[Merken 100 2024] Wen Wu Yuan: C&A wil iedereen toegang geven tot stijlvolle, duurzamere mode van hoge kwaliteit

[Merken 100 2024] Wen Wu Yuan: C&A wil iedereen toegang geven tot stijlvolle, duurzamere mode van hoge kwaliteit

C&A is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Wen Wu Yuan, Head of Marketing bij C&A Europe.

Kun jij C&A introduceren?

C&A is een omnichannel moderetailer met meer dan 1.300 winkels in 17 Europese landen. Het bedrijf heeft een duidelijk doel: We inspire you everyday to look, feel and do good.

C&A is één van de langst bestaande en meest baanbrekende retailers in de wereldwijde mode business. Alsof een bestaan van meer dan 180 jaar niet opmerkelijk genoeg is, gaat de oorsprong van het bedrijf in textiel veel verder terug - de relatie met kleding dateert uit de jaren 1600. C&A heeft niet alleen de welvarende en turbulente tijden van de tussenliggende eeuwen doorstaan maar ook geholpen om de manier te definiëren waarop mensen hun kleding kiezen en kopen. In de beginjaren stelde C&A zich als doel om mode te democratiseren. Vandaag de dag gaat die ambitie verder tot het democratiseren van duurzame mode.

Wie is de doelgroep van C&A?

C&A biedt moderne, betaalbare kleding van hoge kwaliteit. De democratische aanpak betekent dat er niet één stereotype klant is. C&A wil iedereen toegang geven tot stijlvolle, duurzamere mode van hoge kwaliteit.

Om de moderne modeconsument en zijn behoeften beter te begrijpen, heeft het C&A Consumer Insights team ook duizenden mensen in heel Europa ondervraagd. De resultaten waren heel duidelijk: klanten verwachten veelzijdige en moderne stijlen waarin ze zich goed voelen en die hen helpen om te gaan met de uitdagingen van hun drukke leven. 

C&A consumenten hoeven geen compromissen te sluiten tussen waar voor hun geld en een moderne stijl. De retailer heeft bovendien het assortiment met 30 procent verkleind en biedt prachtige outfits voor een geweldige prijs. Dankzij data kent C&A zijn klanten beter en kunnen ze het assortiment nauwkeuriger aanpassen, wat natuurlijk gevolgen heeft voor de hoeveelheden die ze inkopen. 

Wat zijn de kernwaardes van het merk C&A?

We worden bij C&A geleid door onze purpose: We inspire you everyday, to look, feel and do good. Daarnaast kennen we volgende basiswaarden:

We care for our people & planet

We streven ernaar om mode met een positieve impact te creëren en onze consumenten in staat te stellen duurzamere keuzes te maken. Tegelijkertijd streven we ernaar om het leven van mensen die voor C&A werken, direct en indirect te verbeteren. 

We are consumer-obsessed

We hebben een passie voor mode en voor onze consumenten. We zijn gemotiveerd om elke dag de beste producten en winkelervaring te bieden. 

We keep it simple

We leven en ademen eenvoud. We houden onze relaties met elkaar, onze consumenten en onze externe partners simpel en direct. Streven naar eenvoud in onze dagdagelijkse taken en het maken van slimme en kostenbewuste keuzes staan centraal. 

We love togetherness

We houden ervan om als een team te werken, streven naar een gezamenlijk doel, we komen samen als ONE C&A. Onze verschillende achtergronden en competenties helpen ons om uitdagingen aan te gaan en innovatieve oplossingen te vinden. 

We are forward thinking & acting

Fouten maken is een onderdeel van ons dagdagelijks leven op het werk en thuis. Wat we hieruit leren, maakt ons alleen maar slimmer en sneller. Een constant lerende gemeenschap zijn, helpt ons om onze business te doen groeien en de industrie te innoveren.  

Is het een doelstelling van C&A om naast een commerciële ook een maatschappelijke impact te hebben, als ja: welke?

De gehele mode-industrie moet op een ruimere schaal veranderen. C&A gelooft dat bedrijven hier een positieve kracht kunnen betekenen. Om die reden speelt duurzaamheid ene belangrijke rol in het One C&A Growth plan. Om een positieve bijdrage te leveren en negatieve invloeden te verminderen, volgt C&A een holistische duurzaamheidsstrategie, waarin duidelijk gedefinieerde milieu- en sociale doelen gesteld werden. Om deze doelen te bereiken, bouwt de retailer ook allianties op en werken ze nauw samen met partners uit de industrie en start-ups. C&A is ervan overtuigd dat een open, transparante en coöperatieve manier van werken zal bijdragen aan positieve verandering en klanten zal helpen beter geïnformeerde keuzes te maken.

Door digitale technieken kunnen marketeers steeds meer sturen op korte termijn sales successen. Hoe belangrijk is investeren in merkbouwen voor C&A?

