen te zijn die wil en kan koken.

Wat zijn de kernwaardes van het merk Grand Italia?

Optimistisch, modern, Italiaanse passie en pragmatisch

Welke tools gebruik jij om het merk Grand Italia te laden?

We zetten een breed scala aan middelen in, maar alles begint uiteraard met de kwaliteit van de producten. die moet goed zijn. We zijn actief op TV, online, print en uiteraard op de winkelvloer en sinds kort op TikTok. We willen consumenten graag inspireren om meer van het leven te genieten en proberen hen ook enthousiast te maken om nieuwe recepten te proberen. Dit doen we niet rigide maar we ondersteunen ze graag. 

Op welke KPI’s koers jij als marketeer? 

De klassieke indicatoren zijn wat mij betreft nog steeds heel belangrijk, dus dan kijk ik vooral naar penetratie van het merk, maar ook naar bereik en indicatoren die de brand health weergeven

Is het bekend welke (financiële) waarde het merk Grand Italia heeft?

Daar kan ik niet veel over zeggen.

Door digitale technieken kunnen marketeers steeds meer sturen op korte termijn sales successen. Hoe belangrijk is investeren in merkbouwen voor Grand Italia?

Heel belangrijk, zoals gezegd zijn we er al meer dan 40 jaar en dat lukt alleen als je echt van waarde bent voor consument en retailer. Dat is ook de belangrijkste belofte die we in willen en moeten vullen

Hoe belangrijk zijn PR en social media voor de ontwikkeling van het merk Grand Italia?

We zetten die tools regelmatig in om delen van de portfolio of innovaties te ondersteunen

Zou je jouw merk in handen kunnen leggen van influencers?

Deels kan dat en doen we dat ook maar we hebben ook gemerkt dat dit vaak vrij vluchtig is en lastig iets bij kan dragen aan lange termijn plannen. 

Met welk reclamebureau(s) werkt Grand Italia in Nederland?

Joe Public

Wanneer weet je dat het tijd is om een pitch voor een nieuw bureau uit te schrijven?

Dat is een interessante vraag, ik denk eerlijk gezegd dat je dat altijd iets te laat weet want de chemie is niet ineens weg. Dus vanaf het moment dat je merkt dat het niet meer creatief bruist ben je al te laat eigenlijk. 

In welke mediamix gedijt Grand Italia?

We sturen vooral op maximaliseren van bereik dus dan kom je meestal met een brede mix aan middelen (TV, Radio, Online)

Is het een doelstelling van Grand Italia om naast een commerciële ook een maatschappelijke impact te hebben, als ja: welke?

Jazeker, allereerst willen we dit doen door onze producten steeds gezonder te maken omdat dit onze primaire impact is. Dat betekent dat we constant aan het kijken zijn hoe we onze producten die over het algemeen al heel goed passen in een verantwoord voedingspatroon nog beter kunnen maken. Dit doen we door bestaande producten te verbeteren maar ook met nieuwe items. We hebben eind vorig jaar halfvolkoren pasta geïntroduceerd en dat is een mooi voorbeeld hoe we dit ook met innovaties invullen

De wereld is de afgelopen 10 jaar veranderd. Is het merk Grand Italia ook veranderd en als ja; hoe?

Dat denk ik wel ja. Tien jaar terug waren we denk ik soms nog wat belerend om Nederland beter Italiaans te leren koken, nu zijn we veel meer de sparring partner die mee wil denken en vooral wil inspireren.

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws is dat we sinds kort ook een ontzettend lekkere Orzo hebben, die een mooie aanvulling is op onze range.

De Merken100 wordt bekendgemaakt tijdens M100 Summer Edition op 26 juni. Daar moet je natuurlijk bij zijn!

www.granditalia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Merken100 2024] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Onze missie is Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

14-06-2024 | 08:46:00
Albert Heijn is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland

[Merken100 2024] Banken Benchmark

12-06-2024 | 15:21:00
De vier grote banken in Nederland deden allemaal mee met een interview, wat ons in de gelegenheid heeft gebracht om een unieke marketing benchmark te publiceren

[Merken100 2024] Leonne Vos: Voor het Calvé is het constant monitoren van onze brand power van belang voor duurzame groei

12-06-2024 | 14:29:00
Calvé is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Leonne Vos, Marketing Lead Calvé & Conimex bij Unilever.

[Merken100 2024] Maarten Post: HORNBACH bouwt al jaren op een opvallende en onderscheidende manier aan een sterk merk

12-06-2024 | 08:39:00
HORNBACH is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH.

[Merken100 2024] Patrick Kuijsters: ABN AMRO is een bank met een heel rijk en krachtig verleden, maar ook een bank met een relevante toekomst

11-06-2024 | 13:29:00
ABN AMRO is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Patrick Kuijsters, Director Brand, Marketing & Corporate Communications bij ABN AMRO.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.