Investeren in merkbouwen blijft van cruciaal belang voor C&A. Een sterk merk zorgt voor langdurige klantrelaties en verhoogde loyaliteit, wat leidt tot stabiele groei op de lange termijn. Merkbouwen helpt ons om een emotionele connectie met onze klanten te creëren en ons te onderscheiden van concurrenten in de zeer drukke en concurrerende markt. Consistente en authentieke merkboodschappen, zowel online als offline, versterken onze merkidentiteit en vergroten de merkherkenning. Dit strategische merkbouwen draagt bij aan het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid bij onze klanten, wat uiteindelijk leidt tot een verhoogde klantwaarde en een sterkere marktpositie.

In welke mediamix gedijt C&A?

C&A gedijt in een mediamix die zowel traditionele als digitale kanalen omvat. Traditionele media zoals televisie en radio blijven belangrijk om een breed publiek te bereiken en merkbekendheid op te bouwen. Televisiereclames bieden bijvoorbeeld de mogelijkheid om visueel aantrekkelijke campagnes te voeren met een groot bereik. Radio en print kunnen ons helpen om specifieke demografische groepen te targeten.

Digitale kanalen spelen een steeds grotere rol in onze mediamix. Opkomende social media platforms zijn essentieel voor het bereiken van jongere doelgroepen en het stimuleren van engagement. Geautomatiseerde online advertenties stellen ons in staat om gericht en efficiënt online te adverteren. Emailmarketing en content marketing via onze eigen kanalen, zoals onze website en app, helpen ons direct met klanten te communiceren en hen te betrekken bij ons merk. Daarnaast investeren we in influencer marketing en partnerships om ons bereik en onze geloofwaardigheid verder te vergroten.

Door een gebalanceerde en geïntegreerde mediamix te hanteren, kunnen we zowel onze merkdoelstellingen als onze verkoopdoelstellingen effectief realiseren.

De wereld is de afgelopen 10 jaar veranderd. Is het merk C&A  ook veranderd en als ja; hoe?

De wereld verandert voortdurend en als bedrijf dat al meer dan 180 jaar bestaat heeft C&A zich altijd goed aan veranderingen aangepast. In de afgelopen jaren hebben cruciale verstoringen invloed gehad op de retail: Wereldwijde pandemieën, geopolitieke conflicten en oorlogen, veranderend consumentengedrag. Dergelijke veranderingen heeft niemand in de hand. C&A reageert erop door een veerkrachtige organisatie te bouwen. Een constante evaluatie van het bedrijfsmodel en aanpassingen waar nodig behouden de fit met de huidige marktsituaties en de wensen van de klanten.

Wat is het laatste nieuws?

Onder leiding van CEO Giny Boer, voert C&A een transformatie door met als doel het merk en bedrijf in alle facetten te moderniseren.

De retailer moderniseert bestaande winkels en opent meer dan 100 nieuwe winkels in de belangrijkste steden en winkelstraten van Europa binnen de komende drie jaar. Tegelijkertijd breidt C&A zijn online-activiteiten uit, moderniseert het zijn online shop en zet het nieuwe distributiecentra op. C&A voert een belangrijke verandering door van een "push" naar een "pull" bedrijfsmodel door de klant in het middelpunt van alle activiteiten te plaatsen. De basis hiervoor is een op data gebaseerde aanpak. Met behulp van marktanalyses en een enquête onder 14.000 klanten en niet-klanten werd bijvoorbeeld de collectie in 2021 met 30% gereduceerd en voortdurend gemoderniseerd.

www.c-and-a.com

 

De Merken100 wordt bekendgemaakt tijdens M100 Summer Edition op 26 juni.

Kaarten voor M100 Summer Edition

De M100 Summer Edition, daar wil je natuurlijk bij zijn! Koop jouw hier jouw kaarten

www.merken100.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Merken100 2024: IKEA meest invloedrijke merk in Nederland

26-06-2024 | 20:30:00
Marketing Report lanceert na lange en intensieve voorbereiding de Merken100, een nieuwe Currency for Brands. De Merken100 meet de invloed die merken hebben

[Merken100 2024] Laura Klaver: Lidl maakt een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk

24-06-2024 | 14:37:00
Lidl is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Laura Klaver, Head of Marketing bij Lidl.

[Merken100 2024] Stijn Mentrop: De McDonald’s-restaurants zijn een mini-maatschappij

24-06-2024 | 08:48:00
McDonald’s is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Stijn Mentrop, CMO van McDonald’s Nederland.

[Merken100 2024] Sylvia Coumans: PostNL verbindt mensen en bedrijven met elkaar

24-06-2024 | 08:29:00
PostNL is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Sylvia Coumans, Manager Merk en Marketingcommunicatie bij PostNL.

[Merken100 2024] Ingrid van Kempen (OHRA): Onze kernwaarden zijn Eerlijk, Eenvoud en Empathie

24-06-2024 | 08:17:00
OHRA is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Ingrid van Kempen, Manager Merk & Communicatie bij OHRA.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.